Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard Internet diefstal, doe geen zaken met D.J. van der B!

    Ik ben voor E156,75 opgelicht door iemand die zich Dirkjan van de bijl noemt.

    Hij reageerde op mijn advertentie waarin ik iets zocht, hij had dat, en wilde het verkopen.
    Ik heb in blind vertrouwen E156,75 overgemaakt, en uiteraard hoorde ik daarna niets meer.
    toen ging ik zijn naam googlen, en jahoor, overal blijkt hij al mensen te hebben opgelicht.
    Ook de foto van het apparaat die hij me stuurde vond ik terug via google, kwam gewoon van een amerikaanse site.

    Ik koop al 10 jaar dingen via internet en het is nog nooit (op 1x na) fout gegaan.
    Daarom was ik laks geworden, en vertrouw ik mensen.

    Die E150,- kan me gestolen worden (ow wacht, is al gebeurd), maar ik baal vooral van:
    - zulke mensen, die het goede vertrouwen van anderen beschamen
    - mijn domheid, ik had even moeten googlen naar zijn naam, en de foto van het apparaat.
    - Dat ikzelf nu voortaan minder vertrouwen in mensen op internet ga hebben, wat zonde zeg.

    Wees dus gewaarschuwd mensen! DIRKJAN VAN DE BIJL, GEEN ZAKEN MEE DOEN! Iemand geeft zich waarschijnlijk vals voor hem uit. ik hoop dat hij de rest van zijn leven geen oog dicht doet snachts.

    Hij stuurde trouwens een foto van zijn ID mee, ik plaats hem hier:



    Het zal vast niet de man zelf zijn, dus ik wil hem hier niet mee aanvallen, maar onthoudt dan even dat als je zelf dit ooit ziet dat je extra alert bent!

    Ik ga aangifte doen, hoewel ik niet verwacht dat ik die E150,- ooit terug zie
    Laatst gewijzigd door skabouter; 29 maart 2012 om 18:15

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Rotstreek

    Kun je niet via je bank na laten gaan wie er echt achter dat rekeningnummer zit? Z'n naam, ID kaart etc kan allemaal fake zijn maar het rekeningnummer zal toch aan de echte oplichter gekoppeld zijn.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Het is trouwens Dirkjan van de Bijl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Dat zijn kolere streken. Aan de schandpaal met dit soort lui.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Het is trouwens Dirkjan van de Bijl
    Dankje, je hebt helemaal gelijk! Maar hij mailde me onder de naam VAN DER Bijl... weer zo`n inconsequentie die ik gewoon had moeten opmerken. Ik blame mezelf best erg, want er waren achteraf gezien echt wel tekenen van oplichting.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Balen man,
    maar ik zou al achterdochtig worden op het moment dat ie een legitimatie gaat opsturen.....
    Nouja, beetje lullige reactie zo achteraf, want de beste stuurlui.......

    Maar als je nou met paypal had betaald, had je dan je geld nog terug kunnen vorderen??? geen flauw idee eigenlijk
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  7. #7

    Standaard

    Met Paypal bij privé-aankopen kun je meestal niet terugvorderen dacht ik.
    En door zo'n streek, ben ik ook zeer achterdochtig geworden sinds 2 jaar geleden. Ik Google nu telkens iedereen zijn/haar naam!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Met Paypal bij privé-aankopen kun je meestal niet terugvorderen dacht ik.
    En door zo'n streek, ben ik ook zeer achterdochtig geworden sinds 2 jaar geleden. Ik Google nu telkens iedereen zijn/haar naam!
    Als het via marktplaats is, zou het wel moeten! Daar adverteert Paypal zelfs mee... Gewone betalingen zijn niet of nauwelijks te storneren..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Als het via marktplaats is, zou het wel moeten! Daar adverteert Paypal zelfs mee... Gewone betalingen zijn niet of nauwelijks te storneren..
    Dat kan dus alleen als de verkoper een paypaltransactie aanvraagt via marktplaats. Heeft een vriend van me ook problemen mee gehad toen hij windows gekocht had en het een (weliswaar hele goede) oost-europese kopie was. Verkoper reageerde niet meer, en paypal wilde niks doen omdat het betalingsverzoek niet via marktplaats was gestart.
    Gitaren: Skervesen Swan Fanned 7
    Gear: Laney Ironheart Studio/TC-GMajor/Mesa5050/CarvinLegacy2x12
    Band: Progressive metal in aanbouw..
    Te koop: Carvin Legacy 2x12 V30 - PM voor info

  10. #10

    Standaard

    Op die id staat Van de Bijl. Dat gebruik van wel en niet hoofdletters door elkaar zou ik nooit met een organisatie als defensie kunnen rijmen. Goed dat je een klacht indient, anders kan dit soort types hun trucjes zelfs ongestoord blijven uithalen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top