Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard posten van gitaarsettings

    Misschien een idee om een apart plaatsje op het forum te voorzien voor het posten van settings?

    Voorbeeld:
    Vraag: Hoe kom ik aan het geluid van Mark Knopfler voor Money for Nothing?

    Antwoorden geven dan aan welke gitaar/amp/effecten gebruikt worden, settings (LOW, MID, HIGH), gebruikte effecten, etc.

    Ook kun we bv. presets van multi-effecten posten.

    Kwestie van zo een soort aparte mini-database te hebben van gitaargeluiden en -instellingen van onze gitaarhelden en favoriete nummers

    't is maar een idee

  2. #2

    Standaard

    Als notoire zoeker ben ik er erg voor. Ik heb altijd wel veel moeite met het zoeken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Goed idee! Dat we daar niet eerder waren opgekomen! Dan hoef ik ook niet meer verder te zoeken, want dan klink ik precies zo als Gary Moore, Carlos Santana, David Gilmour, Mark Knopfler, etc etc. Wat denk je zelf??? Gaat dat lukken?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andyv Bekijk bericht
    Vraag: Hoe kom ik aan het geluid van Mark Knopfler voor Money for Nothing?
    Door veel te oefenen.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Ik zal in Diversen een topic openen en dat bovenaan vastzetten. Kijken of het een beetje loopt.
    Laatst gewijzigd door The Bertman; 26 april 2012 om 11:02
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ik proef hier toch enig cynisme...

    Ik zou zeggen, maak een topic aan, doe je voorstel uit de doeken zoals hierboven en doe vooral de eerste aanzet (of twee).. Je ziet vanzelf wel of het een lang leven beschoren is.. Zo niet, staat je topic binnen no-time een paar pagina's verder en wordt je er zelf niet meer mee geconfronteerd..

    Ik vind het een goed idee, al heb ik er geen klap aan... En, zoals Harold zegt: met veel oefenen kom je een heul eind..

    Edit: kijk! nu al resultaat...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Ach, als je niks probeert, weet je ook niks. Op zich kan het erg handig zijn. Als er over een paar weken niks instaat, ontkleef ik het weer.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Zo'n geluid als dat voor Money for nothing heeft weinig te maken met settings maar meer met gebruik van een Wah pedal. Bovendien, wie heeft er nou zo'n amp als hij (een oude Laney geloof ik)
    Ik geloof meer in settings voor digitale software, ik heb daar Gilmours, Tweeds, Supros, Dumbles, Bruno's enz enz in gemaakt en ik wil wel eens horen wat anderen daarmee doen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zo'n geluid als dat voor Money for nothing heeft weinig te maken met settings maar meer met gebruik van een Wah pedal. Bovendien, wie heeft er nou zo'n amp als hij (een oude Laney geloof ik)
    Ik geloof meer in settings voor digitale software, ik heb daar Gilmours, Tweeds, Supros, Dumbles, Bruno's enz enz in gemaakt en ik wil wel eens horen wat anderen daarmee doen.
    Wel, het feit dat er een wah gebruikt wordt is toch al een tip hoe je tot dit geluid kunt komen?

    Het was slechts een voorbeeld

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Door veel te oefenen.
    Je moogt het nog perfect kunnen spelen, dan heb je het geluid nog niet

    Sommige nummers hebben zo'n specifieke sound dat zelf de beste gitarist die de song perfect kan naspelen het origineel nog niet benadert. Gilmour is daar een schoon voorbeeld van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top