Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    336

    Standaard poweramp met 2x 50 watt = top 100 watt?

    zit het zo in mekaar of is een poweramp van 2 x 50 watt gelijk aan een top van 50 watt? en dan bedoel ik alleen het eindversterkgedeelte natuurlijk. Dat je nog een preamp nodig hebt weet ik wel.

    thanks

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 maart 2002
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    1.039

    Standaard

    met een 2x50watt poweramp kun je in theorie inderdaad net zoveel lawaai maken als met een 1x100watt top.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FragDaddy
    met een 2x50watt poweramp kun je in theorie inderdaad net zoveel lawaai maken als met een 1x100watt top.
    Da's nie woar....
    Het wattage loopt niet parallel met volume gemeten in decibels...
    Maar wees gerust, beiden gaan hard genoeg....

    Vanaf 50 watt buizenpower is volume geen issue meer. Het gaat dan meer om druk, klankkleur, buizen dan om volume. Vooropgesteld dat we hier over buizenamps praten. Maar waarom vraag je het eigenlijk? Wellicht dat je vraag dan meer gericht beantwoord kan worden...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    En een stereo buizenpoweramp geeft links en rechts dat vermogen.
    Optellen van wattage kan alleen als je de outputs brugt.
    En dat kan niet zomaar ivm. ohmage.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    336

    Standaard

    ik was al een tijdje van plan om een engl head te kopen, maar die dingen zijn toch nogal prijzig en je vind ze bijna niet tweedehands. Nu had ik ergens wat rackonderdelen tweedehands te koop zien staan, namelijk een engl 530 met een peavey classis 50/50. Morgen ga ik die combinatie eens testen, maar ik heb nog altijd schrik dat 50 watt op een bepaald moment niet hard genoeg zal gaan. Een jcm 900 100 watt stond bij de repetitie toch al op 6 toen ik hem eens heb geleend. Een andere drummer die ik ken mept zo hard dat mijn valvestate 8080 (waar ik vroeger nog mee in een groep heb gespeeld) gewoon niet hoorbaar was. Ik weet niet meer hoe hard ik diezelfde jcm 900 toen heb gezet, maar ik was aan één kant doof omdat het zo hard stond, wat ik niet had toen hij op 6 stond. Het zou een hele teleurstelling zijn als ik mijn geld er aan uit geef, en dan bij de repetitie mij niet goed kan horen.

    We spelen hardcore/metal, dus alles klinkt wel luid tijdens repetities

    Dus daarom hoopte ik dat 2 x 50 watt misschien gelijk was aan 100 watt.

    Waarvoor dient die 2x 50 watt dan eigenlijk? Voor als je met twee cabinets speelt dat je het volume van die cabinets afzonderlijk kan regelen ofzo?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Een stereo eindtrap is ervoor om of 2 cabinets aan te sturen of binnen 1 cabinet ook stereo aan te sturen.
    Er zijn ook 2x100 watt eindtrappen.

    Ik denk dat jij beter kan kijken naar een Marshall 9200 die is nl. ook 2x100 watt.
    Ik zou beginnen met die drummer eens zachter te laten meppen. Als je zo jong bent lijkt hard wel stoer todat je 40 bent en dan constant een fluittoon hoort omdat je vroeger zo nodig keihard moest spelen :wink:

    Maar t'blijft onzin want als je je cabs goed plaatst dan hoor jij jezelf echt wel met een 50 watt buizenamp.

    En misschien moet je je afvragen waarom je een rack wil als je toch mono speelt en uiteindelijk betaal je wel voor een eindtrap die gemaakt is voor stereo

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    336

    Standaard

    Dit heb ik van de site van peavey gehaald

    50 Watts RMS per channel into 4, 8, or 16 Ohms
    100 Watts RMS mono into 2, 4, or 8 Ohms

    Dus 2 x 50 watt kan bij deze blijkbaar 100 watt zijn.

    We zullen wel zien morgen.

    Waarom ik een rack wil?

    ik wil gewoon een goede sound voor beperkt geld en m'n oog is op engl gevallen. Dit komt mij goedkoper uit dan een engl top, of het even goed klinkt weten we morgen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    [quote="A3"]Dit heb ik van de site van peavey gehaald

    50 Watts RMS per channel into 4, 8, or 16 Ohms
    100 Watts RMS mono into 2, 4, or 8 Ohms

    Dus 2 x 50 watt kan bij deze blijkbaar 100 watt zijn.

    quote]

    Dus dan wordt ie gebrugt want hij geeft aan 50 watt per channel (dus stereo) en 100 watt mono.

  9. #9

    Standaard

    De eerste drummer die harder mept dan een goede 2x50 watt buizeneindtrap moet ik nog tegen komen (Cozy Powell is helaas niet meer onder ons). Dat gaat toch hard genoeg zou ik zo zeggen. Het kan wel zijn dat je clean wat meer headroom wil en om die reden wat meer vermogen, maar gezien je muziekstijl lijkt me dat geen punt om bij stil te staan.
    Die Peavey is trouwens geen verkeerd ding!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    336

    Standaard

    ben juist gaan testen, klonk echt lekker!! Als ik geluk heb en niemand koopt het, is het in augustus van mij. Ben er trouwens wel van verschoten hoeveel verschillende geluiden je uit die engl preamp kreeg, het geluid dat de eigenaar gebruikte was totaal verschillend van het geluid dat mij het meeste beviel, wel tof om zoveel mogelijkheden te hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top