Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Hoi Morris & anderen,
    Het is zekers een gemixte versie , pre master , bedoel ik mee : ongemasterd.......toch ? En anders heb ik een foute woordkeuze gebruikt ..

    Wel wordt het een en ander voor ons alwel gecompressed , mischien een tikkeltje soft mastering.....sorry , weet niet precies wat Joost ermee gedaan heeft....

    Ik heb op Soundcloud een wav versie geupload , hetgeen toch iets minder klinkt in het laag als mijn originele versie hier.........ik weet niet in hoeverre zoiets nog `bewerkt` wordt bij het uploaden , MAAR ik ga dit zekers in de groep gooien zodat we een goede vergelijking gaan doen met wat andere cds etc om te kijken naar het laag van Basgitaar / bassdrum......

    Er staat heel wat op de planning met My Propane dus gaan we zekers zo precies mogelijk te werk....

    Bedankt allen !
    A+

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Wel wordt het een en ander voor ons alwel gecompressed , mischien een tikkeltje soft mastering.....
    Ai, daar gaan een hele hoop masteringstudio's commentaar op leveren: iets wat gecompressed is extra gaan compressen is niet echt fijn.

    In een mix die je aanlevert aan de masteringstudio mag je geen eindcompressie of andere effecten gebruiken. Toch?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ai, daar gaan een hele hoop masteringstudio's commentaar op leveren: iets wat gecompressed is extra gaan compressen is niet echt fijn.

    In een mix die je aanlevert aan de masteringstudio mag je geen eindcompressie of andere effecten gebruiken. Toch?
    compressie is niet handig, maar geen effecten gaat erg ver. geen galm? en die moet de masteraar dan maar over de stereo mix toevoegen naar smaak? nee zo werkt het niet

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    compressie is niet handig, maar geen effecten gaat erg ver. geen galm? en die moet de masteraar dan maar over de stereo mix toevoegen naar smaak? nee zo werkt het niet
    Lijkt me wel ja. Wat als na het masteren de eindgalm ineens veel te had staat? Dan kun je nooit meer terug. Net als met compressie.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Lijkt me wel ja. Wat als na het masteren de eindgalm ineens veel te had staat? Dan kun je nooit meer terug. Net als met compressie.
    dat bedoel ik, jij zet zelf galm op wat je wilt, dat hoort niet bij masteren.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Het gaat toch om een galm op de masterbus, niet op groepen of kanalen?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Het gaat toch om een galm op de masterbus, niet op groepen of kanalen?
    Dat is meestal gewoon een vleugje galm voor de gehele mix. De 'effecten galm' doe je bij de mixing stage.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Oh, dat beetje compressie was puur voor ons om een beetje een masterings feel eraam toe te voegen ...de echte mastering studio krijgt er eentje puur gemixed , geen compressie etc......

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Oh, dat beetje compressie was puur voor ons om een beetje een masterings feel eraam toe te voegen ...de echte mastering studio krijgt er eentje puur gemixed , geen compressie etc......
    Zit je ons dus gewoon al 4 dagen voor te liegen met je 'premaster'. Het is dus gewoon een ruwe master waar we naar luisteren ...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Kan het nu niet luisteren, maar ik ga jullie zaterdag wel zien in Atak, dus dan kan ik eens een mooie vergelijking maken..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top