Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    line6 m9 enzo kon je toch ook midi mee aansturen of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeiler Bekijk bericht
    line6 m9 enzo kon je toch ook midi mee aansturen of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?
    Ja, maar wat heeft dat ermee te maken? (de MIDI op de M-series is overigens echt belabberd)
    De M-series van Line 6 zijn multi-fx units, dus dan heeft hij nogsteeds een amp nodig. Kan hij net zo goed zijn huidige setup meenemen.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  3. #13

    Standaard

    Artnaz, je kunt natuurlijk ook je eigen pedalboard direct inprikken, er moet dan wel nog een cabsim tussen. Kan van goedkoop naar duurder.

    http://www.youtube.com/watch?v=WvkJgXLNKXk
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 28 maart 2012 om 13:49
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Ok, DJ heeft 2x een Pioneer CDJ-400 en een Pioneer DJM-400. Hij zegt dat hij liefst een tulp-ingang gebruikt voor mij op zijn versterker.

    Maar als ik zo'n M-Audio Fasttrack Pro en die Behringer FCB1010 koop, dan heb ik toch ook een computer nodig toch? En hoe kom ik aan zo'n tulp-uitgang?
    Tulp uitgang kan met een verloopstekkertje.

    Maar waarom zou je een Fasttrack kopen? Die Behringer FCB1010 kan je ook aansluiten met een goedkopere midi-interface. (Ga je al die knoppen trouwens echt gebruiken?)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  5. #15
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik ben het met Peter eens dat je eigen pedalboard gebruikt kan worden. Het enige is een cab sim maar dat is vrij eenvoudig. Het hele gedoe met geluidskaarten van de DJ is veel te kwetsbaar en overkill. Het beste is om een gescheiden setup te hebben van de DJ zodat jij geen last hebt van zijn storingen en hij niet van de jouwe.
    Vriendelijke groet,

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Ik ben het met Peter eens dat je eigen pedalboard gebruikt kan worden. Het enige is een cab sim maar dat is vrij eenvoudig. Het hele gedoe met geluidskaarten van de DJ is veel te kwetsbaar en overkill. Het beste is om een gescheiden setup te hebben van de DJ zodat jij geen last hebt van zijn storingen en hij niet van de jouwe.
    Ik ben het eens dat een soundcard nu geen optie meer is, maar wat je zegt qua gescheiden houden ... Nee.
    Als ze beiden in de soundcard geprikt worden zul je minder storing en ruis hebben dan met een gemicte amp. Overkill? Als die DJ met een DAW zou werken zou het super veel leuke en interessante mogelijkheden geven. Zijn setup zou dan bescheidener zijn dan nu. ALS de DJ een soundcard zou hebben hoeft hij alleen z'n MIDI controller in te pluggen en z'n gitaar. Klaar!
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Ik ben het eens dat een soundcard nu geen optie meer is, maar wat je zegt qua gescheiden houden ... Nee.
    Als ze beiden in de soundcard geprikt worden zul je minder storing en ruis hebben dan met een gemicte amp. Overkill? Als die DJ met een DAW zou werken zou het super veel leuke en interessante mogelijkheden geven. Zijn setup zou dan bescheidener zijn dan nu. ALS de DJ een soundcard zou hebben hoeft hij alleen z'n MIDI controller in te pluggen en z'n gitaar. Klaar!
    Doorgaans draait een DJ toch alleen maar plaatjes van andere mensen en kan hij met een 'laag af' filter de beat wegfilteren als een enorm gaaf effect wat werkelijk maar een paar stervelingen kunnen? Of is dit een live-DJ met "special skillz"?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Doorgaans draait een DJ toch alleen maar plaatjes van andere mensen en kan hij met een 'laag af' filter de beat wegfilteren als een enorm gaaf effect wat werkelijk maar een paar stervelingen kunnen? Of is dit een live-DJ met "special skillz"?
    Er is een groot verschil tussen een DJ die simpelweg plaatjes draait en een DJ die een SET doet, dus een live set, manipuleren van de tracks, iets wat vrij standaard is bij velen electronic DJ's (drum 'n' bass, techno, tekno, dubstep, etc.). In dat laatste geval ben je toch wel weer een stapje verder bij het live optreden. Ik ging ervanuit dat dit ook zo'n soort geval was, anders zou er geen extra gitaarspeler nodig zijn.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top