Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 21 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 207

Discussie: Nostrat

  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Nou je zegt!
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  2. #132

    Post

    Ik ben het met je eens wat betreft de té grote afronding van de body, Barno. Die grote afronding haalt de scherpte en lijn weg van je ontwerp en geeft de body een soort bolling die me aan een opblaas-speelgoedgitaar doet denken (vergeef het me).
    Verder vermag de headstock toch iets meer hout, naar mijn gevoel. Al kan dat gevoel op zijn beurt ook weer ingegeven worden door diezelfde bolling die de body iets te fors maakt tegenover de headstock.

    Maar verder blijf ik het een sterk en maf ontwerp vinden (misschien wel het strafste uit de Guttlin reeks, tot nu toe). Ik blijf graag volgen hoe dit prototype verder uitgroeit..





    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Deze body contours zijn wat mij betreft juist veel toffer bij dit model (past inderdaad ook goed in de Guttlin lijn) en ik vind het ook veel beter bij de headstock passen, alleen zou ik deze in de bodykleur lakken en misschien (als dat kan) ook nog net wat meer contour meegeven.
    Daarnaast past naar mijn idee de slagplaat nu niet helemaal, die zou wat ronder kunnen, en/of de bovenkant zou net wat breder moeten zijn of uitlopen, want nu lijkt het volgens mij net alsof er daar een stukje mist.
    Het bruin van het toetshout lijkt volgens mij een beetje te vloeken bij het spierwitte van de body, dus misschien is een beetje vergeeld wit zoals Pepe al aangaf een goede optie.
    Op de tekening was ik minder gecharmeerd van dit model, maar zoals het er nu naar uitziet vind ik ze toch ook wel weer erg gaaf.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 11 april 2012 om 10:56

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    at loose fur: over de ronding van de body: exact wat ik zelf denk.
    Nu, het speelse, cartooneske past ook wel bij Guttlin, zoals Tristan zegt, dus het kan op zich wel, denk ik. maar het verliest wat classiness en stratallure. Ik heb al een juiste afrondfrees besteld voor een volgende.

    at Tristan: matched headstock was oorspronkelijk ook het plan, daar was ik vanaf gestapt toen ik vond dat ze echt Strat moest gaan uitstralen. Nu dat weer wat weg is door de zwaardere contours, zou ik het weer kunnen doen, dan gaat het qua feel meer naar de japanse surfgitaren.
    Over de slagplaat: de bovenkant moet idd wat breder gaan (daar is iets foutgelopen wat ik niet meer kon herstellen ...) De slagplaat, de inplanting van de hals en de bodycontours: dat zijn de leerpunten die ik haal uit dit prototype.
    Laatst gewijzigd door barno; 11 april 2012 om 11:23

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ah ja, inderdaad, die Japanse Surf invloed is dan waarschijnlijk juist wat ik zo tof vind bij deze gitaar.
    Haha, er is voor ieder wat wils niet waar?

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    plaatje achterkant gemaakt. moeten nog gaatjes in maar dat doe ik als ik de echte brug heb.




  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Plaatje!!!!!!!!!!!
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  8. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode Bekijk bericht
    Plaatje!!!!!!!!!!!
    Tsja, daar zeg je wat. Word niet zo gauw hebberig..........
    Vriendelijek groet, Gus

  9. #139

    Standaard

    Ziet er allemaal zeer goed uit! Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik de kleinere radius mooier zou vinden. Ik vind deze ook wel mooi, maar het verandert het complete uiterlijk van de gitaar. Ook in combinatie met de slagplaat etc.

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Misschien niet de oude strat look, maar wel VET GEIl !
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top