Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 125
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2011
    Locatie
    010
    Berichten
    212

    Standaard

    Niet oninteressant, dat lossolderen... Zal 't niet meteen doen maar hou 't in het achterhoofd.

    Voor de TS; je bent er vast al achter dat je halselement lager moet dan het brugelement - als je ze even luid wilt? Logisch, want de snaaramplitude is boven het halselement veel groter.

    Is leuk om hiermee te experimenteren, ben zelf nu heel tevreden over mijn afstelling. Ter verhoging van de feestvreugde kun je ook de individuele snaren nog op elkaar afstemmen (qua volume) met de hoogte van de polepieces, de stelschroeven die uitsteken. Niet onbelangrijk!
    Laatst gewijzigd door Watchmaker; 9 maart 2012 om 22:11 Reden: Oh Oh Typo... :-)
    Vroeger: SG Standard, Marshall 8080, BluesDeVille 2x12, Matchless HotBox, Taylor 512, Lowden S35J. Nu/nog: Klassieke zelfbouw o.l.v. Johan Rebergen, Manuel Raimundo, LP Classic Custom Antique Natural, Line 6 Spider Jam.

  2. #12

    Standaard

    Daar was ik inderdaad al achter, maar er rest nog de vraag hoe ik dat kan aanpassen. Even uit mijn hoofd is denk ik de neck pickup harder dan de brug pickup.

    Uiteraard zou ik ze even hard willen hebben.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2010
    Locatie
    Gooi
    Berichten
    752

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_Ajax Bekijk bericht
    Wat heb jij toch met het als beste laten klinken? Smaakkwestie en het meeste komt uit de vingers..

    Pickupcover eraf zal weinig tot niets uitmaken qua toon. Ik vind het mooier dus dat van mij is eraf.
    (tien blablaba)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jambi Bekijk bericht
    Wil natuurlijk niemand dood maken met een blije mus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mijn moedertje zei altijd al, Gibson's wegen zijn duister en zelden doorgrondelijk
    VINYL GEZOCHT!

  4. #14

    Standaard

    Er is ook de Fender TBX-toonregeling; die is 'no load' op vijf en 1 MOhm op tien. Naar wat ik erover lees, schijnt het de indruk te wekken van een actieve toonregeling.

    Fender-elementen hebben toch geen verstelbare pole-pieces?

    EDIT:
    Oeps nee, het gaat over humbuckers, dan heb je ze wel.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #15

    Standaard

    Humbuckers inderdaad.

    BTW: Wel grappig dat Gibson's duurste verkrijgbare pickups in een low-end Gibson LP zitten, hehe..

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Gibsons pickups zijn niet veel soeps op een paar versies na. Simpel gezegd klopt de magneet niet met de winds.

    Anyway. Speel eens met de hoogte van de polepieces. Kan je leuke tweaks mee doen.

    Verder. Waar gaat dur helemaal over? Vragen die allang beantwoord zijn en via Google te vinden zijn.

    Over de kap. Vroeger maakte t veel uit. Het metaal waar veel kapjes nu van gemaakt zijn zijn zo gemaakt dat u nauwelijks invloed heeft. Polepieces hoger en je hebt je helderheid terug.

    Over wat nocki zegt. Gooi er 1 megaohm pots in en goeie condensatoren en zijn dramatische stelling is stukken minder.

  7. #17

    Standaard

    Wat zijn die pickups van Gibson die wel goed zijn volgens jou?

    Ik ga hem zo opnieuw afstellen, ik zal kijken wat die polepieces doen.

  8. #18

    Standaard

    Ik heb ermee zitten kloten, maar ik ben nu mijn eerdere seeting kwijt die ik goed vond. Nu klinkt hij wat minder. Morgen zet ik de hoogte terug naar de fabriekstinellingen: voor de neck (1/16 van een inch = 1,58mm) en voor de brug (3/32 van een inch = 2,38mm).

    EDIT: het is 1,58mm voor de brug en 2,38mm voor de nek.

    Vanaf dat moment ga ik een lekkere toon proberen te pakken en dan maak ik het af door de polepieces iets hoger te plaatsen: 1 rond / dus halve slagen.

    Dan moet het wel goedkomen, denk ik.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    ....ik weet nu al meer dan mijn gitaarleraar qua aanpassen van geluiden, elektronika, etc. betreffend elektrische gitaren. (o.O ) Mijn leraar speelt wél veeel beter dan ik though, hehe.
    Wellicht zit er meer uitdaging in beter leren spelen dan je gitaar leraar. Pff de hele dag bezig zijn met de afstelling van je gitaar, not my piece of cake. Je kunt beter opzoek gaan naar een andere versterker dan friemelen aan je pu's. Maakt veel meer uit voor je geluid

  10. #20

    Standaard

    Dat moet je tegen een coureur zeggen. Je moet niet zo bezig zijn met de afstelling van je auto maar gewoon beter rijden joh! :-)

    Het geluid van de tonepots lossolderen of een hogere weerstand voor je volume klinkt toch anders. Ik heb beide geprobeerd. Hogere weerstand pot klinkt idd beter dan orgineel maar je tone lossolderen is makkelijker.


    Gewoon blijven rommelen met je gear.. Voor mij een grotere hobby dan het spelen zelf... :-)
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top