Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 51
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Zeg bosch,

    Je bent een weergaloos talent, waar ik vreselijk jaloers op ben, maar waarom doe je er niks moois mee? Als je het mij vraagt zit er echt 0,0 gevoel in de hele song.

    Schrijf eens wat gevoeligs zou ik zeggen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Hey telecastermaster,

    Heb je Probatio Diabolica al eens gedownload

    Overigens, als er daadwerkelijk 0,0 gevoel in zou zitten, zou het klinken als Rusty Cooley. Luister eens goed naar Malmsteen: ja het snel, maar er zit MEGA veel gevoel in zijn spel! Als je snapt wat hij doet, als je weet hoe het ongeveer voelt om zo te spelen, zou je moeten terugkomen op je opmerking
    Elke beperking is een verrijking.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    gevoel in het spel van malmsteen????

    Dan heb jij een ander idee over gevoel dan ik. Ik heb een hoop CD's van 'm (toen ik nog electricien was) maar behalve dat het heel knap was was het voor mij puur muziek van 'kijk mij eens spelen.. ik ben zo goed dat ik bijna klaarkom'.. Dat is natuurlijk ook een gevoel maar niet wat mij in muziek zo boeit. De zang in 'Daughter' van Pearl Jam of 'Just' van Radiohead .. dat vind ik gevoel. Simpel maar wel raak. Volgens mij is 'gevoel' ook weer iets totaal persoonlijks.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Ja gevoel in het spel van Malmsteen!!!
    Als je niet eens in staat bent om dat te horen!!! :-?

    Ik denk dat Malmsteen alleen klinkt zoals jij het beschrijft, voor mensen die zich kennelijk bedreigt voelen door virtuositeit OMDAT ZE ZELF NOOIT ZULLEN KUNNEN WAT HIJ buitengewoon goed KAN! Tja, Radiohead enzo, daarin kan de leek zich wel verplaatsen, dat vormt geen bedreiging voor je positieve zelfbeeld, dus tja das niet erg om goed te vinden.

    Ik lees hetzelfde voor de zoveelste keer:
    Malmsteen - megavirtuoos - geen gevoel
    Radiohead - sukkelsimpel - gevoel

    Kom op zeg, zoveel gevoel als Malmsteen bijvoorbeeld in Little Savage legt, dat kunnen die zwaar onbegaafde knuppels van Radiohead NEVER neerzetten. :evil:

    Grappig, alle muzikanten die ik ken die bijzonder goed zijn (en zich dus door virtuositeit niet bedreigt voelen), kunnen Malmsteen/Becker/ MacAlpine (lees niet-simpele muziek) prima waarderen. Althans zonder meer erkennen dat het niet alleen maar egotripperij is, maar dat de volle persoonlijkheid met gevoel in het spel wordt gelegd. Stiekem willen veel van degenen die het hardste roepen dat Vai/Malmsteen niet deugen, niets liever dan zelf zo leren spelen, .................................. :-D
    Elke beperking is een verrijking.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosch
    Ja gevoel in het spel van Malmsteen!!!
    Als je niet eens in staat bent om dat te horen!!! :-?

    Ik denk dat Malmsteen alleen klinkt zoals jij het beschrijft, voor mensen die zich kennelijk bedreigt voelen door virtuositeit OMDAT ZE ZELF NOOIT ZULLEN KUNNEN WAT HIJ buitengewoon goed KAN! Tja, Radiohead enzo, daarin kan de leek zich wel verplaatsen, dat vormt geen bedreiging voor je positieve zelfbeeld, dus tja das niet erg om goed te vinden.

    Ik lees hetzelfde voor de zoveelste keer:
    Malmsteen - megavirtuoos - geen gevoel
    Radiohead - sukkelsimpel - gevoel

    Kom op zeg, zoveel gevoel als Malmsteen bijvoorbeeld in Little Savage legt, dat kunnen die zwaar onbegaafde knuppels van Radiohead NEVER neerzetten. :evil:

    Grappig, alle muzikanten die ik ken die bijzonder goed zijn (en zich dus door virtuositeit niet bedreigt voelen), kunnen Malmsteen/Becker/ MacAlpine (lees niet-simpele muziek) prima waarderen. Althans zonder meer erkennen dat het niet alleen maar egotripperij is, maar dat de volle persoonlijkheid met gevoel in het spel wordt gelegd. Stiekem willen veel van degenen die het hardste roepen dat Vai/Malmsteen niet deugen, niets liever dan zelf zo leren spelen, .................................. :-D
    ok, het valt niet te betwisten dat je talent hebt als gitarist, maar wat je hierboven schetst over muziek van o.a. Radiohead vind ik dan toch wel redelijk snobistisch en elitair overkomen.

    Om nou Radiohead etc. sukkelsimpel en lekenmuziek te noemen vind ik toch wel erg ver gaan en daar kan ik ook erg pissig om worden. Het getuigt van weinig respect (ai, respect, sorry Pimmetje) voor mensen die van dat soort muziek houden (zoals ik) en die muziek meer vinden dan alleen maar gitaarspel (zoals ik). Want een gitarist als Greenwood is misschien niet de meest begenadigde gitarist, maar met zijn allen maken ze muziek waarvan ik gewoon af en toe echt kippenvel krijg en dat heb ik minder bij gitaristen (virtuozen) als Malmsteen, Vai, Becker. En dat vind ik niet omdat ik mezelf bedreigt zo voelen door hun virtuositeit, wat een belachelijke stellingname.

