Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Speakers als EVM12...

    Hi,

    Ik mis na al die tijd nog steeds de attack en body van de de EVM speakers in mn Mesa/Boogie 1x12 cabs.

    Zijn er speakers die daar erg op lijken of moet ik weer zoeken naar "the real thing"?

    Zou ik deze speakers goed in mn CAA 2x12 kunnen doen of kan ik beter weer 2 Mesa/Boogie cabs kopen?

    Korte vragen waar ik op dit moment mee zit...
    Bedankt alvast!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    deze speakers doen het overal goed in. ik ken niks wat klinkt als evm12l...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    deze speakers doen het overal goed in. ik ken niks wat klinkt als evm12l...
    Hier nog een EVM12L gebruiker, ik wil nooit meer iets anders, ook niets gevonden wat ook maar een beetje in de buurt komt. Dus veel succes met je zoektocht!
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  4. #4

    Standaard

    De cabs rond de EVM zijn natuurlijk alltijd speciaal voor die speaker gemaakt. Toen ik ze had heb ik ze in die MEsa cabs gebruikt en later in een 4x12.
    Een closedback 2x12 is natuurlijk iets anders. John Suhr zegt dat het waarschijnlijk niets wordt kwa sound en raad een openback aan voor die speakers...

    Ik welke cab gebruiken jullie de EVM's Orpheo en Bijl?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5

    Standaard

    Volgens mij is de Eminence Delta Pro een alternatief voor de EVM, ik heb er zelf geen ervaring mee mar als het goed is is er een forum lid met een 4x12 met deze speakers..

    Ik heb zelf twee EVM's onderin een Mesa recto 4x12 hangen, bevalt prima icm V30's. EV's zie je vaak in thieles natuurlijk maar ook in de oude metal grille speakerkasten van Mesa, en Zakk Wylde heeft zijn eigen versie in Marshall kasten.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Ik heb een 4x12 voor bas en gitaar gebouwd met deze speakers: http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=7844 . Qua specs lijken ze behoorlijk op de EVM's, maar 100% hetzelfde klinken doen ze niet. Wel net als de EVM lekker veel body en heel weinig cone breakup + hoge xmax voor een gitaarspeaker. En ze zijn meer dan de helft goedkoper. Site van de fabrikant: http://www.monacor.de/en/products/sp...artikelid=3571 Als geld een rol speelt zou je het eens kunnen proberen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    deze speakers doen het overal goed in. ik ken niks wat klinkt als evm12l...
    In mijn Marshall JCM800 4104 combo klonken ze anders aardig waardeloos.

    En f*cking zwaar! 36 kilo aan 1 strap.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    [QUOTE=HaroldA;2804494
    En f*cking zwaar! [/QUOTE]

    Het is alsof ze zichzelf aan de grond vastlijmen...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik dacht dat Weber zoiets maakte..

    Bagend klinkt ook lekker. Maar ik denk in dit geval dat je "the real deal gewoon aan moet schaffen". Je bent nu op een punt dat je weet wat je wil en daar tevreden mee kan zijn.... Lijkt me appeltje eitje.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Hi,

    Ik mis na al die tijd nog steeds de attack en body van de de EVM speakers in mn Mesa/Boogie 1x12 cabs.

    Zijn er speakers die daar erg op lijken of moet ik weer zoeken naar "the real thing"?

    Zou ik deze speakers goed in mn CAA 2x12 kunnen doen of kan ik beter weer 2 Mesa/Boogie cabs kopen?

    Korte vragen waar ik op dit moment mee zit...
    Bedankt alvast!
    De cabs waar je naar refereerd zijn Mesa Thiele kasten? In dat geval zou je bij Tube Town kunnen kijken. Die hebben dat TL806 design in hun cab assortiment(ook zonder speaker).
    Thiele kasten zijn cruciaal als je een goede laagweergave wilt hebben bij EVM12L,en heel verslavend.
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top