Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Nieuwe Basgitaar --> tips?

    Hallo mensen,

    ik was van plan om binnekort een nieuwe basgitaar uit te zoeken, ik ben al bezig met wat research en kom zelf op een IBANEZ SR500M, FENDER MODERN PLAYER TELE BASS en een WARWICK CORVETTE $$ 4 DELUXE NATURAL SATIN.

    ik heb een budget van 600,- MAX
    qua geluid zoek ik veelzijdigheid, naast een mooie diepe ronde toon.
    ik speel nu een Cort ACTION 4 j/p en ben gek op het P-element. kan iemand mij misschien nog een richting op wijzen? ben benieuwd of ik misschien nog een merk niet ken wat wel interessante instrumenten maakt. Ook zijn persoonlijke ervaringen met bovenstaande bassen welkom.

    alvast hartelijk bedankt!

    groeten, Marten.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Standaard

    De Fender Modern Player is in China gemaakt, zou ik afblijven, kijk dan naar een 2dehandse Fender Mexicaanse P of P/J bas !

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joreeen Bekijk bericht
    De Fender Modern Player is in China gemaakt, zou ik afblijven, kijk dan naar een 2dehandse Fender Mexicaanse P of P/J bas !
    Waarom? Het is niet dat de MIM's zo hoog staan aangeschreven.
    no life without music

  4. #4

    Standaard

    Die Corvette is ook Chinees. Niet verkeerd.
    Laatst gewijzigd door Brewskie; 2 maart 2012 om 23:19 Reden: weet het zeker: is Chinees

  5. #5

    Standaard

    thanks allemaal voor de reacties. ik lees inderdaad veel over chinese bassen die slecht zouden zijn maar toch een lekker geluid hebben en kwalitatief goede hardware. zit het 'm dan misschien in de levensduur van het instrument?
    de MiM jazz bas wil ik ook zeker even uitproberen, maar mijn ervaring met de dubbele single coil is toch dat het niet de low end produceert die ik zoek in een bas.
    heeft iemand toevallig nog ervaring met we warwick (ook uit china kennelijk) qua bespeelbaarheid en kwaliteit ben ik benieuwd naar, voornamelijk hoe het instrument er bij staat na een aantal maanden.
    de Ibanez hoor ik hele goed verhalen over, zit alleen met mahonie houten body wat snel beschadigd...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik zeg: Fender Classic '50 Precision Bass. Mexicaans, maar wel mijlenver boven de MiM-standard reeks. Amerikaanse hardware.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo Bekijk bericht
    Waarom? Het is niet dat de MIM's zo hoog staan aangeschreven.
    Je legt 400 euro of meer neer voor een Squier waar Fender op staat! Niet dat Squier slecht is, integendeel! De Classic reeks is ook MiM en toch nog egt goed (zie quote hieronder)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik zeg: Fender Classic '50 Precision Bass. Mexicaans, maar wel mijlenver boven de MiM-standard reeks. Amerikaanse hardware.
    Zou ik ook zeggen!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joreeen Bekijk bericht
    Je legt 400 euro of meer neer voor een Squier waar Fender op staat! Niet dat Squier slecht is, integendeel! De Classic reeks is ook MiM en toch nog egt goed (zie quote hieronder)
    feit, maar die zit nieuw wel boven de 700 euro.
    Maar als je er zo eentje tweedehands op de kop kan tikken


    en die meerprijs:
    http://www.thomann.de/be/fender_sq_v...recisiontb.htm
    http://www.thomann.de/be/fender_mode...le_bass_bb.htm
    valt toch nog mee? extra humbucker, stevigere brug,...
    no life without music

  9. #9

    Standaard

    nogmaals bedankt voor de reacties.
    de modern player van Fender is zeker aantrekkelijk geprijsd, maar heb ook het idee dat dat ten koste is gegaan van kwaliteit van het product zelf. maar vergeleken met een '50 Telecaster is de modern player wel aantrekkelijker met z'n extra pickup. waar het mij vooral om gaat is de bouwkwaliteit van het instrument, heb geen zin om er over 6 maanden achter te komen dat ik toch beter (bijvoorbeeld) de warwick had kunnen kopen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top