Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 50
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Bouwt. Anderson bouwt. Voor t geval je t niet weet, andersom is de voorloper van Suhr, en bouwt waanzinnig goeie gitaren. Het kan met moeite beter. Zijn gitaren worden voor een reden zo weinig tweedehands aangeboden.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard


    dit is ook een mooie burst, right?

  3. #23

    Standaard

    Geweldig man. Die eerste is echt ontzettend tof!!

    Maar wat ik me afvraag.. je investeert zoveel geld in gitaren. Meesten Warmoth (?).
    Je hebt toch gitaren die allemaal 1000+ waard zijn, is het niet veel verstandiger om te investeren in bijvoorbeeld Fender of Gibson? Eén Warmoth van 1000 euro is nog wel te overzien, maar 30.000 (30x 1000?) euro aan Warmoth gitaren is geen collectie die zijn waarde behoud, lijkt mij.

    Ik bedoel niet te zeggen dat Fender of Gibson kwalitatief beter is dan Warmoth, daar zijn de meningen over verdeeld, maar het waarde verloop zal wel beter zijn.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ach de wereld zou een stuk saaier zijn zonder mafkezen als orpheo

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    @ms is de tongue in cheek zo slecht leesbaar? Bij dezen.

    Oh ja. Ophef waarom wel waarom niet. Musici zijn enorm conservatief. Het omarmen van de elektrische gitaar duurde 25 jaar, het gebruik van midi, Floyd rose, ingebouwde sustainer is nog steeds controversieel tot zeker wel extraordinair. Het idee 'hoe het toen was is beter' is nogal vastgeroest en gewoon incorrect, maar nostalgie en 'social memory' prevaleren. Het is een verdraaide vorm van historische beleving wat dit soort discussies aanwakkert. Het promoten van een bolt on lp doe ik niet meer, ik weet wel dat t voor mij beter is. Het klakkeloos overnemen van 'bolt on ís cheap' gaat mij te ver.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Het 'is' misschien niet cheap, het ziet er gewoon cheap uit. Da's alles

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het aanvaarden van pedalen heeft bij veel gitaristen ook erg lang op zich moeten wachten en ze zijn er die er nog steeds niet aan willen, al vult het precies dat aan wat hun wens is.

    Verder, gefeliciteerd. Aan Warmoth kun je doorgaans geen buil aan vallen, prima spul.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blademan Bekijk bericht

    dit is ook een mooie burst, right?
    Tuurlijk. Schitterend. Maar ik zou m nooit kopen

    @michaelss ik snap je maar je gaat voorbij aan een ding. Ik koop t niet als investering. Ik koop omdat ik iets specifieks wil, wat ik alleen bij een customshop ala crimson of een bedrijf als warmoth kan krijgen. De mate van klantenservice is immens. Daar kan niks tegen op. De 'tonal needs' zijn gedekt in 5,6 gitaren max. Ti's de lol van verzamelen, bij elkaar zoeken van materiaal om zo een gitaar te maken.

    Zie het anders. Een investering betekent dat je ooit m misschien verkoopt voor een of andere reden. AL mijn niet-Gibson's zijn vanaf conceptie al 'keepers'. M'n Gibson's kan ik niet verkopen omdat ik er een emotionele band mee heb Maar anders dan met mn warmoths of crimsons. Bij de gibsons is t een nostalgisch gevoel, bij de anderen is t meer gevoel van conceptie de tone van die gibsons, Ja die is te gek. Maar dat is niet genoeg om erop te spelen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard

    @Orpheo; waarom zou je hem nooit kopen?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Orph... heb je je al eens na laten kijken op verzamelwoede en drangneurose?
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top