Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard zebra striped strat met prs carve

    vandaag was het geweldig lekker weer. Maar mijn vriendin en kinderen waren weg dus dan heb je mooi de tijd om flink te klussen!

    Ik had al een tijdje geleden maple en honduras rosewood latten om en om verlijmd. Maar ik wist nog niet wat ik er van zou gaan maken. Nou heb ik recent een strat-achtige vorm van een prs carve voorzien. Het is een carved top maar toch met een vlak middendeel zodat er een fender-type hals op past zonder halshoek Ere wie ere toekomt, dit is naar een ontwerp van een mede-gitaarnetter! Maar ik heb toestemming om er meer van te maken. Dus daar heb ik dat verlijmde maple/rosewood maar eens voor gebruikt

    Ik heb nog ergens work-in-progres foto's maar kan ze even niet vinden. Hier in ieder geval het resultaat. Oh ja, er moet nog heel flink geschuurd worden. Ik heb deze zelfde vorm al een keer eerder gemaakt uit 1 blok maple en dat ging prima, maar dat rosewood is onvoorstelbaar hard. Het is ook erg moeilijk schuren met die 2 soorten naast elkaar want het maple verkleurt natuurlijk door het bruine schuurstof van het rosewood. Ik ben er de hele dag mee bezig geweest maar denk dat ik nog wel wat uren nodig heb. Nou ja, ik vind het zelf erg mooi geworden.












  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    wow, nice.... cnc?

    Over dat schuurstof hoef je je eigenlijk niet druk te maken: dat is niet licht-vast. Leg de body in de zon, of onder een UV lamp en het zal redelijk snel verdwijnen.
    Ook als je ze lakt, zal er na een paar maanden/jaar niets meer van te zien zijn.

    De palissander stroken blijven natuurlijk wel hun kleur behouden (zal toch iets donkerder worden door UV, dacht ik)

    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    waw, dat ziet er erg smakelijk uit. heb ik denk ik nog nooit gezien op die manier. hoop dat het niet te druk wordt met de hardware erop. nu ziet het er alleszins classy uit.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    wow, nice.... cnc?
    s.
    Ja, klopt. Het 3d getekende model is een enorme klus geweest, daar zit vele weken werk in. Maar ja, daarna is het natuurlijk makkelijk. Ik heb al vaker een carved top gemaakt met de hand (ik doe het graag met beitels en gutsen) en die voldoening heb ik nu natuurlijk niet. Maar ach, nu heb ik weer tijd voor andere dingen En ook al gaat de body dus machinaal, ik heb er nog behoorlijk wat nawerk aan, al was het maar dat schuurwerk haha. En de hals doe ik nog met de hand, niet met cnc.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Over dat schuurstof hoef je je eigenlijk niet druk te maken: dat is niet licht-vast. Leg de body in de zon, of onder een UV lamp en het zal redelijk snel verdwijnen.
    Ook als je ze lakt, zal er na een paar maanden/jaar niets meer van te zien zijn.

    De palissander stroken blijven natuurlijk wel hun kleur behouden (zal toch iets donkerder worden door UV, dacht ik)

    s.
    Aha, dank voor deze geruststelling, ik had nog niet eerder met dit rosewood gewerkt.

    @Barno : ik kan me nog niet precies voorstellen hoe het uiteindelijk er uit zal zien. Ergens denk ik dat het misschien minder druk is zodra de hardware gedeeltes bedekt. We zullen wel zien

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2010
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    711

    Standaard

    Geile Plank!...

    Ik neem aan dat je 'm zo transparant mogelijk gaat aflakken? Met chrome hardware? En natuurlijk geen pickguard en andere onnodige fratsen he!

    Misschien een idee om de headstock ook van hetzelfde materiaal te maken? En ik ben benieuwd waar je je hals van gaat maken!

