Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Klassieke gitaar

  1. #1

    Standaard Klassieke gitaar

    Hallo iedereen,na 35 jaar niks meer te hebben gedaan heb ik de draad terug opgenomen. Ik zou me nu graag een degelijke klassieke gitaar willen aanschaffen. Er is tegenwoordig zoveel keuze op de markt en dan heb je ook nog cutaway, met amp enz. Ik zou graag een gitaar hebben met een heldere warme klank waar ik nog enkele jaren plezier kan aan beleven. Ik wil gaan tot ongeveer 550 euro. Wat kunnen jullie mij aanraden?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Is allemaal heel persoonlijk, ga naar wat zaken en ga spelen en voelen, er is genoeg te vinden in dat segment wat gewoon goed is, kijk eens op de sites van benelly en la guitarra buena om een indruk te krijgen en dan gewoon veel gaan spelen en luisteren, voelen.
    Ik kan mijn mening wel geven maar dat is persoonlijk.
    Je kunt hier op het forum overigens de zoekfunctie gebruiken, er zijn legio discussies gevoerd over dit onderwerp.
    Veel succes met je zoektocht.
    Mvgr. Dirk Jan

  3. #3
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Alhambra en Prudencio Saez zijn merken die ik ken in die prijsklasse, maar er zijn er meer. Ik heb al 30 jaar dezelfde Hopf, dus ik heb er niet veel geprobeerd in de tussentijd

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Als je met amp een soort versterkingssyteem in je gitaar bedoeld, is het misschien handig om weten dat het uitversterken van een akoestische/klassieke gitaar best wel met een microfoon kan. Dus je hebt niet echt noodzakelijk een systeem in je gitaar nodig. Wellicht kan je dan beter kijken naar een gitaar die op zich goed klinkt.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  5. #5

    Standaard

    precies, de gitaar kun je altijd later nog iets in laten bouwen waardoor hij versterkbaar is!

  6. #6

    Standaard

    Iedereen al van harte bedankt voor de tips.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top