Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: nieuwe versterker

  1. #1

    Standaard nieuwe versterker

    ik speel sinds kort in een band
    en ik speel op een roland bass cube. is een prima ding heel tevreden over alleen hij is niet echt krachtig ofzo.
    hij komt zeg maar niet echt bij de gitaristen. je hoort de bas niet zo goed en dat is natuurlijk jammer.
    heeft iemand een ideetje voor een niet al te duur best krachtige versterker? het liefst top + cab. dat is toch makkelijker dan een combo.
    alvast bedankt
    greetzz

  2. #2

    Standaard

    welke cube bass is het? Ik hoop dat als je op vlak van volume niet toekomt het de 30 is en niet de 100, want dan hebben je gitaristen een probleem. Als het niet al te duur mag zijn zowizo 2dehands gaan kijken, wat bijvoorbeeld goed is is Hartke.
    Denk er wel aan dat power niet de enige manier is om beter door de mix te komen. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je gitaristen niet te veel low (bass) in hun geluid hebben, dat is voor niets nodig en het blaast jou geluid enkel weg. Wat ook kan helpen is wat meer mid - lowmid in je geluid steken, dat laat een bas er altijd ietsje meer doorkomen.
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  3. #3

    Standaard

    100 Watt is ook wel krapjes voor een basversteker hoor. Zeker als het een wat kleiner combotje is met maar een speaker wordt het vaak lastig.
    Hartke maakt prima spul inderdaad, en tweedehands prima goedkoop te kijken. Maar er zijn tegenwoordig zat merken die een goedkope klasse D-versterker in hun assortiment hebben zitten.

  4. #4

    Standaard

    Over optredens ga ik niets zeggen wat dat is zeer zaalafhankelijk, maar op de repetitie zou het met die 100 watt cube moeten lukken. Heb het zelf lang genoeg gedaan, en hij stond gain op 1/4 en volume op 1/2. En ik speel met 2 gitaristen en een drummer die zijn drum klaarblijkelijk dood wilt slaan.
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top