Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.576

    Standaard

    Ik zal eens kijken. Ik kan m'n budget ook verhogen, maar liever niet. Akoestische gitaren zijn echt van die elementen die ik zelden in m'n muziek verwerk en om dan tussen de 400 en 700 in te zitten vind ik gewoon teveel.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Een goede Taylor voor 200 gaat niet lukken, ook tweedehands niet. Tenzij het ding van een vrachtwagen is gevallen en weer in elkaar gelijmd is.

    Yamaha heeft ook wat modellen die redelijk gericht zijn op elektrische gitaristen, maar die vind ik akoestisch niet sterk. Dat zou 2e hands haalbaar moeten zijn. Een 2ehands Ovation zou met wat mazzel kunnen lukken, voor pakweg het dubbele. Misschien dat de markt nu al wat gunstiger is. Met name de deep bowl modellen klinken best goed. Moet je wel lekker mee kunnen zitten. Zit toch wat anders.

    Als het echt voor een paar opnames is, geen kennissen waar je iets van kunt lenen? 200 is een krap budget voor een gitaar die je voor een microfoon wilt hebben. Heb trouwens wel wat Cort gitaren in mijn handen gehad die erg licht afgesteld waren. En dat moet tweedehands voor dat geld lukken.

    Verder, wat Laurent al zei, de snaren zijn dikker. Qua akkoorden gaat het lukken met een fatsoenlijk afgestelde gitaar. Qua bends, no way. Dat is echt een stuk zwaarder.

    Voor single note vind ik een Maton ideaal. Maar dat lukt niet voor zo'n budget.
    Ik bedoelde een Taylor mini tweedehands, alle andere Taylors zijn inderdaad niet te vinden voor zo'n prijs. Misschien kan je die vinden voor 300 euro. Ligt eraan of je dat geld ervoor uit wil geven!
    Greenfield GF - Taylor 12 Fret
    YouTube: www.youtube.com/merelvh
    Website: www.merelvanhoek.com

  3. #13

    Standaard

    Hoe klinken die mini Taylors akoestisch? Gooi er een piezo in, dan zal het live nog werken, maar of je zo'n gitaar voor een microfoon wilt hebben?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Hoe klinken die mini Taylors akoestisch? Gooi er een piezo in, dan zal het live nog werken, maar of je zo'n gitaar voor een microfoon wilt hebben?
    Nou ja, ik neem aan dat het wel op te nemen valt? Kleine akoestische instrumenten vallen ook best te micen.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  5. #15

    Standaard

    Een elektrische gitaar zou je ook kunnen micen. Het gaat erom hoe het klinkt. Ik heb hier een driekwartsgitaartje dat best aardig klinkt. Maar een normale maat klassieke gitaar klinkt toch anders. Reisgitaartjes die ik tot nu toe heb gehoord zijn akoestisch wat minder. De Taylor mini ken ik niet. Vandaar mijn vraag. Op zich kan een goed gebouwde parlour gitaar ook prima klinken. Maar dan moet je wel een goede hebben.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Een elektrische gitaar zou je ook kunnen micen. Het gaat erom hoe het klinkt. Ik heb hier een driekwartsgitaartje dat best aardig klinkt. Maar een normale maat klassieke gitaar klinkt toch anders. Reisgitaartjes die ik tot nu toe heb gehoord zijn akoestisch wat minder. De Taylor mini ken ik niet. Vandaar mijn vraag. Op zich kan een goed gebouwde parlour gitaar ook prima klinken. Maar dan moet je wel een goede hebben.
    Een elektrische gitaar akoestisch micen is eigenlijk geen optie. Dat ... nee, dat klinkt gewoon niet.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Hoe klinken die mini Taylors akoestisch? Gooi er een piezo in, dan zal het live nog werken, maar of je zo'n gitaar voor een microfoon wilt hebben?
    Ik was enorm verbaasd over het geluid van de mini! Voor de grootte en de prijs van de gitaar was het geluid erg indrukwekkend.
    Hier krijg je een leuk beeld van de mini: http://youtu.be/7YuLL5gzzgU
    Laatst gewijzigd door Merelvh; 18 april 2012 om 11:06
    Greenfield GF - Taylor 12 Fret
    YouTube: www.youtube.com/merelvh
    Website: www.merelvanhoek.com

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merelvh Bekijk bericht
    Ik was enorm verbaasd over het geluid van de mini! Voor de grootte en de prijs van de gitaar was het geluid erg indrukwekkend.
    Hier krijg je een leuk beeld van de mini: http://youtu.be/7YuLL5gzzgU
    Prima! Dit zou meer dan voldoende zijn hoor.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  9. #19

    Standaard

    Nieuw zou Recording King wat kunnen zijn voor je. Hebben ook een nieuwe Parlourgitaar die erg goed uit de reviews komt.
    Tweedehands zou je kunnen denken aan bijv. Seagull, Simon&Patrick, beginnen meestal (net) onder de 200,- en daar zitten erg goede gitaren bij voor niet al te veel geld. Onlangs eentje (S&P) gekocht met massief sparren bovenblad voor 135,-

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Triggy Bekijk bericht
    Nieuw zou Recording King wat kunnen zijn voor je. Hebben ook een nieuwe Parlourgitaar die erg goed uit de reviews komt.
    Tweedehands zou je kunnen denken aan bijv. Seagull, Simon&Patrick, beginnen meestal (net) onder de 200,- en daar zitten erg goede gitaren bij voor niet al te veel geld. Onlangs eentje (S&P) gekocht met massief sparren bovenblad voor 135,-
    Thanks! Ik zal eens kijken bij die merken.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top