    Valt me een beetje van je tegen Bosch, blijkbaar hebben we dus toch snobs op het forum.
    [/b]

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    bosch, ik ga hierin wel met mith mee. Dat jij dat spel van malmsteen zo gevoielig vindt komt vast omdat je je perfect kan inleven in zijn arrogantie, jij bent gewoon jaloers op dat oersimpele radiohead spel omdat zij platina albums hebt en jij alleen "bekend" bent op een klein zielig nederlands nerd forum.

    bah, ik ga hier geeneens woorden aan verspillen, en delphiro kan hardstikke goed spelen, download zijn chaconne enzo maar eens.
    pokkel'n

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    mmm enge reactie die iets teveel over je eigen zelfbeeld zegt vrees ik..

    als iedereen zich bedreigt zou voelen door getalenteerde musici dan was niemand ooit begonnen te musiceren.

    Als we jouw parallel door zouden zetten dan zou ik een hekel hebben aan Manuel Barrueco, Zappa of de Assad broers die allemaal *veel* beter kunnen spelen / componeren dan ik. En ik ben er gek op en ik krijg er kippenvel van net als bij 'eenvoudigere' muziek als Radiohead / Chilli Peppers en Pearl Jam (die ik trouwens helemaal niet eenvoudig vind want een emotie oproepen / overbrengen is *veel* moeilijker dan de moeilijkste lick van een supergitaarheld na te spelen)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    bosch, je speelt geweldig, petje af !
    maar je houding valt me tegen ja. dat siert een gitarist niet..........
    ik vind dat ook dat de meest simpele dingen vaak met meer gevoel gespeelt worden dan zo`n super vai solo. ik heb wat filmpjes van vai. en ik hoor door de enorme hoeveelheid noten die met tegemoet scheren geen enkele noot die met goed raakt

    maar van veel langzame, goed doordachte solo`s krijg ik echt kippevel. en dat vind ik wat anders dan "zo SNEL mogelijk, zo VEEL mogelijk noten" in je spel stoppen....................

    snap je wat ik bedoel ?


    (oja, en ik vind je ECHT goed spelen, hoor ! alleen ik erger met echt aan die bass er doorheen. laat het OF geVarieerder spelen, OF zorg ervoor dat ie mooi klinkt. (dus beter afstellen, of gewoon een goede bass kopen))

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Mithrandir,

    Doen wij niet precies hetzelfde? Onze "roots" verdedigen?
    "gevoel in het spel van malmsteen????" dat vond ik een belachelijke stellingname! Kennelijk mag je wel ongestraft Malmsteen afzeiken, maar in het licht van zijn virtuositeit niet Radiohead relativeren :-?

    Jammer dat je me gelijk uitmaakt voor snob :razz: , Terwijl iederen het er kennelijk toch over eens is dat het simpele muziek is.

    Negative K3 fan,

    Of ik mij perfect kan inleven in de arrogantie van Malmsteen Tja natuurlijk.

    Jaloers?!!! Nee. Ik heb geen ambitie voor wat betreft gitaarspelen. Ik heb altijd veel geschreven en opgenomen. Nu met internet kan je dat makkelijk met andere shredders delen en das leuk. Van mijn site wordt per maand gemiddeld > 1,5 gigabyte gedownload en dan te bedenken dat je van HetNet slechts bestanden mag uploaden van maximaal 3 mb :-(
    Er wordt dus best veel geluisterd en daar houdt dan ook gelijk mijn ambitie op.

    delphiro,

    Ik zeg niet dat iedereen zich bedreigt zou voelen door getalenteerde musici. Maar ik constateer dat er veel schippers aan wal staan, die virtuosen (Malmsteen) een beetje zwak afserveren met het credo gevoelloos. Ook constateer ik dat "schippers off shore", die keigoed kunnen spelen, geen last hebben van dit fenomeen. It's plain simple!

    skabouter,

    Ik hoef niet te sieren, maar wil wel graag mijn roots verdedigen als iemand die aanvalt. Smaken verschillen, en dus wat je raakt of niet raakt, zou hier niet de discussie moeten zijn. Mij ging het in essentie om het feit dat Malmsteen en consorten als gevoelloos worden aangemerkt. Dat het niet je smaak is, no prob. Maar claimen dat hij niet met gevoel speelt, DAT IS PAS ARROGANT!

    Ik begrijp verder wel wat je bedoelt. Maar, het is simpel: als je van shred houdt, hou je van shred. Als je er niet van houdt, hou je er niet van :razz:



    Resumerend, schop je tegen een held, dan is er niets aan de hand. Schop je (ik) tegen de underdoug dan ben je gelijk een snob....................
    lekker simpel zeg

    Elke beperking is een verrijking.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    dat er per maand meer dan 1,5 gieg wordt gedownload zegt niks, de sijt met mijn mp3s trekt maandelijks ook 500 bezoekers dus trek je conclusies.
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top