Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard brom tussen digitech GSP1101 en rack DI

    Hoi,

    ik ben bezig met het inrichten van ons in-ear mengtafel/rack. Het werkt nu zo goed als allemaal naar behoren, ik heb alleen 1 probleem, ik heb namelijk de gebalanceerde uitgang van mijn Digitech GSP1101 gitaar effectprocessor aangesloten op de gebalanceerde ingang van mijn Behringer DI800 (8 kanaals rack DI) waarbij de DI een brom produceert. Het gekke is dat ik deze brom op geen enkele andere wijze kan produceren. Ik heb het volgende al geprobeerd:

    - gsp1101 gebalanceerde uitgang rechtstreeks in onze in-ear mengtafel: Geen brom (maar zo komt het gitaarsignaal niet bij de FOH )
    - gsp1101 ongebalanceerde (jack) uitgang in de DI: Geen brom, maar ook geen speakersimulator dus geen optie
    - gsp1101 gebalanceerde uitgang ongebalanceerd (cold verbonden met ground) in de DI: wel brom
    - alle andere apparaten in het rack van de stroom gehaald om eventuele storingsbronnen te elimineren: nog steeds brom
    - alle kabels vervangen: nog steeds brom
    - andere gsp1101: nog steeds brom
    - andere di: nog steeds brom
    - andere gitaar: nog steeds brom
    - alle apparaten een voor een en allemaal tegelijk gegroundlift: nog steeds brom
    - andere apparaten in DI: geen brom
    - andere kanalen op de DI geprobeerd: nog steeds brom

    so.. i'm out of ideas.. enige wat wel werkt is de gsp1101 niet in de DI doen maar gewoon het gebalanceerde signaal splitten voor onze in-ear tafel en de FOH, maar dan loop ik de kans dat de geluidsman er daar phantom power op zet, en daar wordt de gsp1101 vast niet blij van.

    Weet iemand een oplossing? Je zou me echt ENORM helpen

    greetz, Sander

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Klinkt als een aardlus, ik zou de ground los maken van de patchkabel naar de DI.

  3. #3

    Standaard

    ik ga weer solderen! tot over een half uur

  4. #4

    Standaard

    wordt alleen maar erger het is geen heel harde brom, maar als ik hem wat harder zet toch wel duidelijk hoorbaar..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Het was te proberen, wel lastig om zo te beoordelen, ff geduld tis pasen de hulptroepen zijn aan het eieren zoeken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wizzie1982 Bekijk bericht
    Hoi,
    - gsp1101 gebalanceerde uitgang rechtstreeks in onze in-ear mengtafel: Geen brom (maar zo komt het gitaarsignaal niet bij de FOH )

    Weet iemand een oplossing? Je zou me echt ENORM helpen

    greetz, Sander
    Heu? Hoe splitten jullie dan je signalen, want je geeft aan dat je een losse in-ear mixer hebt en een FOH mixer. Los van dat jullie in-ears gebruiken is het zo dat bij een aparte monitormixer meestal de signalen worden gesplit in het stageblock........

  7. #7

    Standaard

    dml: in principe zit alle apparatuur die we nodig hebben voor onze in-ears in 1 rack. Daarin zit een 8kanaals rack-di waar onze gitaren en bass doorheen gaan (we spelen dus zonder amps) en waar de keyboards op ingeprikt worden. Verder zit er een microfoon splitter in waar de microfoons in gaan. Alle signalen (op drum mics die we niet in-ear krijgen na) gaan dus via dat rack, en daarna door naar het stageblock.

    Wat we dus eigenlijk doen voordat we gaan spelen is de stekkers uit de microfoons trekken en in ons rack steken, en zelf een nieuwe kabel tussen ons rack en de microfoon pluggen. ombouwen gaat vrij soepel en kost minder tijd dan versterkers op het podium zetten

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Ja, ik snap het principe van in-ear wel, ik speel zelf ook op dezelfde manier, maar wij hebben dus een in-ear-rek met daarin alle in-ear zenders en een 20-kanaals in-ear mixer. In datzelfde rek worden de binnenkomende signalen (keys, gitaar (kan amp maar ook processor zijn), drums, bas, vocalen, enz.) gesplit naar enerzijds de in-ear mixer en anderzijds FOH. Dus vrij conventioneel maar uiterst flexibel en ook nog zonder brom.

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Jammer dat de directe uitgang geen speakersim heeft. Heeft de koptelefoon uitgang van de digitech dat wel? Dan kun je die gebruiken.
    Vriendelijke groet,

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Jammer dat de directe uitgang geen speakersim heeft. Heeft de koptelefoon uitgang van de digitech dat wel? Dan kun je die gebruiken.
    Koptelefoon heeft idd speakersim maar als het tegenzit ook een hele vervelende digitale reutel.

    Waarom soldeer je niet zelf een splitter, van XLR-male naar 2x XLR-female en dat tweemaal?
    Zorg er dan wel voor dat je pin 1 van één van de females niet gebruikt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top