Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard G-Major en JMP-1 midi aansluiting

    Ik stuur via een FC-200 de G-Major aan en deze schakeld de JMP-1 via midi.... (daarachter zit nog een GP-100)

    Maar.....

    Als ik de midi out gebruik van de G-major dan werkt de doorschakeling alleen via het paneel en het pedaal niet. Gebruik ik de midi thru dan schakeld de JMP-1 alleen mee via pedaalbediening. Alle apparaten staan op kanaal 1, omni ook al geprobeerd....

    Met de JMP-1 werkt aansturing wel via panneel en board (met komend nummer-->JMP-1 nummer--> uitgaand nummer ingesteld) maar de knop van de G-major is nog wel goed en het blijft ook overzichtelijker omdat ik nu maar 4 presets gebruik van de JMP-1 en de display van de G-Major...

    Kan de G-major dit gewoon niet of is het een kleinigheid. Waarom stuurt de G-Major het signaal niet door... en kan ik per preset kiezen welk kanaal er in in het volgende apparaat aangesproken wordt?

    Gr. Mark

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Het beste kun je de midi implementation charts van beide apparaten vergelijken.
    Eigenlijk geef je het antwoord zelf al. De midi out is door de bank genomen voor midi data die door het apparaat zelf wordt gegenereerd, dus ook al geef je een commando met een extern apparaat, dan zal dit niet doorgegeven worden via de midi out, wel via de midi thru.

    Kan zijn dat de G-major dit niet kan.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik stuur de G-Major aan via de Midi Thru van de JMP-1. Gaat goed. Andersom heb ik het nog nooit geprobeerd, eigenlijk. Volgens de handleiding van de G-Major en de JMP-1 zou de midi thru moeten doen wat je wilt, op beide apparaten. Midi-out is hier inderdaad niet voor bedoeld. Heb je niet iets veranderd dmv midi-mapping oid?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top