    En ja, ik ben enthousiast! Maar vind je het gek met zo'n mooie plank? Wat mij betreft hebben we al een winnaar voor de komende verkiezing!

    AL had ik persoonlijk liever een Tele gezien...
    Misschien een tipje van wat 'n Tele met dit hout zou gaan kosten? Ik hoop ontzettend veel te veel. Stilt de Gas-aanval tenminste...
    Laatst gewijzigd door Outline; 25 april 2010 om 04:00
    Who needs a signature?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    Ben je niet bang dat, gezien de om en om constructie van de houtsoorten, het een doffe toon gaat geven?
    Wat voor hout ga je gebruiken voor de neck?
    Rosewood toets would be nice...
    Voor de sustain mooier geweest als de hals in twee stroken honduras bevestigd kon worden?
    Gebruik je nu bruislijm...?

    Wel mooi uiterlijk, ik houd van natuurlijke materialen, maar ook op deze wijze in abstraktie toegepast, nice!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    erg cool, een beetje vintage charvel butcherblock maar dan met een prs accent

    toch eens een afspraak met je maken voor wat bodies
    life sucks and then you die

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    @Outline : Ja, voor deze body lijkt transparant me de enige en juiste oplossing, net als chrome hardware en uiteraard helemaal geen pickguard of zo. Ik zal eens met photoshop wat hardware erop zetten om te kijken hoe het staat.

    EDIT : zojuist even wat hardware erop geshopt (hoewel ik misschien geen tom-brug had moeten doen, maar een strat brug):


    Winnaar? Het is nog maar een plank/body...en ik heb sinds gisteravond de foto's van de gitaar van Woml gezien en ik had zelf die in gedachten als winnaar !

    ....en een tele in dit hout is natuurlijk ook geen enkel probleem haha. Ik ben zelf ook erg gek op de tele-vorm. Gek is dat, toen ik ooit mijn eerste gitaar kocht vond ik de tele lelijk. Later begon ik hem meer te waarderen en nu vind ik hem geweldig. Dus wie weet maak ik ook nog een Tele. Dat is een stuk makkelijker zonder die carved top.


    @Toneblo : tja, ik beken dat ik geen flauw benul heb hoe zoiets zou gaan klinken. Ik denk juist door de harde houtsoorten dat het een heel heldere klank zal worden maar de praktijk zal het zeggen. Ik had gelezen op internet dat rosewood uitstekende klankeigenschappen heeft, maar wat het verlijmen doet van die stroken....tja ?!

    En hout voor de neck : ik weet nog niet eens wat ik met deze body ga doen, ik heb nog heel veel korte stukken rosewood liggen en wilde dat een keer gebruiken...maar ik moet eerst met mijn mini-gitaartje verder en daar een hals voor maken! Die zou af moeten zijn voor 6 juni (en ik begin me zorgen te maken )

    bruislijm?? Gebruik ik nooit eigenlijk, ik heb het niet eens. Ik heb Titebond gebruikt (zie eerste foto).

    @Fred: He, kijk nou, die lijkt zeker op de mijne . Maar ik had ook niet het idee dat het origineel was hoor. Ik wil ook nog ooit een keer een Zakk Wylde gitaar maken (zo'n bulls eye ding) maar dan met massief door en door hout, net als bovenstaande prs/strat. Dat zal een uitdaging worden
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 25 april 2010 om 09:22

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2009
    Locatie
    ergens in West-Friesland (NH)
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    erg cool, een beetje vintage charvel butcherblock maar dan met een prs accent

    toch eens een afspraak met je maken voor wat bodies
    wat een pracht body, die gitaar is trouwens ook wel aardig.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Dat gaat toch wel lekker hard, als het niet allemaal met de hand hoeft!
    En ik vind hem ook erg leuk geworden! Als hij op tijd af is, dan is het toch heus een goede kanshebber voor de verkiezing! Ik weet al twee redenen waarom hij het van de mijne kan winnen
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top