Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    273

    Standaard OneSpot of andere voeding?

    Hallo iedereen,

    Momenteel heb ik een Visualsound Onespot voeding met daisy chain voor 5 pedalen. Ik heb gister een koffer gekocht waarin ik mijn pedalboard wil maken, dus nu zit ik met het dilemma van een nieuwe voeding. Ik heb geen erge brom met de voeding die ik nu heb, maar ik wil er nog meer pedalen op aansluiten. Ik zit nu dus met de keuze tussen een nieuwe Onespot of een andere voeding uit een kastje, zoals de Voodoo Power lab dingen. Ik heb er echter totaal geen verstand van, dus zou ik graag wat meningen horen van iedereen. Ik heb bijvoorbeeld de welbekende Harley Benton Powerplant gezien, maar is dat dan echt een verbetering t.o.v. de Onespot?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Ik kan je niet adviseren over de Voodoo of de Harley Benton, maar ik heb al mijn 9V pedalen altijd aan 1 OneSpot gehangen, tot wel acht stuks. De OneSpot geeft 1000mA af, genoeg voor meer dan vijf pedalen. De chorus/delay achtige pedalen verbruiken meestal rond de 100 en de boost types wat meer (De FM4 heeft 500mA nodig, maar dat gebeurt niet vaak). Je hebt de boosters in het algemeen niet allemaal tegelijk aanstaan, dus de stroomvoorziening is wel in orde met die OneSpot. Misschien is het handig even te kijken op de pedalen zelf wat ze nodig hebben of hier de reeks opnoemen, als je dat niet kunt vinden?
    You can't be a vet. You rock too much.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    De OneSpot geeft 1000mA af, genoeg voor meer dan vijf pedalen.
    1700mA dus en daar kun je tot een pedaaltje of 20-30 mee voeden, mits er niet te veel digitale meuk tussen zit.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Das vernieuwd dan, ik heb blijkbaar de oude 1A versie. Staat er nog duidelijk op.
    You can't be a vet. You rock too much.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    273

    Standaard

    Ik heb nu: Dunlop Crybaby wah, Boss TU-2, Ibanez TS-5, Artec Noise gate, Ibanez Cm-5(distortion pedaal). Daarbij komt nog een EHX Nano LPB-1 en een EQ.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Das vernieuwd dan, ik heb blijkbaar de oude 1A versie. Staat er nog duidelijk op.
    Ik vermoed dat de mijn een jaar of 5 oud is en die is 1700mAh.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flitser Bekijk bericht
    Ik heb nu: Dunlop Crybaby wah, Boss TU-2, Ibanez TS-5, Artec Noise gate, Ibanez Cm-5(distortion pedaal). Daarbij komt nog een EHX Nano LPB-1 en een EQ.
    http://www.cioks.com/media/current_c...tion_table.pdf

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flitser Bekijk bericht
    Ik heb nu: Dunlop Crybaby wah, Boss TU-2, Ibanez TS-5, Artec Noise gate, Ibanez Cm-5(distortion pedaal). Daarbij komt nog een EHX Nano LPB-1 en een EQ.
    Voldoende ampere zal niet snel je probleem zijn, storing ook niet.

    Ik heb zelf jaren een onespot gebruikt, in de grote theaters, zonder enkel probleem. Tot dat ik bij een tour opeens wel een irritante 50 hz brom had. Dat kwam niet door de onespot maar door alle zooi aan licht/geluid/stroom die onder ons podium lag, de onespot pikte dat blijkbaar wel op. We kregen het probleem niet verholpen tot ik de t-rex fueltank junior van mijn andere board probeerde. Toen was alles ok.

    Maw, onespot hoeft geen problemen op te leveren, maar het kan dus wel. Als je dus geen brom hebt, gewoon de onespot blijven gebruiken.

    En als je toch al een andere voeding overweegt: t-rex chameleon!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2007
    Locatie
    hengelo
    Berichten
    238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flitser Bekijk bericht
    Ik heb nu: Dunlop Crybaby wah, Boss TU-2, Ibanez TS-5, Artec Noise gate, Ibanez Cm-5(distortion pedaal). Daarbij komt nog een EHX Nano LPB-1 en een EQ.
    Ik heb niet precies bekeken wat je pedalen aan spanning nodig hebben, maar het lijkt me dat je met een OneSpot makkelijk uit de voeten blijft kunnen. Voor wat betreft de Harley Benton Powerplant moet je even goed opletten dat die 500mA levert over de 8 9V uitgangen samen (als ik me niet vergis), maar dat zou ook nog wel goed moeten kunnen gaan aangezien er geen zware digitale stroomvreters in je lijstje staan.

    Ik zou gewoon bij mn OneSpot blijven als die je goed bevalt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toddzilla Bekijk bericht
    Ik heb niet precies bekeken wat je pedalen aan spanning nodig hebben
    Het zijn allemaal 9v DC pedalen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top