Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Nieuwe gitaar maar welke?

    Hoi,

    Ik heb een budget van EUR 600 te besteden bij Thomann.

    Ik zoek een kwalitatief goede akoestische gitaar voor die prijs. Wie heeft er een goede suggestie qua merk / model? Is het instapmodel van Martin Ok, of zijn er betere alternatieven?

    Dank voor je reaktie.

    Groet,

    Lemming

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    We have a winner:
    http://www.thomann.de/nl/guild_d_140.htm
    Waarom? Fijne gitaar.



    Vind ik.

  3. #3

    Standaard

    Gewoon naar een winkel gaan en wat proberen. Een gitaar kan je niet blind kopen, zeker niet in die prijsklasse.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Martijn- Bekijk bericht
    Gewoon naar een winkel gaan en wat proberen. Een gitaar kan je niet blind kopen, zeker niet in die prijsklasse.
    Helemaal mee eens! Als je zoveel geld uit gaat geven, moet je dat toch eerst zeker weten, lijkt me.. Wil je wel een dread, als in de link van Beruk? Wat is je stijl van spelen? Ben je een strummer of speel je liever fingerstyle... Daar bepaal je je bodykeuze op... Wat voor geluid wil je, hoe moet de gitaar voelen? Breedte nut, halsprofiel, enz... Bijna allemaal keuzes die je alleen maar zelf kan voelen en horen.

    Het laatste wat je wilt, is 3 gitaren terugsturen, omdat ze niet voldoen en je wilt al helemaal niet bij een ander een vreselijk goede gitaar treffen die je niet hebt gekocht! Een gitaar voor dat geld moet de eerste keer een gevoel van wauw geven en niet ok...

    Doe desnoods onderzoek bij muziekwinkels, ga lekker spelen en koop 'm dan bij Thomann, ws. doe je dat voor prijsverschil?
    Laatst gewijzigd door Rizz; 12 april 2012 om 00:01
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Doe desnoods onderzoek bij muziekwinkels, ga lekker spelen en koop 'm dan bij Thomann, ws. doe je dat voor prijsverschil?
    Dan heb ik eigenlijk liever dat ie hem gelijk bij Thomann bestelt een er over een tijdje achter komt dat het een verkeerde koop was...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Martijn- Bekijk bericht
    Dan heb ik eigenlijk liever dat ie hem gelijk bij Thomann bestelt een er over een tijdje achter komt dat het een verkeerde koop was...
    klinkt als ervaring? Of een afkeer van webshops...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7

    Standaard

    Nee. Die webshops zijn niet voor niks goedkoper. Om nou eerst uitgebreid gitaren te gaan testen in een winkel en hem vervolgens voor een paar tientjes minder van internet halen noem ik egoistisch...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Martijn- Bekijk bericht
    Nee. Die webshops zijn niet voor niks goedkoper. Om nou eerst uitgebreid gitaren te gaan testen in een winkel en hem vervolgens voor een paar tientjes minder van internet halen noem ik egoistisch...
    Geef ik je deels gelijk in, maar heb wel 's verschillen van 200 euro gezien op een verkoopprijs van 1000 en dan ben je echt een dief van je eigen portomonnee! Daar haal je de kosten voor een afstelbeurt makkelijk uit..

    Toch gaat er niets boven de service en het gevoel van een goede winkel met personeel wat van z'n vak houdt..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Bovendien kunnen vooral akoestische gitaren van exemplaar tot exemplaar behoorlijk verschillen in klank, ook al zijn ze van hetzelfde model. Als je een goede zou vinden in de winkel is niet gezegd dat een ander exemplaar even goed klinkt.

  10. #10

    Standaard

    In deze prijsklasse zal je niet snel € 200 kunnen verdienen.

    Ik zou zelf gewoon minimaal een zaterdag besteden aan uitproberen.
    Wat is er nou leuker dan dat?

    Alleen het plezier van het uitproberen maakt het vaak kleine prijsverschil met een webshop meer dan goed.

    Maar goed, de TS meldt dat hij dit bedrag te besteden heeft bij Thoman, dus misschien zit hij daar wel aan vast op de een of andere manier.
    Laatst gewijzigd door synapse; 12 april 2012 om 08:56 Reden: typo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top