Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11

    chicken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Op die id staat Van de Bijl. Dat gebruik van wel en niet hoofdletters door elkaar zou ik nooit met een organisatie als defensie kunnen rijmen. Goed dat je een klacht indient, anders kan dit soort types hun trucjes zelfs ongestoord blijven uithalen.
    naar dat ik weet is de defensiepas niet zomaar een geldige id kaart in Nederland, het geeft alleen toegang tot gebouwen van het ministerie van defensie en of (slagboom / poortjes) legerplaatsen / kazernes.
    Dit is misbruik maken van het eventueel vertrouwen dat zo'n kaart uitstraalt...

    ik zou deze scan zeker overdragen aan de marechaussee...
    vervelend voor je skabouter

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Op die id staat Van de Bijl. Dat gebruik van wel en niet hoofdletters door elkaar zou ik nooit met een organisatie als defensie kunnen rijmen. Goed dat je een klacht indient, anders kan dit soort types hun trucjes zelfs ongestoord blijven uithalen.
    Nog los van het gevaar van spijkers op laag water zoeken (ik bedoel, je kunt overal wel wat achter zoeken), is de gebruikte schrijfwijze gewoon juist, hoor. Zonder voornaam is het eerste tussenvoegsel met hoofdletter en eventueel opvolgende tussenvoegsels zonder. Dus Van de Bijl is gewoon goed geschreven.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13

    Standaard

    Kijk, dat wist ik dus niet. Maar ik heb de naam ook eens gegoogeld en kwam dit tegen:

    http://www.opgelichtopinternet.nl/cg...1326396714/267
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 6 april 2012 om 17:13
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Misschien draagt het niets bij maar wil het toch even aangeven wat ik probeer te ondernemen om mij in te dekken, uiteraard is het niet altijd een garantie, maar.......
    - als ik via het internet iets aan wil schaffen van een particulier accepteer ik geen free mail account.
    Iedereen die een internetaansluiting heeft via een provider heeft een eigen e-mailadres.
    - Ook verzoek ik om persoonlijke gegevens zodat ik deze kan verifiëren.
    - Ook bewaar ik al het mailverkeer met/van een betreffend persoon.
    - De advertentie zet ik om in een pdf bestand zodat ik via "een verkoop site" altijd een advertentienummer beschikbaar heb voor als het eens fout mocht gaan.

    Ik weet dat men het niet waterdicht kan krijgen maar heb het idee, hoe meer gegevens en communicatie- bewijs, des te makkelijker het is om, indien nodig, aangifte te doen van een eventuele oplichting.

    Een goed bedoelde bijdrage van mijn kant.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik heb dus geen emailadres (in gebruik) van mijn provider. Ik heb geen zin om al mijn contacten weer bij langs te gaan als ik overstap naar een andere provider, dus ik werk al jaren met een Live-account. De email van KPN heb ik niet ingesteld. Helaas, wij zullen nooit zaken doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik heb dus geen emailadres (in gebruik) van mijn provider. Ik heb geen zin om al mijn contacten weer bij langs te gaan als ik overstap naar een andere provider, dus ik werk al jaren met een Live-account. De email van KPN heb ik niet ingesteld. Helaas, wij zullen nooit zaken doen.
    Hier precies hetzelfde verhaal.

    Punten 2 tm 4 zijn wel handig om over na te denken.
    147-c Guitars

  7. #17

    Standaard

    Ook belangrijk om rekening mee te houden is dat dit soort oplichters vooral reageren op 'gezocht' advertenties of bieders op een bepaalde advertentie benaderen met het verhaal dat zij toevallig dezelfde kaartjes/producten in de verkoop hebben.

    En inderdaad google altijd even de naam, emailadres van desbetreffende verkoper.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    Ik laat het gewoon nooit opsturen. Voor de meeste gevallen zijn er ook wel verkopers die dichter bij je in de buurt wonen. Dan betaal je een paar euro meer, maar als je het gaat ophalen, dan ben je tenminste zeker dat je het hebt en dan kan je het nog ff in detail bekijken voordat je je zuurverdiende centen neerlegt.

