Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21

    Standaard

    Ik zal aan de muziekhandelaar vragen dat hij het me eens uitlegt.
    Dan kan ik het volgende keer zelf...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Een akoestische afstellen is wel wat werk, als je niet ervaren bent kun je dat best laten doen (zelfs ik ben er niet happig op, terwijl iedere elektrische bij mij binnen de kortste keren onder de schroevendraaier ligt).
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Een akoestische afstellen is wel wat werk, als je niet ervaren bent kun je dat best laten doen (zelfs ik ben er niet happig op, terwijl iedere elektrische bij mij binnen de kortste keren onder de schroevendraaier ligt).
    TS meldt dat 't z'n tweede gitaar is (niet hoofdgitaar) Daarom zou ik 'm juist zelf proberen af te stellen. Je leert er van en dat kun je altijd gebruiken.
    Idd. eerst de holling van je hals controleren zoals Bass Blom al 2x meldde, en dan met je brugzadel aan de gang. Als je brug/bovenblad goed is, krijg je'm gegarandeerd goed afgesteld.
    Neem bij het "recht" draaien van je hals wel de tijd, en doe het zonder snaarspanning (itt. holler draaien; dat kan met snaarspanning)

    YMMV
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Sorry, maar hoe het uitgelegd staat op de site van Don hofstee, eerst uw topkam invijlen, en daarna de hals rechtzetten ... euh...

    Zolang de hals niet goed staat kan je niets aan je topkam of zadel doen.
    En een topkam invijlen met een capo tussen 2e en 3e fret, teveel variabelen: de snaar maakt een te kleine hoek om juist te weten waar je aan toe bent.

    Er komt wel wat meer bij kijken dan enkel invijlen en aan de trussrod morrelen ...



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top