Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23

Discussie: Nieuwe gitaar

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Net binnen? als in koud uit de doos?

    Laat 'm ff een paar uurtjes acclimatiseren en probeer het dan opnieuw... En het is wel de bedoeling dat je 'm stemt zeg maar..

    De toevalligheid wil dat ik 'm ook echt net binnen heb en hij staat behoorlijk laag, dus je zal ff moeten draaien....

    Wat je ook ff kan doen, is zachtjes trekken aan de snaren boven de 12e fret, een beetje oprekken zeg maar, niet te hard!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Net binnen? als in koud uit de doos?

    Laat 'm ff een paar uurtjes acclimatiseren en probeer het dan opnieuw... En het is wel de bedoeling dat je 'm stemt zeg maar..

    De toevalligheid wil dat ik 'm ook echt net binnen heb en hij staat behoorlijk laag, dus je zal ff moeten draaien....

    Wat je ook ff kan doen, is zachtjes trekken aan de snaren boven de 12e fret, een beetje oprekken zeg maar, niet te hard!
    Oke, nahja hij is rond een uurtje of 2 aangekomen en toen en net ff geprobeerd, maar werkt niet echt met stemappaart. Maar zal vanavond of morgen dan nog wel ff proberen. Maar ben echt een leek nog, dus hopen dat ie dan wel werkt. Bedankt iig!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Een gitaar is niet zomaar goed uit zichzelf gestemd.. Je weet wel de goede volgorde van de snaren? 1 tip, stem altijd omhoog, als je te hoog zit, draai dan naar te laag en begin weer overnieuw, zo hou je de spanning erop.. Nieuwe snaren zit altijd wat rek in, vandaar hde oprektip...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14

    Standaard

    Ja ik weet wel wat welke snaar is als je dat bedoelt en ook in welke volgorde ze staan, maar ik heb echt geen idee 'wanneer/hoe het goed klinkt' als je begrijpt wat ik bedoel. Dus dan zit ik wel te draaien steeds, maar dan heb ik zeg maar geen idee wat ik doe

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    er zitten lampjes op je apparaat, ws rode links en rechts van een groene in het midden.. Als de rode lampjes links van de groene oplichten is de snaar te laag en rechts te hoog.. Als ze geen van allen branden zit je of veel te hoog of veel te laag.. Alleen het groene lampje moet branden...

    Voorzichtig aan, komt wel...

    Edit: zit net ff te kijken naar dat apparaat, als je de snaar aanslaat geeft hij aan welke noot je zit, als je bijv een lage E aanslaat en hij geeft een D aan op de onderste rij lampjes, draai dan een eind omhoog tot de E gaat branden en ga dan fijnstemmen op de bovenste drie lampjes
    Laatst gewijzigd door Rizz; 17 april 2012 om 18:36
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #16

    Standaard

    Ja zover ben ik wel maar zoals net sloeg ik A aan maar brandde G en toen ik D aansloeg brandde B

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Dan istie te laag, zie mijn edit in m'n vorige post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #18

    Standaard

    o nu schnap ik em. Dankje zal ff mee kloten zo!

  9. #19

    Standaard

    wow nice thx! het werkt ook nog

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Mooi, geen dank.. Succes met spelen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top