Hallo allemaal!

Ik ben sinds kort voor het eerst in bandsituatie actief als bassist (voornamelijk en van oorsprong gitarist zijnde), en ga aankomende zomer gelijk zo veel mogelijk het festivalseizoen meepakken met die jongens.
Heb mij tot dusver gered met geleende, of bij de zaal aanwezige versterkers maar wil nu toch de stap nemen een eigen set aan te schaffen.
Het is gewoon heel fijn om iets te hebben waar je aan gewend bent, en waarvan je weet dat het doet wat je wil. Dit is echter toch een behoorlijk nieuw gebied voor mij, en ik zou jullie hulp en ervaringen erg goed kunnen gebruiken!

Ik speel op een vijf-snarige, actieve, fretloze bass met flatwound snaren, en ben altijd op zoek naar die super dikke dub/reggae/soul-sound. Niet of nauwelijks hoog (en dan vooral in de mids, ik ben het type dat niet zo houd van dat vingergeluid), maar wel strak, diep en met een gezonde dosis sub en toon definitie (ben in mijn partijen best melodie en harmonie georiënteerd). Denk James Jamerson, Pino Palladino (in zijn "latere", meer neo-soul werk)... Hoop dat dit een beetje ergens op slaat?

Verdere eisen zijn toch wel:
- niet te zwaar/groot (gewoon een lekkere 4x10 bijvoorbeeld)
- betaalbaar (heb helemáál geen problemen met tweedehands, en dat is waarschijnlijk maar goed ook want mijn budget ligt toch wel om en nabij de 300 euro)
- top + cab toch liever dan combo (omdat het natuurlijk best fijn is als ik af en toe alleen een topje mee hoef te nemen. Niet écht een verreiste dit echter)

Ik hoop dat dit even genoeg is, blijft vooral altijd lastig om geluid te beschrijven!

In ieder geval allemaal alvast super bedankt!!