    Als het zo speciaal is dat het enkel daar te koop is, dan is het misschien ook de moeite waard om toch naar daar te gaan. Maak er desnoods een fijn weekendje van met de vriendin/vrouw/kinderen.

    Ik vrees echter dat je idd niet te veel moet verwachten van je aangifte... Dat is 3 minuten na je aangifte vertikaal geclasseerd en wordt 9/10 nooit meer bekeken. Tenzij natuurlijk dat het in Nederland zoveel beter is dan bij ons in België.

    Ivm het recht in eigen handen nemen: Dat mag idd niet. Maar ik begrijp het wel.
    Onlangs hebben ze een ruit van mijn wagen ingeslagen en een mooie kras op het koetswerk gezet. Aangezien ik max 15 minuten weggeweest ben en overburen het hebben zien gebeuren (met de gebruikelijke persoonsbeschrijvingen erbij) dacht ik dat het de moeite was om aangifte te doen. Na overleg aan de telefoon ben ik toch maar zelf naar een kantoor gegaan om aangifte te gaan doen. Uit hun uitleg verstond ik voornamelijk dat het mijn eigen schuld was omdat ik met een bmw rijd en waarschijnlijk waardevolle dingen in mijn wagen had laten slingeren (wat niet het geval was, vandaar ook dat er niets gestolen was). Ik heb toen ook de gegevens van de getuigen (met hun toestemming) aan de politie gegeven, maar die zijn nooit gecontacteerd geweest.

    Recht in eigen handen nemen is fout, maar ergens vind ik het nog fouter als dat betekent dat de eerlijke mens gedupeerd en gefrustreerd en de crimineel rijker en gelukkig achterblijft. Ik droom er toch nog altijd van om die daders eens met hun neus op de feiten te drukken (lees feiten = zich met snelheid in de richting van hun gezicht bewegend telefoonboek).


    Uiteindelijk is het wel logisch dat de politie niets doet he. Alle straffen die minder dan 3 jaar cel zijn moeten toch niet uitgezeten worden (gevangenissen zitten te vol) en voor een klein diefstalletje als deze maakt het dan toch niet uit of ze er iets aan doen of niet. Een uurtje later staan ze op de hoek van de straat op te scheppen bij hun vrienden over hoe stoer ze wel niet waren op het politiekantoor. Lijkt me zeker zo frustrerend voor de agenten...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smullie Bekijk bericht
    Uit hun uitleg verstond ik voornamelijk dat het mijn eigen schuld was omdat ik met een bmw rijd en waarschijnlijk waardevolle dingen in mijn wagen had laten slingeren (wat niet het geval was, vandaar ook dat er niets gestolen was). Ik heb toen ook de gegevens van de getuigen (met hun toestemming) aan de politie gegeven, maar die zijn nooit gecontacteerd geweest.
    Dat vind ik altijd zo vreselijk he, een misplaatste 'eigen schuld dikke bult' drogrede... naar mijn weten is de dief 100% de schuldige, puur het feit dat ze er al naar op zoek zijn. Dus omdat de politie nu eenmaal zijn werk niet goed kan doen, en de gevangenissen vol zitten en de wereld nu eenmaal verziekt is en dus de orde en de wet niet gehandhaafd kan worden zit jij fout en niet de dief... want je had nu eenmaal beter moeten weten. Maar je mag zelf het recht niet in eigen hand nemen want dan zit je ook fout.

    'Blaming the victim' ook wel genoemd.. soortgelijk geval als tegen een verkrachtte dame zeggen dat ze maar een normale broek inplaats van een kort rokje aan had moeten doen.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Erg balen, man! Ik ben niet vaak opgelicht, maar wel een aantal keer, 2 keer, als ik me niet vergis. Bij beiden gevallen aangifte gedaan en in beiden gevallen werd mij verteld dat er pas wat gedaan werd als meerdere mensen aangifte doen. Ze checken na een tijd of bepaalde aangifte overeenkomen en in dat geval krijg je dan je geld terug. Ik zei toen ook dat, m.a.w, iedereen minimaal 3, 4 of meerdere mensen kan oplichten. En toen werd mij verteld dat dat, inderdaad, helaas het geval was ...

    Ook doen ze niks als het bedrag onder de €140,- of €150,- ligt. Zuur.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top