Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 13 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 125
  1. #31

    Standaard

    Uhh.. Ik heb de toon al gevonden welke ik aan het zoeken was.. Nu nog de stemmechanieken en brug en tailpiece vervangen door tonepros kluson locking tuners en toneprose bridge tailpiece set en dan is mijn gitaar helemaal klaar.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Is de linkse schroefdraad al genoemd?

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Wtf? Waarom heb je niet gelijk een standard gekocht? Een andere brug of tuners, waarom dat nou weer?

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    goeie vraag. waarom nieuwe meuk? koop dan beter nieuwe pickups. gibson's hardware is crap maar niet zo slecht dat 't vervangen moet. overigens, doe gewoon gotoh. tonepros is verbouwde gotoh...

  5. #35

    Standaard

    Gewoon. Omdat ik dat kan.

    Bovendien wil ik de originele onderdelen apart houden. Ik voel mij beter bij het motto `duurder is beter`, ookal is dat niet zo.

    De Gibson LP Standard 2008 Chicago Blue of de Gibson LP Traditional Mahogany Worn Brown komt over 2 jaartjes.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Gewoon. Omdat ik dat kan.

    Bovendien wil ik de originele onderdelen apart houden. Ik voel mij beter bij het motto `duurder is beter`, ookal is dat niet zo.

    De Gibson LP Standard 2008 Chicago Blue of de Gibson LP Traditional Mahogany Worn Brown komt over 2 jaartjes.
    Maar waarom? Ik zou zeggen pure kapitaalvernietiging ( soort van dan) wat verwacht je van een nieuwe brug en tuners? Blijft hij nu al niet meer op stemming? Ik snap het gewoon niet, dat is na mijn mening het zelfde als dat je onder een nieuwe auto nieuwe banden gaat leggen? @@ oowja vervang die turbo ook effe en die uitlaat wil je? Waarom?? Gewoon omdat ik het kan.

    Mijn advies: nodig je familie/ vrienden uit. En laat van dat geld lekker wat van de sinees komen. Daar heb je naar mijn mening veel meer aan

    Ja of leg het bij je amp en koop een duurdere blackstar want duur is altijd beter?? Om over de resell value maar te zwijgen.

  7. #37

    Standaard

    Bekijk het op deze manier: Op een nieuwe auto vervang je de nieuwe normale banden door sportbanden. Het schijnt wel een klein beetje uit te maken, zo'n Gotoh-bridge en tailpiece. Die van Tonepros kan je nog zelfs vastzetten, dus dat is al helemaal super. De tuners, tja, locking, he.

    Resell value is hier geen sprake van, omdat dit mijn eerste Gibby is en dat is een blijvertje. Dat zei ik ook over die Epiphone, omdat het mijn eerste gitaar was, maar doordat het Made In China was bleef het aan mij knagen en heb ik hem weggedaan. Uiteindelijk was blij dat hij weg was. Geld was niet de reden, met 5 dagen werken zou ik dat al terugverdiend hebben.

    Een betere amp is geen sprake van, i.v.m. geluidsoverlast. Ik kan die gelimiteerde Marshall 1 WATT kopen, maar voor die €800,- heb ik liever een andere gitaar. Als jij een buizenamp weet, welke rond 1 á 2 WATT is en rond €300,- kost, dan zal ik dat zeker in overweging nemen.

  8. #38

    Standaard

    Bij nader inzien: als ik het geld toch aan het uitgeven ben, welke zouden jullie halen? -> Marshall Class 5-01, Vox AC4TV, Blackstar HT-5 of Blackstar HT-1.

    De HT-1 = €190,-. De Marshall is maar €329,-. Ik koop anders gewoon de 5WATT en dan zet ik het volume wat ZACHTER! Probleem met de Marshall is dat ik liever eentje zou willen hebben die kleiner is dan de MG30, maar de Marshall is net 2cm hoger en 4cm breder.

    Ik kan dan beter gelijk een goede kopen, want ik ben bang dat ik later toch de HT-1 zou vervangen.

    Dus het zal toch waarschijnlijk de HT-5 worden.
    Laatst gewijzigd door keesss; 14 maart 2012 om 21:08

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Uhh.. Ik heb de toon al gevonden welke ik aan het zoeken was.. Nu nog de stemmechanieken en brug en tailpiece vervangen door tonepros kluson locking tuners en toneprose bridge tailpiece set en dan is mijn gitaar helemaal klaar.
    Met alle respect, ik snap namelijk de aantrekkingskracht van het willen verbeteren van je geluid(daar doe je het voor neem ik aan), maar dit is naar mijn insziens een onbegonnen wedstrijd. Elke keer denk je namelijk weer dat je gitaar dan -helemaal klaar- is, maar je oog valt telkens op iets nieuws wat je voor je idee MOET hebben om jezelf tevreden te houden. Die Gibson hardware is prima, en de kluson tuners zijn juist historisch correcter dan nieuwe locking tuners. Ik heb dezelfde gitaar als jij, maar ik heb totaal geen last van ontstemmende snaren etc.

    Hmm wat versterker betreft, de nieuwe kleine marshalls zijn wel echt heel vet naar wat ik op Youtube heb gehoord, vooral de jmp1 en jcm1. Die zijn ook nog eens te schakkelen naar 0.1 watt en kan je hem dus volledig opendraaien om de buizen tot de max te laten oversturen. Wat ik van de Blackstar HT serie weet is dat die een diodeclipper gebruiken voor oversturing(a la jcm900/ 2205/4212 marshalls), en dat is toch niet "volledige buizen oversturing", de diode overstuurt namelijk het geluid, en niet de buis.

    De ellementen zijn verder prima van de Gibson, dus ik zou(maargoed wie ben ik) het geld lekker besparen op de gitaar en in zn kleine Marshall stoppen. Laag wattage zodat je de buizen echt kan opendraaien.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door o0rollo0o Bekijk bericht
    ik zou(maargoed wie ben ik) het geld lekker besparen op de gitaar en in zn kleine Marshall stoppen. Laag wattage zodat je de buizen echt kan opendraaien.
    Don't bother. Ik roep dit al in 3 van z'n topics.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top