Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard Yamaha Attitude Deluxe

    Ik heb hier een basgitaar staan, een Yamaha Attitude Deluxe. Ik heb totaal geen idee wat voor instrument dit verder is, er is ook weinig over te vinden op internet.
    Ik speel gitaar en heb de bas ooit gekocht voor het maken van opnames maar ik gebruik hem te weinig en misschien wil ik hem wel verkopen. Maar ik heb werkelijk geen idee wat de bas waard is. De bas is van begin jaren 90 schat ik en hij ziet er echt nog perfect uit. Dit is geen verkapte spam, ik zoek gewoon info over deze bassen. Over de andere Attitude modellen is wel het een en ander te vinden, maar ik zoek dus specifiek wat info over de Deluxe.






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Kan je er niks over zeggen, maar het is wel een mooi ding Denk dat het bij deze net zo is als bij andere onbekende (kwaliteits) gitaren, wat de gek er voor geeft..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Heeft de bas een scallopted fretboard eigenlijk? Dat hadden die Billy Sheehan bassen toch? Wellicht vind je via de naam Billy Sheehan wat meer. Ik denk dat de bas tussen de €500,= en €750,= waard is.

    Robin

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Heeft de bas een scallopted fretboard eigenlijk? Dat hadden die Billy Sheehan bassen toch? Wellicht vind je via de naam Billy Sheehan wat meer. Ik denk dat de bas tussen de €500,= en €750,= waard is.

    Robin
    de bas heeft wel dezelfde bodyvorm, maar volgens mij is het geen billy sheehan bas (maar ik kan me vergissen)
    no life without music

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Nee het is geen Sheehan, wel het zelfde model maar dat is een ander type. Ik meen de Attitude LTD.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Je kon wel eens gelijk hebben, de Sheehan had ook een maple toets, die bij de laatste frets scallopted was, met van die rare kleurtjes erin. Ook had die bas een extra element vlak bij de neckpocket.

    De bas die jij hebt is wel een hele mooie, laat je niet afschepen met een laag bod, wellicht dat je er nieuwe snaren opzet en de bas mooi oppoetst - dat scheelt ook als er iemand komt kijken/spelen.

    Robin

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Je kon wel eens gelijk hebben, de Sheehan had ook een maple toets, die bij de laatste frets scallopted was, met van die rare kleurtjes erin. Ook had die bas een extra element vlak bij de neckpocket.

    De bas die jij hebt is wel een hele mooie, laat je niet afschepen met een laag bod, wellicht dat je er nieuwe snaren opzet en de bas mooi oppoetst - dat scheelt ook als er iemand komt kijken/spelen.

    Robin
    Poetsen en snaren vervangen is niet nodig, ding glimt als een malle, heeft ook wienig bucklerash.
    Ziet er echt nog supergoed uit. Mooi Fretwerk, strak in de lak, hardware glimt nog alsof hij net uit de fabriek komt.
    De enige reden dat ik aan verkopen zit te denken is dat ik hem gewoon te weinig gebruik en dat vind ik wel zonde.
    Ik zou het geld dat ik ervoor zou vangen misschien in een andere amp steken...

    Nu nog achterhalen wat de bas ongeveer waard zou zijn...

  8. #8

    Standaard

    Hey,

    Ik ben de gelukkige eigenaar van 3 Yamaha Attitude Deluxe bassen, twee gemodificeerd, ééntje nog helemaal orgineel.
    Was één van de drie modellen die toen uitgebracht werd in samenwerking met Billy Sheehan, Custom, Limited en Deluxe.
    Oorspronkelijke prijs ( advies ) is rond de 2000 gulden. Werd toen verkocht voor 1100 gulden inclusief koffer bij 'de grote zes"
    Ik heb onlangs nog een winkeldochter gekocht bij Huygens Muziek in hengelo geloof ik, deze was nieuw en kostte mij € 350,-. Vorig jaar een tweede handsje gekocht voor € 200,-
    Gezien de staat van de bas op de foto's schat ik in dat de bas € 250,- opleverd.

    Ennum ja, ik zou er wel belang bij hebben.....

    Grtz Peter Jansen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top