Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: Xotic EP Booster

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2011
    Locatie
    België, Lede
    Berichten
    231

    Standaard Xotic EP Booster

    Is hier al meerdere malen voorbijgekomen maar kon het mij toch niet laten om dit te posten.
    Dus voor wie op zoek is naar een booster, hier mijn tip:
    Na enkele weken twijfel en het eindeloze lezen van reviews online gisteren een Xotic EP booster gekocht.
    Ik moet zeggen dat deze dé pedaal is waar ik het meest van onder de indruk ben, klein ding maar het trekt de sound oooo zooo open, zelfs als het volume volledig dicht gedraaid is geeft het een zeer duidelijk verschil in klankleur en body.
    Mijn hele pedalboard klinkt in één slag 2x zo goed, dit valt vooral op als ik de Booster plaats achter mijn OD's en fuzz en voor mijn phazer en delay.

    Dikke aanrader!


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Dus vóór de boosters is het minder goed, dus overulen de andere boosters de eq'ing?
    Hoe zit het met het volume, ik bedoel, je Deluxe wordt niet gelijk opgeblazen (wij hebben soortgelijke spullen, en ik ben ook op zoek naar een booster achtige/Rc van xotic, vandaar mijn vraag)?
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2011
    Locatie
    België, Lede
    Berichten
    231

    Standaard

    Minder goed is niet het juiste woord, vòòr de overdrives zorgt de booster vooral voor meer gain, er achter - kleurt hij de sound meer en komt volgens mij meer tot zijn recht. Kwestie van smaak natuurlijk.
    Volume is geen probleem, moet natuurlijk niet alles open gaan gooien.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Ik vind hem zo minimaal kleuren, eigenlijk verwaarloosbaar wat hem gelijk een hele goeie booster maakt. Na de overdrives is lastig, hij gaat dicht al harder dan unity gain en als je dan een booster ervoor intrapt met extra volume dan krijgen de apparaten erachter een hoop voor hun kiezen.
    Maar hij is klein, handig en gaat mee als de Klon teveel ruimte inneemt for the occasion.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik vind hem zo minimaal kleuren, eigenlijk verwaarloosbaar wat hem gelijk een hele goeie booster maakt. Na de overdrives is lastig, hij gaat dicht al harder dan unity gain en als je dan een booster ervoor intrapt met extra volume dan krijgen de apparaten erachter een hoop voor hun kiezen.
    Bij mij staat hij op 3 uur ingesteld, na m'n drive en voor m'n delay. Ik voed 'm wel met 12v, dus ik heb iets meer headroom...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Ik vind een booster "all the time" pointless, je basisvolume gaat omhoog dus je moet je amp naar beneden draaien. Ik laat dan liever mijn amp het werk doen en voor gitaarniveau is alles eigenlijk ook gedesigned.
    Ik heb de XP wel gebruikt als "all the time" maar live ontgaat me het verschil en bovendien mis je dan de functie van boost wanneer het nodig is, daar heb je dan weer een booster voor nodig. Teveel impedanties, pluggen en pedalen tussen je gitaar en amp, dat hoor ik dan wel weer.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik vind een booster "all the time" pointless, je basisvolume gaat omhoog dus je moet je amp naar beneden draaien.
    De laatste revisie van de EP booster is op standje 0 netjes unity volume. Dit is ook simpel in oudere EP's te modden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik gebruik hem op mn vox eigenlijk als extra drive pedaal, komt er bij dat ie ook maar 15W is, weinig headroom heeft en standaard al op 'een randje' staat. Echt alleen volume boosten wordt dan moeilijk.

    Klinkt wel heerlijk, dat wel.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb hem zelf gebouwd en vind hem ook erg fijn.
    zit na mijn tubescreamer, voor mijn delay en reverb.
    en ik vind hem zo lekker dat hij eigenlijk gewoon altijd aan staat
    soms trap ik de TS ff uit.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Ik heb ook al vele reviews gezien/gehoord maar is hij écht zo goed?

    Ik bedoel, ik heb laatst een T-rex Dr.Swamp gekocht, prima ding en handig maar heb em live getest tov mijn Fulltone OCD en die laatste steekt er dan toch met kop en schouders boven uit...

    Mijn punt, ik zou zeer graag hebben maar wil em eerst een langs de OCD leggen voor een final test
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top