Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Yamaha RBX 170 of Ibanez GSR180 of beter?

    Om de baslijnen van mijn opnames (home studio) wat meer allure te geven ben ik van plan om een relatief goedkope (max 200€) maar kwalitatieve basgitaar te kopen en zelf de bas in te spelen in plaats van met VST's te knoeien.

    Ik dacht aan de Yamaha RBX 170 omdat Yamaha over het algemeen toch wel een goede reputatie heeft. Het ding ziet er ook goed uit Een alternatief is de Ibanez GSR180. Of hebben jullie betere voorstellen binnen die prijsklasse (of niet ietsje meer)?

    Ik veronderstel dat dit beide passieve gitaren zijn? Sorry, ik ben echt een absolute bas-leek, alles wat ik erover weet heb ik van het internet...

    De bedoeling is niet om er mee op te treden -ik ben in de eerste plaats gitarist- dus in theorie heb ik geen versterker nodig. Na heel wat leeswerk heb ik begrepen dat ik een DI box met voorversterker nodig heb en dat ik van daaruit direct naar mijn mixer kan, right?

    Alvast bedankt voor jullie feedback en het delen van jullie rijke ervaring

    Andy

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Yamaha heeft in die allergoedkoopste bassen vaak een iets beter element. Maar dat is weer per serie afhankelijk.
    Beiden zijn in dat budget een goede keuze. Maar.... Bel de studio. En huur daar een instrument...

    Hier de sounds van de RBX170

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=oQxGEao5Oio[/img]

    Een DI box kan. Maar jouw Focusrite interface heeft al een DI dacht ik.

    Anders; (27 euro)
    http://www.thomann.de/nl/millenium_di_210.htm
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 16 april 2012 om 11:58
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3

    Standaard

    Bedankt. Het is een Lexicon, en nu je het zegt denk ik dat je gelijk hebt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top