Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard Ibanez RG 770, 5150II en pedal board weg.

    Afgelopen nacht is er ingebroken. Diverse spullen zijn weg maar waar ik het ziekste van ben is
    dat mijn 20 jaar oude Ibanez RG 770 met Buell American motorcycles thema weg is.

    Dus houd aub uw ogen open voor het volgende:

    - Peavey 5150II incl flightcase
    - Pedalboard incl Boss CE 2 (back label), ISP decimator G string, Bad Monkey, Dime wah, Boss DD-6 en - Korg-DT 10.
    - ESP LTD EC 1000vbk met Dimarzio superdist en paf pro in zebra color
    - Ibanez RG 770 (made in japan) met Special paint Buell American Motorcycles logo.


    Mocht iemand dit tegen komen aub melden bij Politie Amsterdam Amstelland en stuur mij aub een PM...

    Alvast bedankt...

    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    Ramsel
    Berichten
    434

    Standaard

    Jammer dat je zoiets moet meemaken!

    Ik vrees dat je vooral pandjeshuizen, tweedehandswinkels en gitaarwinkels moet verwittigen. Die Ibanez en Peavey worden niet zo heel vaak aangeboden op marktplaats e.d. Dus als de dief een beetje kennis heeft over gitaarspullen, zal hij ze niet zo gauw daar aanbieden. Ook junks zullen niet het geduld hebben om ze via het internet te verkopen. Probeer dus zoveel mogelijk van bovengenoemde zaken in te lichten zodat het personeel, als ze deze spullen aangeboden krijgen, weet dat ze gestolen zijn. Ik weet dat het in de regio Amsterdam een bijna onmogelijk opgave lijkt, maar wie niet waagt, niet wint.
    Het liep niet met de meisjes dus leerde ik gitaar
    Een hele slechte keuze want die mythe is niet waar
    Stoomboot - Groupies

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Er zijn hoofdzakelijk muziek spullen weg dat is het vreemde...., denk niet dat de normale huis, tuin en keuken junk dat steelt. Die 5150 zat in een flightcase, ding was allerjezus zwaar, dat kan zo'n kut junk nooit tillen, is sowieso alleen al bijna niet te doen. Dat pedal board was ook niet echt licht, en dan een die Ibanez en die LTD EC 1000 erbij...? Ik loop al gigantisch te kloten als ik het mee neem in de auto...

    Maar goed, ben al wat aan het rond neuzen natuurlijk...
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  4. #4

    Standaard

    Dude.. Dit is gewoon ziek..
    Ik walg er nog steeds van als ik een topic zie waarin wordt gemeld dat een gitaar van iemand gejat is.
    Dat zou hetzelfde zijn als je de trouwring van iemand jat, terwijl diegene al 15 jaar gelukkig samen is met zijn geliefde, zoiets doe je gewoon niet..

  5. #5
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Oef, dat is pijnlijk, vriend. Ik zal ook op het werk doorgeven. Je hebt wel van die figuren die de spullen in een winkel proberen te slijten.

  6. #6

    Standaard

    zoiets doe je gewoon niet.
    De reden, als je gepakt word moet je mee naar politie buro, dat is vervelend, maar daar ben je weer sneller weg dan de agent die de formulieren moet invullen.
    Dus als jij als dief al weer buiten loopt, zie je de agent die je heeft opgepakt nog lekker werken aan alle papieren rompslomp, je zwaait even lief en je kan je volgende slag alweer slaan.

    Het zou vervelender zijn voor boeven mans als je gewoon 3 tot 6 maanden direct achter die tralies verdwijnt.

    Voor de meeste is het dus een afweging, inkomsten tegen een eventuele geringe pakkans en de straf die je ervoor krijgt.
    Blijkt dus voor een heleboel mensen dat de inkomsten het dus winnen van de pakkans en de straf je je dan uit moet zitten.

    Gr
    Johan

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Het erge is eigenlijk ook nog eens dat die ouwe RG 770 niks meer waard is, dat ding heb ik helemaal gecustomised, er is bijna niks meer origineel aan. Maar hij klonk beter dan de LTD EC 1000 en Charvel So Cal Pro mod bij elkaar, het enigste minpunt was dat ik altijd een soort van haat liefde verhouding had met de hals. Een originele RG 770 zal misschien max € 400 opbrengen, en eerlijke maar hevig gecustomisde en behoorlijk beschadigde RG met een motor (Buell) thema nog minder, laat staan als hij gestolen is en inmiddels bij heel wat muziekanten en Buell rijders bekend is dat mijn gitaar is gestolen.

    Van de 5150II vind ik het erg jammer maar vind de schade aan mijn huis en de ongemak erger.

    Gisteren een gig gespeeld op de gear van gitarist van de andere band, had alleen die Charvel mee maar daar was de actie voor het goeie veel te hoog. Een geleende gitaar voor de gedowntunede nummers had zulke oude snaren dat ik "struikelde" over de stroeve snaren. Maar goed, the show must go on en we hebben toch lekker gerockt.
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  8. #8
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Gelukkig heb je de Charvel nog wel. Was die niet bij jou thuis op het moment van inbraak?

    Spelen op andermans gear is nooit geweldig. Hopen dat je je eigen spul nog terug krijgt. Is er op de versterker nog een herkenningspunt of eventueel serie nummer?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Shit man... Die buell RG was echt supergaaf, ik hoop dat je het spul weer terug krijgt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Ik had die Charvel toevallig bij me, MAAR had liever gehad dat die weg was. Daar had ik gewoon mijn geld voor terug gekregen maar die Ibanez was 21 jaar geleden fl 1200,- Wat krijg ik daar nou nog voor terug, denk dat het Tonezone - Evolution setje de prijs zal goed maken. Tevens ben ik niet zo tevreden meer met die Charvel, de G zorgt dat de hele gitaar harder resoneert dan de rest, de actie is op een of andere manier een stuk hoger geworden doordat de hals wat hol staat en de tremolo pook zit niet echt op een fijne manier vast. Voor de rest is het echt een te gek ding met een super uitstraling, en een heerlijk formaat hals. Misschien dat ik nu eens ga neuzen voor een Ibanez Fireman, de nieuwe versterker heb ik nog absoluut geen idee voor.

    Op die peavey zit ergens wat blauwe verf op een van de hoekstukjes doordat ik ooit ergens tegen aan ben gestoten, voor de rest geen beschadigingen, bij de FX loop zitten 2 gekleurde stukjes tape (groen en geel geloof ik) die corresponderen met de kabels van de FX loop die ik in een multikabel met kabelhoes verwerkt. Serie nrs heb ik helaas niet...

    De pedalboard is een Showmaster 48 (de grote versie)
    De Boss CE-2 is natuurlijk geen gangbare chorus, black label en made in japan. Was ik ook wel aan gehecht doordat het een verjaardag cadeau was.
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top