Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 21 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 207

Discussie: Nostrat

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Of als er echt geen ballen in het uiteindelijk geluid zou zitten : de Guttlin Eunuch. Ik heb zo'n bruin vermoeden dat een King nooit een Jeremy aan zijn hof zou verdragen
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ontwerp is gewoon goed. Niets aan veranderen. Reversed headstock stemt lekkerder, drukt lekkerder op en klinkt ook mogelijk nog eens lekkerder op de bassnaren. Gewoon doen. Zelf zou ik hem best willen hebben, maar dan met linkshandige trem en wel met die bisexuele tussenstandjes.
    147-c Guitars

  3. #13

    Standaard

    Toen ik die tekening voor het eerst zag, dacht ik letterlijk "JA!" Dat is nu nog eens een headstockvorm die ik verder nog niet gezien heb (kan aan mij liggen), en toch perfect past bij het ontwerp. Ik vind de headstock zeer geslaagd! Ik zou hem zeker niet veranderen, ik vind hem top!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx voor de headstock support. Zelf vind ik 'm ook goed, maar dat betekent niet automatisch dat ik er zeker van ben dat het ook goed is... als behoorlijk zware fender en andere classic designs-freak valt hij mij ook soms zwaar zo excentriek te gaan in ontwerpen, maar het moet gebeuren, vind ik dan maar

    at sander: ik heb hier boeken met allerlei obscure gitaren, daar kijk ik in om te controleren of ik niet iets per ongeluk heb gecopieerd, if so: back to the drawing board. frustrerend want er is al veel gedaan..
    Laatst gewijzigd door barno; 16 maart 2012 om 22:09

  5. #15

    Standaard

    Hi
    Ben (geen geheim, toch?) fan van je bouwsels.

    Persoonlijk vind ik alles met meer dan drie standjes iets voor in de Kama Sutra. Want die tussenstandjes klinken meestal wel erg neuzelig. Kwestie van smaak, begrijp ik, want als ik zoiets zeg staan er altijd een paar typische stratfans een beetje waterig naar me te kijken. Dan ben je je gehoor/publiek kwijt, dus.

    Ik vraag mij alleen af of je die drie standen switch (!) zo prominent recht onder je snaren wilt zetten. Gaat die je niet vreselijk in de weg zitten? Ben je eindelijk van die irritante bovenste potknop af en dan komt er zo'n ding voor in de plaats?

    En een kleine killswitch? Aan de andere kant, je bent gewend om op een strat te spelen hè?
    Ik ga dit project eens rustig volgen. En bij iedere schroef lijkt een bescheiden applausje op zijn plaats.
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #16
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Het enige waar ze me remotely aan deed denken was Burns Jet-sonic:




    Maar dat is toch een heel andere gitaar.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Jan, is die brug nou zo achtelijk smal? Lijkt wel alsof de spacing op heel de hals gelijk is.
    147-c Guitars

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik kan niet precies zien hoe het hier uitpakt maar een van de beste features van een strat is de locatie van de volume knop waarmee je zonder een beat te missen je volume kan regelen, Jeff Beck style.
    Die volumeknop zou voor mij in pink reach mogen blijven.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Mag ik zeuren?
    Ik zie zo 6 lijnen die van rechtsboven naar linksonder lopen, en ze staan allemaal onder een andere hoek.
    Maakt het visueel voor mij wat verwarrend. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.

    Wel erg cool hoor, zelf een Nostrat bedenken. Heb je al houtsoorten uitgekozen?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Mag ik zeuren?
    Ik zie zo 6 lijnen die van rechtsboven naar linksonder lopen, en ze staan allemaal onder een andere hoek.
    Maakt het visueel voor mij wat verwarrend. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.

    Wel erg cool hoor, zelf een Nostrat bedenken. Heb je al houtsoorten uitgekozen?
    Dus jij verdwaalt regelmatig als je het land in rijdt van rechts bovenin?

    Onze geest wil graag symmetrie zien en kunst uit zich vaak door andere vormen aan te nemen dan die we gewend zijn... Geef het tijd en kijk er nog 's een paar keer naar.. (verholen compliment??? )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top