Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 50
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    mods... m'n titel ik heb zoveel aandacht besteed aan die grandioze afkorting!

    @dweezman: thanks! ik denk dat jij deze LP ook te gek zult vinden.

    die antiquity pickups zijn overigens gruwelijk goed. de tone en mojo druipt er vanaf.

  2. #42
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Vandaar dat ik er ff een normale titel van heb gemaakt!
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Dat 'weinig sustain' argument heb ik al 100 keer ge-bust. Van de week heb ik met een formulid de hele collectie onder een tonale loep gelegd, en neckthru, bolt on of verlijmd, t maakte niks uit in sustain.
    Ik ben het niet vaak eens met Orph maar in dit geval wel. Ik heb een collectie ouwe Jappen met geschroefde nekken en die hebben allemaal een beste sustain.

    Gitaren nemen wel veel plaats in en als je alles bij elkaar optelt heb je er toch wel veel geld in zitten. Het is weer eens recessie en het is de vraag of het zijn geld tzt weer oplevert. Anderzijds, alleen er naar kijken is al leuk. Iedere gitaar speelt en klinkt weer anders. Je kan iedere gitaar in een andere stemming zetten. En het is een leuk conversatie topic.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    eigenlijk gaat 't niet om het geld. het verzamelen is leuk genoeg. de kleuren, de houtsoorten, het werk dat erin zit. Ik kan ook modelboten bouwen, of perzische tapijten gaan knopen, maar vermaakt me dat net zozeer als gitaren? het klussen aan gitaren etc etc? nee

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Nou ja, het blijft voor mij op z'n minst vrij opmerkelijk dat je het ene moment geen cent meer te besteden hebt, en de maanden daarop één nieuwe gitaar per maand kunt showen. Desalniettemin is je collectie bewonderenswaardig, en zeker de eerste van deze twee is een mooie aanwinst!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Geen cent te besteden is overtrokken. daarnaast, deze gitaren heb ik (op die quilt top na) weken geleden gekocht...

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht


    Wat een achterlijk lelijke headstock en houtcombinatie hals/nek. Een maple fineertje met dezelfde lak had zeker niet misstaan op die headstock!

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    welnee, dat kale wenge staat veel puurder. vind ik zelf mooier. heb nauwelijks headstocks met fineer. 4 geloof ik...

    oh, die kopvorm, dat is een lichte aanpassing van de 'gewone' gibson-versie, omdat Gibson nogal moeilijk doet omtrent die vorm. Vijl pakken en hup, hij is zo weer de 'gewone' gibson. vind 't echter niet nodig, ben dit onderhand gewend.

  9. #49

    Standaard

    Die eerste LP is echt een plaatje! Een gitaar met bakken mojo. Van de tweede vind ik de kleur wat minder maar man wat een quilt top! Veel mooier ga je ze niet vinden volgens mij.

    En bolt on op een Les Paul is gewoon even onwennig. Op de een of andere manier verwacht je geen neckplate op de achterkant van een Les Paul en doordat ze vaak in zijn geheel dezelfde kleur zijn en geen backplate hebben (vanwege geen tremolo) valt het nogal op natuurlijk. Wel is het vreemd dat mensen de duurste gitaren kopen met een bolt on neck en zo gauw het een Les Paul model betreft ze het er ineens cheap uit vinden zien. Toegegeven, ik vind een gelijmde hals bij een LP ook mooier maar dat gaat eigenlijk puur om de optiek. Ik kan me niet voorstellen dat je met zo'n gitaar aan het recorden bent en op een gegeven moment merkt dat je gitaar niet lang genoeg doorklinkt. Er zal vast een verschil zijn maar dat je je daar druk om kan maken?
    " Great minds think alike"

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    tis eerder andersom; ik merk dat ie soms te lang doorgaat, soms wil je juist dat ie 'dood' valt op een bepaalde manier. bakken en bakken sustain.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top