Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54
  1. #1

    vraagje Snaren vervangen - hoe vaak?

    Toen ik mijn Seagull heb gekocht heb ik onmiddellijk de snaren vervangen maar ondertussen zijn we 1,5 jaar verder dus misschien zou ik ze best vervangen. Ik speel er ongeveer een uurtje op per dag maar ze zien er nog erg goed uit en klinken nog mooi dus misschien is het onnodig?


    Dus hoe vaak vervangen jullie je snaren, bij een elektrische doe ik het 'regelmatig' maar ik ga er van uit dat deze snaren langer meegaan.
    it's better to burn out than to fade away

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Is geen regel voor. Op mijn D35 liggen snaren van 1998, en dat klinkt goed (in mijn oren)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2011
    Locatie
    Kampenhout
    Berichten
    288

    Standaard

    Ik had ooit een leraar en hij vervangde zijn snaren soms na een week als hij veel had gespeeld. Op een akoestische gitaar.

    Ikzelf na 4-5maand en ik speel elke dag een uurtje. (elektrische gitaar)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Ik treed niet op, maar oefen vrijwel dagelijks en vervang mijn snaren gemiddeld eens in de 3 maanden (alleen Elixir doe ik langer mee).
    Het komt voor dat ik de snaren nog redelijk vind klinken maar merk toch een groot verschil als de nieuwe snaren erop zitten, veeeel beter!
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    206

    Standaard

    Om de 1,5 maand!
    Greenfield GF - Taylor 12 Fret
    YouTube: www.youtube.com/merelvh
    Website: www.merelvanhoek.com

  6. #6

    Standaard

    mmm, voor dat hout met die mensuur 1256,43 uur ... ;-)

    gebruik je 5 zintuigen zou ik zeggen ...
    succes,
    Freeqi Audio Design
    www.freeqi.be
    www.highschoolamps.com

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Bij intensief gebruik een maand? Gecoate snaren iets langer, niet gecoate snaren iets korter Maar ik speel nogal afwisselend op mijn akoestische gitaren, dus het is wat verspreid. Ik vind het ook gewoon leuk werk...versnaren... :-)

    Off-topic: Tip voor wie niet van gecoate snaren houdt: Newtone Masterclass Double Wound. Klinken super en gaan bijna net zo lang mee. (zijn ook bijna net zo duur haha..)
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    He, Flipkoos! Jij woont toevallig niet in de buurt van Lochem want dan heb ik wel wat "versnarenklusjes" voor je. Ik heb er zo de pest aan.....!!!
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Is maar 150km joh...
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Ook hier heb je mensen die hun gezonde verstand gebruiken zoals mr. Fingers en echte freaks, ik vervang ze op mijn nylon als ik het ga horen of wanneer er een aantal na elkaar zijn gebroken, en bij mijn staalsnarige als de klank achteruit zou gaan of wanneer ik merk dat ze stroef en dof worden.
    Wat ik bij een nieuwe gitaar altijd heb gedaan is meteen nieuwe snaren er op en dan kan ik toch een héééééééle poos voort hoor.
    Bij mijn nylon breken regelmatig de A en de D snaar, dus die vervang ik dan tussendoor.
    Veel succes.
    Mvgr. Dirk Jan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top