Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11

    Standaard

    Of koop twee setjes of een mix set: ik gebruik meestal d'addario ej-16's (0.12) maar de omwonden snaren uit ej-17. Die zijn als 'bluegrass' set te krijgen als ej-19 mixed set.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Wat je ook kunt overwegen zijn snaren met een zachte kern. Martin FX bijvoorbeeld (ik ben een Martin believer qua snaren).
    http://www.martinguitar.com/index.ph...stringcategory
    Nou, daar was ik ook wel van onder de indruk.. Had ze besteld voor mezelf, maar heb ze aan een leerling gegeven en mijn kinnebak viel tegen de grond, nooit gedacht dat dat stuk brandhout van hem zo goed kon klinken! Absolute aanrader...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #13

    Standaard

    Ja nu heb ik er om te proberen snaren op gezet die voor de elektrische gitaar zijn ,ze zijn erg helder en het klinkt nogal hard of luid luider dan acoustische snaren dus.
    Deze zaten er 4 jaar op Gadin high definition Strings.
    William.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekfreak Bekijk bericht
    Ja nu heb ik er om te proberen snaren op gezet die voor de elektrische gitaar zijn ,ze zijn erg helder en het klinkt nogal hard of luid luider dan acoustische snaren dus.
    Deze zaten er 4 jaar op Gadin high definition Strings.
    William.
    Ja, dat had je al gezegd in je eerste post.. Electrische snaren zijn over het algemeen dunner dan acoustische snaren en dan vooral de drie bassnaren.. Dit is niet bij elke set zo en is ook merkafhankelijk...

    Maar het is niet zo gek dat nieuwe, electrische snaren veel harder klinken dan 4 jaar oude acoustische snaren.. Daar is het leven wel een beetje uit, dus er zal een wereld van verschil zijn!

    Als je er perse electrische snaren op wilt zetten, kijk dan of een .011 setje tot .054 gaat (dikte dunste en dikste snaar).. Het maakt een wereld van verschil in geluid! Maar.. ook weer gitaarafhankelijk...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #15

    Standaard

    Ik gebruik op m'n Martin DC1E de 80/20 extra lights 10-47 van Martin en vindt ze super.
    Velen zeggen me dat ze te licht zijn voor akoestisch, maar dit is volgens mij meer persoonlijke voorkeur. De boodschap is ook hier uitproberen en zien wat je het meeste bevalt?
    In ieder geval spelen ze veel lichter en heb ik een geluid dat ik prima vind....

  6. #16

    Standaard

    Morgen krijg ik wat snaren binnen jullie horen nog hoe dat klinkt?.
    Zo leer je ook mooi hoe je snaren moet opzetten!!.
    William.

  7. #17

    Standaard

    Dit zijn de snaren die ik net binnen heb , Martin Acoustic FX flexible core 012-054 en D'Addario Phosphor Bronze zelfde dikte.
    Ik denk dat ik voor de Martin ga!.

    Maar het nog een vraagje over de actie van de gitaar die vindt ik nogal hoog dat is 4mm (snaar fret hoogte 12 pos.)is dat normaal die hoogte?,ga toch maar iets verlagen denk ik?.

    William.

  8. #18

    Standaard

    als de hoogte 4mm is bij de 12e fret, is dat inderdaad echt veel te hoog. die van mij zitten nog niet eens op 2,5mm.

    succes en ben benieuwd hoe je gitaar nu klinkt!

    groeten.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Inderdaad veel te hoog. Op m'n D35 zit die rond de 2mm, en de LG-1 op 1.5.

    Qua snaren gebruik ik het liefst de Martin 80/20 Bronze*, dikte 0.011. Is een mooi compromis tussen voldoende stuwende klank, en speelgemak. Op de D35 ligt nu 0.012, en dat vind ik net iets te zwaar om vlot te spelen.

    *Omdat D'Addario's veel langer vers en sprankelend klinken, de Martins klinken veel sneller ingespeeld, ik haat de klank van nieuwe snaren.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Snaren die je gitaar gestemd houden hebben nu eenmaal een bepaalde trekkracht die je moet overwinnen door ze in te drukken. Als je met een setje .010 al een probleem hebt denk ik dat je iets meer uren zult moeten maken. Of je moet overstappen op nylon snaren.
    Voor de klank zul je een zoektocht moeten doen om je smaak te ontdekken. Hangt hel erg van de materialen van je gitaar af. De ene gitaar kan veel meer hoog hebben en de andere heeft dan snel de neiging heel erg schel te klinken. Ik gebruik meerdere soorten snaren soms op 1 gitaar. Ligt aan de toepasing. Moet ik iemand begeleiden of is het alleen vulling als strummen in een band. Ook gebruik ik diverse merken en soorten op gitaren. Op de ColeClark zitten altijd andere snaren dan op de Gibson.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top