Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard Ibanez JS 1200 real or fake?

    Ik kwam in een pawnshop een Ibanez JS 1200 tegen voor een prijs die te mooi was om waar te zijn, nou denk ik zelf dan meestal dan is het ook te mooi om waar te zijn...

    Er mankeert wel wat aan en daarom deed hij er ook behoorlijk wat van de prijs af, hij heeft een lelijke beschadiging bij de headstock. Precies op de rand op de hoogte van dat balkje waar de snaren onderdoor gaan. Verder is dat ding hondsberoerd afgesteld met een toren hoge aktie, snaren zitten met belachelijk veel windingen vast en de tremolo pook en de koffer ontbreken.

    De gitaar is dus niet ff goed te checken, wel moet ik zeggen dat hij erg klein en licht aanvoelt. Het lijkt wel speelgoed.

    Ik heb het serie nummer e.d. en de verkoper verzekerde mij dat hij eerlijk is, hoe kan ik echter zien of het om een echte JS 1200 gaat? Kan ik het serie nummer nog ergens checken?
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Waarschijnlijk op de Ibanez site ofzo.
    Maar waarom zou iemand een Ibanez namaken, zoals je zegt "het lijkt wel speelgoed"????
    En je zegt dat er wat aan ontbreekt, maar noemt niets op (hoge actie, of snaarwindingen heeft niks met orginaliteit of ontbreken te maken, toch?)
    Zet een foto op het net, dat is veel duidelijker voor eventuele antwoorden...
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Tremolo pook en koffer...., Staat er toch echt hoor....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Ik heb altijd begrepen dat koffers bij (zelfs bij de meest exclusieve Vai Jems) Ibanez niet standaard mee worden geleverd.
    Pookje is wel na te bestellen toch?
    Maar dat doet verder niets van de gitaar af...
    Hier staan de serienummers: http://www.ibanezcollectors.com/disc...5751/8404.html
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Volgens de nummers: Fujigen fabriek 2010....

  6. #6

    Standaard

    Bij alle Ibanez fake's die ik tot nu toe gezien heb klopt de brug niet. Bestudeer een paar foto's van de Edge Pro of Edge (volgens Ibanez Wiki moet een 2010 een Edge hebben) en kijk of de kenmerken overeenkomen. Finetuners zijn bij Ibanez altijd zwart op de betere trems, evenals de trempook (die helaas mist. Weet je in ieder geval dat je niet naar een chromen hoeft te zoeken).

    Ik heb zelf een keer een JS vastgehad en ik kan me niet herinneren dat die gitaar erg zwaar of licht was. Hij zal wel een vrij gemiddeld gewicht hebben voor een dergelijke gitaar.

    Controleer trouwens ook of de push pull werkt, er zit een coil split op de tone. Kijk ook even goed naar de elementen, dat moeten DiMarzio's met chromen hex poles zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  7. #7

    Standaard

    js 1200 namaak is er nog niet, maar headcrack begrijp ik uit je verhaal? je mag me pmmen voor serieuze info of vragen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Ik heb mijn twijfels over die headcrack. Hij heeft waarschijnlijk een goeie smakkerd gemaakt net op de rand in de ronding boven de locking nut. Weet niet wat het effect is op de rest van de gitaar. Ik kan me voorstellen dat de hals, de halspen en misschien de socket ook op z'n donder heeft gehad. Ik zal ff een foto posten die ik snel genomen had maar heb wat probleempjes om die foto op mijn computer te krijgen...
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Persoonlijk denk ik niet dat de headstock gebroken is, wel behoorlijk op z'n donder gehad.

    Deze foto heb ik snel ff gemaakt, niet de beste kwaliteit helaas:

    Laatst gewijzigd door RedBuell; 29 februari 2012 om 01:16
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Gelijk kopen dat ding...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top