Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 21 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 207

Discussie: Nostrat

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, dat is zeker waar.
    Het symmetrie ding is iets wat non designers vaak naar voren brengen, alsof symmetrie, wat men verward met orde en rust, coute que coute een goed ding is. Hetzelfde geld voor het begrip consequent.
    Ik denk dat termen zijn die schijnbaar houvast moeten geven op een hermeneutisch artefact.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Onze geest wil graag symmetrie zien en kunst uit zich vaak door andere vormen aan te nemen dan die we gewend zijn... Geef het tijd en kijk er nog 's een paar keer naar.. (verholen compliment??? )
    Doe ik.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx all voor comments/input

    lay out knoppen, switch: moet ik nog es voor gaan zitten. wat je ziet op het plan is er wat vlug schets gewijs opgezet.

    Pinkabiltiy van de V is voor mij ook een must. Voor V en T heb ik het zelf graag simpel, dus twee masterpots (en de brugpup heeft geen T controle)
    De plaats van de switch: zelf zou ik er geen last van hebben als ie daar staat, zeker niet als het jazzmaster achtige switch is, maar mss moet ik dat nog es herbekijken. mss moet ik m wat naar achteren zetten en toch gaan voor een normale strat switch. Ik wil wel snel kunnen schakelen.

    ah die burns jet is cool! kruising tussen mosrite en spaceship. love it!
    Voor er iemand komt met een foto van een eko: ja die hap uit de body hebben zij ook ooit gedaan.

    at Midwolda: ik weet het, die niet parallelliteit het zij zo. ik had bv de upper en lowerhorn es in zelfde hoek gezet, maar dat was het voor mij net niet.
    Houtsoorten: gewoon klassieke stuff: body: alder (als ik het vind) en anders essen. neck: maple/RW

    Er komen ook arm en bellycontours op. dat heb ik nog nooit gedaan, en bij een strat hoort dat gewoon.

    en tenslotte wil ik Pepe danken voor het mooie woord hermeneutisch! (dat ik toch even ben gaan opzoeken
    Laatst gewijzigd door barno; 17 maart 2012 om 12:35

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik kan niet precies zien hoe het hier uitpakt maar een van de beste features van een strat is de locatie van de volume knop waarmee je zonder een beat te missen je volume kan regelen, Jeff Beck style.
    Die volumeknop zou voor mij in pink reach mogen blijven.
    Hi
    Daar ben ik het zeker mee eens, maar doordat ie zo lekker dichtbij zit ram ik er regelmatig tegen aan.
    Om hem dan weg te halen, en daarmee het voordeel, om er dan die switch voor in de plaats te doen daarvan kan ik de lol nog niet helemaal inzien. Maar onze vriend doet zelden iets zonder reden; ik ben dus nieuwsgierig.

    Vriendelijke groet, Gus

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi
    Daar ben ik het zeker mee eens, maar doordat ie zo lekker dichtbij zit ram ik er regelmatig tegen aan.
    Om hem dan weg te halen, en daarmee het voordeel, om er dan die switch voor in de plaats te doen daarvan kan ik de lol nog niet helemaal inzien. Maar onze vriend doet zelden iets zonder reden; ik ben dus nieuwsgierig.

    Vriendelijke groet, Gus
    ik heb er zelden last van al moet ik toegeven dat ik de hoge V knop onlangs nog heb vastgetaped tijdens een opnamesessie omdat ik net tijdens die ene supertake erwel tegenkwam.



    Ik heb het plan nog wat gefinetuned. het is geen echte technische tekening maar het lijkt er toch op. Ik heb wat moeite met 3 D visualisering, dus de arm en bellycut, dat ga ik bekijken al doende.

    Mss ga ik de onderste staart van de slagplaat nog wat verlengen zodat alle controls nog iets naar links kunnen. De switch staat eigenlijk op zelfde plaats als bij een strat, alleen staat die daar op verdere afstand van de snaren door bredere bodyvorm. Daarom moet ik 'm mss toch maar wat naar links schuiven.

    Laatst gewijzigd door barno; 17 maart 2012 om 15:31

  6. #26

    Standaard

    Nu ik erop let, is er inderdaad wel iets "storends" aan die slagplaat in combinatie met de onderkant van de body. Zou het niet mooier zijn als de body evenwijdig liep met de slagplaat? Of als de slagplaat inderdaad verder verlengd wordt en eventueel evenwijdig liep met de rand van die body daar?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Het enige wat mij opviel; een Fender Strat is met name bekend in Sunburst.... Deze gitaar blinkt volgens mij meer uit in een gedekte kleur.... Van die zachte pastel achtige kleuren... Met een zwarte headstock.... Da's eigenlijk waar ik 10 minuten naar heb lopen staren...

    Cool. Ben benieuwd.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    De slagplaat moet idd iets verder van de rand. Ik heb juist gemerkt dat de hals nog een stukje verder in de body gaat komen, dat heeft ook invloed op de slagplaat. Volledig parallel met de bodyvorm ga ik niet doen. Ik ga ook nog wat andere vormpjes proberen te tekenen.

    at muziekschuur: het zal wsch idd een vintage kleurtje worden met matching headstock. Al denk ik dat dit model mss zelfs een SBurst verdraagt. Eens uitzoeken of ik dat kan doen in photoshop.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Die roede is goed te pruimen
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Da's weer een mooi ontwerp Barno. Alleen die slagplaat inderdaad..., misschien een klein knikje in de onderste lijn?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top