Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 45
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Van harte! Nog sunburst ook? Of puur natuur?
    De sunburst. De naturelle uitvoering sprak me niet aan en de zwarte uitvoering leek me wel aardig, maar die had ik liever met een normale pickguard gezien. Dit gezegd hebbende, ze hadden sowieso alleen de sunburst uitvoering. En het lijkt me niet slim om een akoestische gitaar ongehoord over te laten komen. Ik ben juist blij dat ik de moeite heb genomen alles uitgebreid te testen.

    En och, wat is het een schoonheid. Volgens sommigen is de J-45 te duur, omdat je vooral ook voor de merknaam betaald. Het is echter ook een ongekend sobere gitaar, ontdaan van allerlei overbodige versieringen. Gibson kan de prijs daardoor (voor Gibson begrippen) relatief laag houden. Je betaalt dus wel degelijk voor kwaliteit. En dat viel me direct op toen ik 'm thuis uit de koffer haalde en er op begon te spelen. Dit is toch echt wel een klasbak! Het verschil tussen de J-45 en alle gitaren in een prijsklasse van tussen de 800 en 1200 is duidelijk merkbaar. De J-45 wint het dan met gemak op vrijwel alle fronten. Maar goed, dat is ook maar hoe ik het zelf heb ervaren.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik heb nog wel een vraagje trouwens. De input van de J-45 is (zoals gebruikelijk) verwerkt in de draagbandknop. Ik heb er meteen een mooie, stevige, lederen draagband bij gekocht, maar de draagbandknop is eigenlijk te plat om de draagband met veel vertrouwen er aan te bevestigen. Het kreng schiet er regelmatig af.

    Is het makkelijk om de input te vervangen, zonder al teveel gedoe, of kan ik het beter laten doen?




    Tsja, domme vraag. Ik weet het. Maar misschien heeft iemand een makkelijker oplossing?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Grolsch rubbertje of draagband met kleinere gaatjes aanschaffen lijkt mij simpeler.
    Maar ik weet niks en heb nergens verstand van en dientengevolge niet serieus genomen te worden.
    ALLES IS VERKOCHT!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Meer dan je denkt.. Grolsch is stoer of gewoon een straplock? dingen kosten geen drol en met dat grolsch ding heb je nog voorpret ook!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Meer dan je denkt.. Grolsch is stoer of gewoon een straplock? dingen kosten geen drol en met dat grolsch ding heb je nog voorpret ook!
    Een straplock met jack input? Die heb ik nou nog nooit gezien...
    DA - doet je goed!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits Bekijk bericht
    Een straplock met jack input? Die heb ik nou nog nooit gezien...



    Zo'n ding...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Weer wat geleerd. Zelf deze gegoogled: http://tapastring.com/strapkeeper0605.htm
    ALLES IS VERKOCHT!

  8. #28

    Standaard

    Omdat ik op de één of andere manier tot de Gibson wordt aangetrokken, dit topic met interesse doorgelezen. Werd ook geprikkeld door wat hier constant over de sound werd gezegd. Zelf maar even een vergelijkingsfilmpje bekeken:


    Ik vind beide gitaren gewoon super klinken. Wordt misschien zelf meer door de Hummingbird aangetrokken omdat mijn eigen gitaar hiervan is nagebouwd en ook dezelfde sound heeft. Heel veel plezier met je gitaar, ben best een beetje jaloers
    Walden Concorda CD640HS Limited Edition
    Hagstrom Viking met Vox VT40+

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    De sunburst.
    En och, wat is het een schoonheid.
    Yesss

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Goeie keus. Die J45 is gemaakt voor singer songwriters. Altijd een perfect geluid als begeleiding. Feitelijk onverwoetsbaar , en killer looks. Die endpin met ingebouwde input vind ik ook maar zozo. Zit op m`n SJ 200 ook , ik gebruik daar altijd een rechte plug , gewoon als verzekering... Die voorgestelde straplock lijkt me wel wat.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top