Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Epiphone L '00

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    vraagje Epiphone L '00

    Nou zat ik te kijken naar een akoestische gitaar met een niet al te grote klankkast en ik heb mijn oog laten vallen op een L'00 van Epiphone wat een parlor gitaar zou moeten zijn.

    Ik heb ook totaal geen verstand van akoestische gitaren en weet dus niet wat ik moet verwachten.
    Bij thomann staat hij vierde in de ranglijst van verkochte A-gitaren en ik verwacht dus eigenlijk dat er hier een paar gebruikers zijn.

    Hij kost nu €239- bij bovenstaande zaak.
    Ik zie ze nooit op MP voorbij komen, zijn ze zo goed dat niemand ze weer weg doet?

    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
    Thanks!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Volgens mij is de aankoop van een parlor een heel bewuste keuze voor dat type gitaar, geen aankoop die je even vlug tussendoor doet.
    Mensen die dat type gitaar willen kopen doen die dan niet snel van de hand, want ze hebben een reden om die aan te schaffen.
    Vandaar dat ze niet snel op de 2dehands markt te vinden zijn.

    Ik heb geen ervaring met de Epi L'00. Heb wel op een Washburn 125th anniversary 'Coffin' model gespeeld. Die klonk fantastisch, koste wat meer.
    Ook de LAG GLA 200PE Parlor viel in de smaak, en zat rond de prijsklasse van de Epiphone.

    Vroeg of laat staat er een parlor op mijn GAS - lijst.
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Bij Thomann hebben ze ook de kleintjes van The Loar. Zoals de LO-16, die erg goed bekend staat voor 245,-. Of de LO-215 en LO-216, die net iets duurder zijn en resp. zij- en achterkanten hebben van maple en mahonie. Mooi spul. Zou ik liever hebben dan een neppiphone.

    Het is dat ik er even geen geld voor heb... GAS!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Mij leek het een goede keuze omdat de body niet zo groot is. Dat ik niet het idee heb een keukenkastje onder mn arm te hebben geklemd.
    Ik ben blij dat er meer mogelijkheden zijn dan alleen de epi. Nog meer suggesties in dezelfde prijsklasse?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    art & lutherie ami... Massief ceder top, massief kersen zij- & achterkant. Ubergitaar voor het geld, en veegt de vloer aan met de epi!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    art & lutherie ami... Massief ceder top, massief kersen zij- & achterkant. Ubergitaar voor het geld, en veegt de vloer aan met de epi!
    Ami is het type?

    Toevoegsel:
    Net op ami gezocht en ook die ziet er goed uit.
    Laatst gewijzigd door macwilliams; 18 april 2012 om 20:50

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard


    ami=vriend
    of was het nou een oude citroën?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Bumperdebump.

    Morgen ga ik kijken bij een fender cp100 parlor. Het is misschien niks maar het kost ook heel weinig.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Door de band genomen moet je om akoestische Fenders met een grote boog heenlopen, net zoals je met een grote boog rond een Ebolalijder loopt die op het punt staat te niezen.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Bij een ebolalijer snap ik het wel maar waarom is die cp100 dan steeds uitverkocht? Het zou toch zomaar kunnen zijn dat het best leuke gitaartjes zijn. Ik weet ook niet wat ik moet verwachten voor €158,- misschien is hij nog geen twee tientjes waard, ik vind alleen geen parlor gitaren voor €20,- dus dan zit ik al gauw op zoiets als de fender.

    Mocht het echt ronduit köt zijn dan laat ik hem gewoon staan. Alleen weet ik qua akoestisch niet eens waar ik op moet letten. Ik ga gewoon wat parlor gitaren proberen als ze er al zijn.
    Die epiphone waarvoor ik dit topic opende is al €90,- duurder, is die dan ook €90 beter?

    Het word niet makkelijker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top