Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39

Discussie: Kool & elfring Ace

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gibsonman Bekijk bericht
    Waar heb je 'm getest? (ofwel waar staat serienummer 1)
    The american guitar store in Enschede. Die maz heb ik ooit eens getest in Winterswijk bij Jasper muziek, dat is ook een lekkere versterker, maar veel meer voor blues.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  2. #32

    Standaard

    Hierbij mijn bevindingen over de Kool & Elfring ACE.
    Ik heb tot nu toe zelden mee gemaakt dat bouwers zich met zoveel liefde en vakmanschap inzetten voor een product!
    Werkelijk waanzinnig gebouwde en vooral bijzonder goed klinkende amp. Zelf ben ik erg van de vintage spullen en je moet dan ook
    van goede huize komen wil je me op iets anders laten spelen. De mannen van Kool&Elfring hebben het voor elkaar gekregen dat ik zowel on the road als in de studio voor het grote deel m'n Kool&Elfring speakers cabs en ACE gebruik! Doordat je zowel een clean als 'lead' switch hebt op deze 1 kanaals versterker, heb je de mogelijkheid om al je oude Fender type sounds te produceren op je clean kanaal en tevens je Jimmy Page en Hendrix Marshall klanken op je 'lead' kanaal, maar dan met de eigen sound van Kool&Elfring en je eigen inspiratie eroverheen. Deze sounds zijn te realiseren doordat je de gevoelige en daadwerkelijk echt goed werkende gain en volume controls perfect op elkaar kunt afstemmen. Doordat deze zo goed op elkaar reageren kun je precies de sound vinden die je in je hoofd hebt. Zeer handig op diverse podia en festivals, want je komt vaak genoeg tegen dat je terwijl je aan het spelen bent eigenlijk hoopte dat je toch die andere amp had meegenomen omdat die toevallig beter werkt in de desbetreffende zaal of ruimte. Volgens kun je op elk volume spelen door het SVC systeem. Eigenlijk een soort attenuator functie maar dan zonder verlies van toon!! Helemaal tegek dus. Voor mij is het belangrijk de amp zo simpel mogelijk te houden, en bepaal dus van te voren tijdens de soundcheck of ik op dat moment voor een meer Fender type of Marshall type sound ga (afhankelijk van de ruimte en natuurlijk type band). Tevens geven ze je wel de optie de amp incl footswitch en effectloop te leveren. Voor iets meer heb je dus nog extra opties en is alles met een footswitch te bedienen. Laatste optie waar ik tot nu toe zeer goede bevindingen aan hebt ondervonden, is het iets uit het midden geplaatste handvat. Hierdoor is het gewicht perfect verdeeld tijdens het verslepen van de amp. En geloof me dat scheelt je een hoop fysieke klachten die je normaal helaas wel op loopt!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Op basis van de reviews lijkt me dit echt een super te gekke amp!
    Laatst gewijzigd door Ace 1.15.19; 7 december 2012 om 01:05
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    met zon sig moet je wel aan zon amp ;-)

  5. #35

    Standaard

    BUMP: ik heb sinds 2 weken de ACE 1x12 standaard mk2.

    De ACE lijkt 2 kanaals maar is het niet ondanks de 2 karakter modes 'fenderig en marshallig'. Op de mk1 zijn de modes alleen te schakelen met de hand, op de mk2 kan het ook met enkelvoudige footswitch. Echter, daar heb je live helemaal niets aan want het grote volume verschil tussen de standen maken de functie onbruikbaar.

    Er zijn twee versies, standaard en deluxe. De deluxe versie heeft een 3 voudige footswitch voor mode, fx-loop, boost. Net als de standaard versie heeft de deluxe de grote volume verschillen tussen de twee mode standen, pretty useless. Wel heeft de deluxe een boost, die zou je kunnen misbruiken om er het volumeverschil mee op te heffen, maar dat is natuurlijk volstrekte kul. Een fx-loop vind ik zelf alleen interessant op een echte tweekanaals bak, wat mij betreft op deze versterker dus niet echt nodig. De schakelbare loop is uiteraard wel handig als je een effectenbak hebt die goed klinkt maar in bypass suckt.


    En dan: sound, sound, en SVC!

    De twee modes op de amp zijn dan praktisch nauwelijks naast elkaar te gebruiken, de twee verschillende karakteristieken zijn wel echt goed gelukt. In mijn praktijk -muzikaal bordeel- zeer goed te gebruiken om makkelijk af te kunnen stemmen op de respectievelijke klant, zeer fijn!

    En dan is er de SVC, seamless volume control. Die werkt als een powersoak maar is het niet, beter voor je buizen en minder nadelig voor je geluid. Wat er echt fijn aan is, is dat je zonder extra kastjes te moeten aansluiten, het meest gunstige werkpunt van master en gain kunt opzoeken, het volume regel je dan met de SVC. Ook hiermee kun je de amp dus prima afstemmen op de situatie/klus, hulde!

    De variabele waar je natuurlijk geen vat op hebt is de speaker die op laag volume anders werkt dan op volle kracht, je kunt blijkbaar niet alles hebben.

    Echt fijne amp!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Ik attendeer je graag op de forumregels als je de gewoontes niet kent.

    Het aanbieden van spul is wel toegestaan in je handtekening(zoals bij mij hier onder), maar niet in posts. Dit om wildgroei van mensen die alles links en rechts aanbieden tegen te gaan.

    EDIT: zodat je niet hoeft te zoeken: http://www.gitaarnet.nl/faq.php?faq=..._item_regels3a
    Laatst gewijzigd door Buzzel; 28 augustus 2014 om 21:12
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zet hem op marktplaats zou ik zeggen.

  8. #38

    Standaard

    Bericht al verwijderd, ondertussen inderdaad ergens anders aangeboden!

  9. #39

    Standaard

    Een oud bericht, ik weet het maar wat zijn de huidige meningen over de ACE? Nog steeds laaiend enthousiast? Ik weet dat Aryjan Kool tegenwoordig 'voor zichzelf' is maar de Ace wordt op zijn site nog wel steeds aangeboden. Het is mij niet helemaal duidelijk of dat de 'DeLuxe" versie is of de gewone, maar die vraag laat zich waarschijnlijk met een mail snel beantwoorden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top