Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Jan Akkerman

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.782

    Standaard Jan Akkerman

    Zondag 3 december naar een optreden van Jan Akkerman & Friends in Zeist geweest. Jan was snipverkouden; ik weet niet of het dáár aan lag, maar ik heb hem weinig zelf horen spelen; het merendeel kwam voor rekening van ‘Friends’, alsmede voor dochter Laura, die het als zangeres probeert te maken.
    Ik werd er allemaal niet heel erg blij van, niet in het minst door het geluidsvolume: zó godvergeten hard. Als het geluid in de hogere regionen gaat ‘rafelen’ dat doet de geluidsman toch iets niet goed. Jammer.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Jan is al jaren een beetje doof aan het worden wat zijn sound ook niet ten goede komt. Maar ga er maar eens iets van zeggen…

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Dan moet je harder schreeuwen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4

    Standaard

    heb ie ook nog vrienden
    bizar
    Handtekening wijzigen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.782

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    heb ie ook nog vrienden
    bizar
    Ja, dat is het. Zag laatst een interview met hem, zat hij nog weer te zeiken over Thijs van Leer. Vijftig jaar na dato zou je dat toch wel een beetje los hebben kunnen laten, of dan hou je dat in elk geval voor je. Beetje sneu vind ik dat.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ja, dat is het. Zag laatst een interview met hem, zat hij nog weer te zeiken over Thijs van Leer. Vijftig jaar na dato zou je dat toch wel een beetje los hebben kunnen laten, of dan hou je dat in elk geval voor je. Beetje sneu vind ik dat.

    Je hebt wel een puntje.
    Maar…..:
    Hij heeft met The Hunters Amsterdam onveilig gemaakt (luister maar naar Russian Spy and I - Jan voorzag de huidige problemen moeiteloos) smiley! Nee niet nodig
    Jan heeft met Kaz Lux gespeeld, een ware God in bluesachtige spul. Een GOD bedoel ik dan.
    Jan werd, toen ik in Engeland zat, tot beste gitarist van de wereld gekozen. Voor Clapp. Nou heeft Jan dat niet helemaal waargemaakt, maar Clapp ook niet.

    Ik kan dus 1 dag per week pesthumeur prima hebben. Ja, ik weet het, aan 1 dag heeft ie niet genoeg.
    Maar toch!
    En wij jodelen beter dan hij.
    Jij en ik dus. Voor de rest van GN weet ik dat nog niet.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.782

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Je hebt wel een puntje.
    Maar…..:
    Hij heeft met The Hunters Amsterdam onveilig gemaakt (luister maar naar Russian Spy and I - Jan voorzag de huidige problemen moeiteloos) smiley! Nee niet nodig
    Jan heeft met Kaz Lux gespeeld, een ware God in bluesachtige spul. Een GOD bedoel ik dan.
    Jan werd, toen ik in Engeland zat, tot beste gitarist van de wereld gekozen. Voor Clapp. Nou heeft Jan dat niet helemaal waargemaakt, maar Clapp ook niet.

    Ik kan dus 1 dag per week pesthumeur prima hebben. Ja, ik weet het, aan 1 dag heeft ie niet genoeg.
    Maar toch!
    En wij jodelen beter dan hij.
    Jij en ik dus. Voor de rest van GN weet ik dat nog niet.
    Vriendelijke groet, Gus
    Voorop gesteld: ik onderschat hem zeker niet. Ik denk dat er nauwelijks gitaristen zijn die muzikaal zó breed georiënteerd zijn, en qua techniek en muziek behoort hij tot mijn absolute favorieten. Ik heb het meeste van zijn werk op CD staan, die ik op een fijne installatie kan afspelen, op een voor mij aangenaam volume, en voor mij volstaat dat.

    Ik had gewoon niet moeten gaan.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Jan en zijn sound, daar zijn al jaren gesprekken over. Vind daar ook wel wat van en dat is niet geheel positief.
    Heb hem voor het laatst gezien bij zijn toertje rond zijn 70ste verjaardag, was ook met gast gitaristen en zijn dochter.
    Was wat aan het mopperen op het publiek dat we te lauw zouden reageren op zijn aankondigen. Die hij zelf mompelend deed en op het saggerijnige af, raar sfeertje. Het meren deel van de avond waren de vrienden aan het spelen en als hij zelf speelde was het nonchalant en op het slordige af.
    Maar af en toe ging hij er even goed voor staan en dan was het toch wel weer DE Jan akkerman. Prachtige loopjes en mooie blues licks die soepel naar fusion achtig licks overgaan en weer terug. mooi sound en fantastische akkoorden werk.
    Ja het is een eigenwijze bokkige man met veel eigendunk maar wat een muzikant.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Jan A. valt in dezelfde categorie als Jan C., Johan C., Karel A., en Johnny M.
    dwz. global geniaal en Nederlands eigenwijs,
    bovendien Amsterdams dus daar komt knorrepot doorgaans ook nog 's bij.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top