Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Richwood Stallion Pro

    Bij een muziekwinkel werd mij aangeraden om voor dit instrument te kiezen. (Gezien ik beginner ben)
    Ik heb dus eigenlijk geen ervaring in het aanschaffen van een (beginners) gitaar en wil dus weten of dit geen miskoop wordt.
    De gerenomeerde merken ken ik wel, maar kan weining terug vinden over het merk Richwood.
    Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met een Richwood Stallion Pro (REG-130-VW)?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Jongen toch! Om 11 uur gepost en nog steeds geen antwoorden. Dat kan zo niet langer.


    Richwood is hier een beetje een cult-merk. Het is zoals je waarschijnlijk wel doorhebt een merk van gitaartjes in het goedkopere segment. En hier is helemaal niks mis mee. Feit is dat er best wat mensen zijn die Richwood te gek vinden omdat de prijs-kwaliteitverhouding volgens hun behoorlijk gunstig is.


    M.a.w. als jij de gitaar mooi vind en hij lekker in je hand ligt heb je geen reden om m niet te nemen. Laat m wel afstellen (of doe het zelf het is een eitje en op internet is er veel over te vinden) en zet er nieuwe snaren op. En vergelijk m met andere gitaren.


    btw heb je al 2e hands gekeken?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2011
    Locatie
    Emmer-Compascuum
    Berichten
    152

    Standaard

    Ik heb hem ook als beginners gitaar gekocht en hij heeft me zeker goed gediend, niks mis mee. Je zou ook kunnen kijken naar London city, deze vond ik net iets lekkerder Maarja, ieder mens heeft z'n eigen smaak dus gewoon proberen
    Gezocht: Marshall Bluesbreaker 1 pedaal! Notk

  4. #4
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Ik heb die Richwoods vaak in m'n handen gehad en dus ook heel vaak op gespeeld. Voor €149,- is er zeker weten geen betere gitaar te krijgen. Ik vind ze zelfs best wel lekker spelen en klinken. Erg veelzijdig ook. De tremolo die erop zit is ook gewoon prima. Een Squier Affinity of Bullet is niks ernaast. Dit is zeker een hele goede gitaar om als starter mee te beginnen. Doe er een leuke Peavey Vypyr, Roland Cube of Fender Mustang bij en je bent voorlopig wel klaar!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Ik heb nog een RW oude serie Strat met de goede Fenderkop. Heb ik helemaal gepimpt, echt alles eraf gesloopt, elementen, hardware, electronica. Hardtail gemaakt. Leuke powerstrat geworden. Alternatief: London City, heeft wel een plattere neck dan gebruikelijk. LC heeft betere hardware en elementen, hoef je niet direct te pimpen. Houd de JIC/Daan faillissements veilingen in de gaten. Of Vintage ,het merk dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top