Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 210111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 125
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door o0rollo0o Bekijk bericht
    Dan moet je alsnog minimaal een 1x12 cabinet meenemen, zelfde verhaal als JCM800 1x12 combo dus.
    en een combo is practischer

  2. #112

    Standaard

    Jawel, ik het tweedehands standpunt is een stuk minder, ben aan het kijken.

    Aan de andere kant snap ik niet wat ik met zoveel WATT moet. Meer dan 5WATT hoef ik niet. Ik treed niet op. De enige reden waarom het een beetje makkelijk moet zijn om te vervoeren is als ik een langere tijd ergens ga logeren.

    Ik ben van plan om hier nog wel een jaartje of 5 - 6 te blijven.

    Die 30WATT van die MG is ook al teveel. Het volume en de master staan altijd maximaal beide op 12 uur. Nog vaker staat hij zachter. Maar goed, ik snap dat hele WATT gebeuren ook niet echt 100% want de HT-1 van Blackstar kan bijna net zo luid als die MG van 30WATT.

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Jawel, ik het tweedehands standpunt is een stuk minder, ben aan het kijken.

    Aan de andere kant snap ik niet wat ik met zoveel WATT moet. Meer dan 5WATT hoef ik niet. Ik treed niet op. De enige reden waarom het een beetje makkelijk moet zijn om te vervoeren is als ik een langere tijd ergens ga logeren.

    Ik ben van plan om hier nog wel een jaartje of 5 - 6 te blijven.

    Die 30WATT van die MG is ook al teveel. Het volume en de master staan altijd maximaal beide op 12 uur. Nog vaker staat hij zachter. Maar goed, ik snap dat hele WATT gebeuren ook niet echt 100% want de HT-1 van Blackstar kan bijna net zo luid als die MG van 30WATT.

    ik snap je standpunt, maar ik denk ook dat je je niet blind moet staren op cijfers. Het volume is niet echt vermogens afhankelijk. Ik heb geen ervaring met die jcm 800 combo's maar jcm 800 staan wel bekend als "de" marshalls, Ik kan daarom ook niet zeggen of hij op lage volumes goed cruncht. Dus dat is proberen geblazen of mensen met ervaring ermee moeten zich nu aan dienen... IEmand??

    feit is wel dat voor jouw doeleindes een jcm 800 beter zal volstaan dan een vox of een class 5.

    Groetjes Bram

  4. #114

    Standaard

    Zit gewoon een mastervolume en gainknop op de jcm800's. Voor de lagere volume spelers zou ik toch de 2205/2210/4210/4212(allemaal dezelfdes alleen 100, 50 of combovarriant)aanraden. Die crunchen wat meer op laag volume en zijn switchbaar tussen cleanchannel en gain. Met een 2203/2204 moet je alweer gauw met een loadbox aan de slag voor laag volume.

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    5watt buizen blaast een 30 watt transistor mg'tje volledig de pan uit... verwar die 2 niet. c'mon.

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard

    Om op de vraag in de titel terug te komen: Het verschil in geluid dat je krijgt door de pickupcover eraf te halen:
    Bareknuckle heeft enkele video's gemaakt waarin ze het verschil laten zien tussen de keuzes die ze aanbieden bij hun pickups:
    Waaronder deze die het verschil tussen covered en uncovered laat horen. Ikzelf vind het geluid van de humbucker met cover iets ronder/voller klinken en dat spreekt mij meer aan.

  7. #117

    Standaard

    Ik zal inderdaad een afweging moet maken tussen al die punten, maar dat komt er wel.

    Orangerocker, bedankt voor dat filmpje! Ikzelf vind de uncovered voorbeelden lekkerder en meer schreeuwend!

    BTW: die rockgroep waarvan ik de sound wilde, gebruikt Mesa Boogie Stiletto.
    Laatst gewijzigd door keesss; 25 maart 2012 om 16:58

  8. #118

    Standaard

    Vandaag de JCM800 getest. Hij is inderdaad heel goed, .... alleen.... veel.... knoppen.

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard

    Een JVM heeft veel knoppen, een jcm800 niet. Je hebt EQ voor clean en EQ voor voor overdrive t.ov. 1 tone knop op de marshall class 5, verder nog reverb en gain. Dit is een kwestie van 1 keer instellen. Als je het geluid heel goed vind, en het past binnen je budget, lijkt het me een goed idee om hem te kopen

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orangerocker Bekijk bericht
    Een JVM heeft veel knoppen, een jcm800 niet. Je hebt EQ voor clean en EQ voor voor overdrive t.ov. 1 tone knop op de marshall class 5, verder nog reverb en gain. Dit is een kwestie van 1 keer instellen. Als je het geluid heel goed vind, en het past binnen je budget, lijkt het me een goed idee om hem te kopen
    Ik zeg doen!!

    Maar je hebt verschillende soorten jcm800 en de 2203 heeft echt niet veel knoppen

    Waar heb je hem getest? 2e hands?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top