Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 125
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    buren... ik kan m'n 100 watt marshalls open draaien zonder gezeik. afspraken maken! of gewoon ej er geen reet van aantrekken en zo hard spelen dat je hun klachten overstemd.

    Verder: SPEEL! niet janken over locking meuk etc etc. het voegt voor deze gitaar niet veel meer toe. niet rot bedoeld, maar de investering kan je beter doen in pickups of gewoon de amp ipv de hardware; die is namelijk behoorlijk! Gooi er een duncan '59 setje in, een pearly gates setje, de seth-lover set, of gewoon de goeie ouwe alnico2pro slash set, of een superdistortion en een paf pro of een FRED, of een x2n en een superdistortion, of een duncan custom en een van de voorgenoemde halspickups, of een custom/59 hybrid set (kan je kant en klaar kopen). of alternative8 met een voorgenoemd halselement. DAN pas schiet je wat op met je tone!

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Orph, ik weet dat je de pickup man bent, maar pickups, daar moet hij nu nog niet echt aan denken. Gewoon, eerst een super amp kopen en dan daarna maar kloten met je gitaar.
    Kees, ik weet dat je die Blackstar HT-5 wilt, maar er is ook meer op de markt hè ... alles wat je nu al besteed hebt aan pedalen, 'upgrades' aan je gitaar, dat is allemaal geld wat naar een dikke amp had kunnen gaan.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  3. #43

    Standaard

    Die upgrades zou ik nu of later sowieso doen. Dus het is geen weggegooid geld. Nouja, Ik zal de Marshall MG30 in Bosnië ook vervangen, dus ik zal op den durr twee buizenversterkers moeten kopen. Dan wil ik er wel maximaal €400,- uitgeven voor een buizenversterker.

    Welek zouden jullie mij dan aaraden voor €400,-? Als het, echt, echt niet lukt, dan spaar ik wel door voor zo'n limited Marshall van 1 WATT. Dan zal ik hem pas in oktober ofzo kopen.. Ik moet nog op vakantie enzo, vandaar.

    Die Class 5-01 schijnt op laag volume 'modderig' te zijn. Wat wordt daarmee bedoelt? In die voorbeelden op YT vind ik hem wel goed klinken.

    Bovendien bedoel ik met zacht - NIET ECHT ZACHT - hij mag hard staan, maar neit belachelijk hard, snap je.

    De BB Pro's blijven al in mijn gitaar! Dat is al een tijd geleden besloten.
    Laatst gewijzigd door keesss; 15 maart 2012 om 20:12

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Waarom zoveel geld aan een gitaar uitgeven, maar niet aan een versterker? Dat is ook minstens 50% van je sound.
    Voor 400 kun je tweedehands wel wat leuks krijgen. Als het nieuw moet word het misschien wat moeilijker. Wat voor eisen stel je eraan? moet het hard kunnen? Veel gain oid?

  5. #45

    Standaard

    Ik koop alleen nieuw..

    De enige eis: dat hij in combinatie met mijn LP hetzelfde klinkt als op 5.10 minuten op het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=nCMN5...eature=related

    Ik houd ervan als het een hele simpele amp is, met weinig knoppen. Het liefst alleen volume en gain (evenuteel ook bass treble). Laatst toen ik een Fender en zo'n Line6 amp ging testen... Pffff, honderden knopjes, wat een kutversterkers.
    Laatst gewijzigd door keesss; 15 maart 2012 om 20:42

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Voor 400euro heb je geen nieuwe (goede) buizenamp. In ieder geval geen die je Gibson eer aan doet.

  7. #47

    Standaard

    Die Class 5-01 is btw ook nog een beetje betaalbaar als je er twee moet hebben.

    Dan moet ik misschien voor nu een wat goedkopere kopen en later, als ik beter kan spelen - ik speel pas 6 maanden, upgraden naar een hele goeie versterker. Dan ga ik namelijk ook upgraden van mijn huidige gitaar naar een Standard of een Custom, maar ik denk dat het een Standard wordt. Dat is over ongeveer 2,5 jaar. Dan ben ik ook klaar met de studie en dan kan het geld binnenrollen, tenzij ik FAIL! in mijn leven.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    400 euro, weinig knoppen, weinig watts, holy grail buizen geluid: SF Champ.
    Oh nee, wacht even, die is niet meer nieuw te verkrijgen, laat maar.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    alles nieuw? kansloos. oh god ik vind je zo kansloos. je komt met een clipje van rob chappers, en ik moet je dan nog steeds serieus nemen? neem dan gewoon lekker line 6.

  10. #50

    Standaard

    Ik dank je voor je hulp en je adviezen, maar wat je van mij vindt: I don't really care. Ik ken die gast niet eens. Ik vertel alleen naar welk geluid ik streef en toevallig kwam die gozer in dat filmpje voor.

    Sommigen kopen tweedehands, anderen weer niet. Ik behoor tot de laatste groep.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top