Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 125
  1. #21

    Standaard

    De andere versterker komt volgende week.

    Laatste tijd ben ik daar echt dagen mee bezig geweest en guess what: net 1,5 uur geleden heb ik het maximale uit gehaald. Hij klinkt zelfs heel lekker en rauw door een MG30. Ik heb er wel heeeeeel veeeeel naar moeten luisteren, lciht aanpassen, etc. Het was het meer dan waard. Hoef ik toch geen pickups te wisselen.

    Ik wilde het beste geluid uit de gitaar behalen, maar om die tonepot los te soldere vind ik wel ff te ver gaan. Zo'n tone diehard ben ik nu ook weer niet, hehe.

    Rsultaat: die brug pu cover bekrast door schroeverdraaier, de body is geraakt met de schroevendaarier een kras/deukje tot gevolg wel moeilijk te zien en de polepieces tonen gebruik door schroevendraaiers. Maar de toon is super en gelukkig ben er eindelijk klaar mee.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Dat moet je tegen een coureur zeggen. Je moet niet zo bezig zijn met de afstelling van je auto maar gewoon beter rijden joh! :-)

    Het geluid van de tonepots lossolderen of een hogere weerstand voor je volume klinkt toch anders. Ik heb beide geprobeerd. Hogere weerstand pot klinkt idd beter dan orgineel maar je tone lossolderen is makkelijker.

    Gewoon blijven rommelen met je gear.. Voor mij een grotere hobby dan het spelen zelf... :-)
    Halleluja! Ik dacht al dat ik de enige zot was...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Halleluja! Ik dacht al dat ik de enige zot was...
    hahaa, je hoort meer bij de 99%
    nouja, het zal iets minder dan 99% zijn

  4. #24

    Standaard

    Die gozer liet mij zelf voelen alsof dat vreemd en gek was om te doen, heel lang klooien met je gitaar, maar blijkbaar doet iedereen het hier, hehe.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    De andere versterker komt volgende week.

    <knip>
    Heb ik wat gemist? Zo ja, excuses, zo nee, welke wordt dat dan?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #26

    Standaard

    Op vakantie heb ik een HT-1 met ingebouwde speaker.

    Hier was ik van plan om een HT1 top met cabinet te kopen. Uiteindelijk toch besloten om nog een ht1 met ingbeouwde speaker te kopen met eventueel later een cabinet erbij.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Das net rocket science: schroeven zover verdraaien dat je pups net niet de snaren raken als je je 22e indrukt. Verder vol pot helemaal open en iets minder open als je wat cleaner wilt spelen. Tone pots gebruik ik never waarom zou je je gitaar dof willen laten klinjen? ja of afentoe voor jazz kan het wel usefull zijn.

    Verder moet je je hoofd daar niet zo over breken en ook die rubbertjes om die moertjes: moertjes zijn toch mooi, zie je mooie techniek of je moet gewoon meer naar je fretboard kijken xD En gibson meet die pup hoogte echt niet hoor :P ik bedoel te zeggen expirimenteren kan niet kwaad , en een gitaar kan bijna niet kapot dus probeer er maar op los, en daar heb je onze hulp niet altijd bij nodig.

    Succes

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    gibson's pickups zijn per definitie bagger. je reinste troep, en dat komt doordat de windings niet (goed) zijn afgestemd op de magneet en vice versa. maar volgens mij heb ik dit deze week al eens gezegd...?

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    Das net rocket science...................................
    Verder moet je je hoofd daar niet zo over breken en ook die rubbertjes om die moertjes: moertjes zijn toch mooi, zie je mooie techniek of je moet gewoon meer naar je fretboard kijken xD En gibson meet die pup hoogte echt niet hoor :P ik bedoel te zeggen expirimenteren kan niet kwaad ,
    Ik heb altijd veel tooon met messing schroeven voor mijn straplocks , .... niet door vertellen

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    kijk, de beste tone krijg je gewoon door tonechambers in je topkam te maken. Dat weet toch iedereen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top