Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    470

    Standaard Recording terreur: ik trek het niet mee-heer. Help!

    Howdy,

    sinds jaren gebruik ik een V-amp 2 en Adobe Audition om te recorden op mijn PC.
    Nu heb ik onlangs een nieuwe harde schijf in mijn PC laten zetten en meteen Windows 7 geinstalleerd.

    Allemaal leuk en aardig, maar ik krijg geen inputsignaal meer in Audition. Wat ik ook doe.
    Heb avond aan avond zitten kloten met allerhande instellingen in zowel windowsmixer, als Audition.

    Zie hieronder een samenvatting van mijn set-up



    Heeft iemand de gouden tip? Ik ben jullie dankbaar

    Ps geen gezeik over mijn V-amp2. Ik moet, naast mijn vriendin, nog een apparaat vinden dat meer bang for the buck geeft.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Neem je vanuit de V-Amp audio analoog op, er zit geloof ik geen USB-aansluiting op? Dus dan gaat het om de instellingen van de onboard geluidskaart? Of heb je een interne of externe interface voor audio geinstalleerd?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    470

    Standaard

    Hoi, ik heb tot nu toe altijd gebruik gemaakt van de interne geluidskaart. Inderdaad geen USB aansluiting.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    470

    Standaard

    Ik bedoel onboard geluidskaart.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Als ik de screens goed interpreteer heb je geluid in en doen je speakers het ook. Ik test altijd even met sndrec32.exe, een appje dat al sinds windows 3.1(1) erbij zit (weet eigenlijk niet of-ie nog in Win7 zit).

    Afijn als windows (os) de signalen ziet dan zijn de aansluitingen en drivers allemaal goed.

    Nu maak je gebruik van ASIO zie ik, die doet het volgens mij allemaal weer zelf, dus misschien dat je de ASIO config screens even kan bekijken. Daar moet je (uit mijn hoofd in de advanced settings) apart nog aanvinken uit welke bronnen je wilt opnemen.

    9 van de 10 keer dat er bij mij iets niet werkt is het omdat de ASIO global settings mijn device wel herkent heeft, maar niet heeft geselecteerd als input of output.

    Hope it helps,

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Heb je in Audition de goeie driver geselecteerd, ik zie die ballon wel maar vraag het toch even? En dan de goeie ingang geselecteerd? Met de goeie driver ingesteld en als dan de betreffende ingang beschikbaar is dan zou het toch moeten werken? Ik heb niet veel ervaring met ASIO4All omdat ik specifieke Asio drivers van de geluidskaart en X3 gebruik, dus ik weet niet wat je daar moet instellen maar gewoon alles even langslopen misschien?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    In je screenshot zie ik de meters van de V amp groen dus je computer ontvangt signaal.
    Probleem zit hem in Audition dan onder "hardware setup".

    Je setup heeft geen asio drivers maar gewone drivers en die zijn volgens mij goed ingesteld.
    Vriendelijke groet,

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2010
    Locatie
    Krimpen aan den IJssel
    Berichten
    479

    Standaard

    Is het niet een windows 7 probleem

    bij mij loopt namelijk programma vast op win 7 op mijn vista geen problemo

    Asio problems
    Gear: ESP LTD KH202 exit/ return Fender Tele USA , Yamaha APX FM500
    Ibanez Prestige , RG1451 Gibson LP Studio , Blackstar HT40 Boss Delay DD-7
    Tascam guitar trainer , Boss CH-1Chorus Boss Blues driver ,Cry baby GCB-95, Polytune
    Boss RC-3 Looper, Dr NO Kafuzz ,Rocktron Cotton Mouth Fuzz

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    In je screenshot zie ik de meters van de V amp groen dus je computer ontvangt signaal.
    Probleem zit hem in Audition dan onder "hardware setup".

    Je setup heeft geen asio drivers maar gewone drivers en die zijn volgens mij goed ingesteld.
    Werkt ASIO4All niet met audio drivers? Wat is het nut er dan precies van? Heb het al jaaaren als download op de pc staan maar eigenlijk nog nooit nodig gehad.. Als ie geen ASIO heeft zit ie waarschijnlijk wel met een behoorlijke latency, toch?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #10

    Standaard

    Weet je zeker dat je V-Amp op input 5 is aangesloten? Als je de verkeerde input selecteert in Audition werkt het natuurlijk ook niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top