Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Volgens Nielsje is die voorplaat van staal maar het lijkt mij eerder alumium en dat is een stuk zachter en makkelijker te buigen.
    Maar hou er eens een magneetje bij, dan weet je het zeker...
    Als ie van aluminium is dan zou ik zou m lekker laten zitten.
    Ik zou een lange Baco nemen en terugbuigen.
    Wel aan de voorzijde een dun plaatje alumium of koper (1 mm dik of zo) in de Baco meeklemmen om beschadigingen te voorkomen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Grote probleem bij 'zomaar' terug buigen is dat je waarschijnlijk er altijd een 'golfje' in blijft houden. Aangezien de huidige bocht duidelijk is onstaan door te buigen om de zijkant van de kast; als je dit zou terug buigen terwijl de plaat niet gefixeerd is, gaat de bocht die er nu inzit er waarschijnlijk niet helemaal uit maar creeer je een nieuwe bocht, de andere kant op, er vlak achter.

    Je kan proberen om die bevestigingspunten te gebruiken om de frontplaat alu (geen staal imho) daarmee te fixeren en de lip dan geklemd tussen twee stukken hout voorzichtig terug te buigen (denk: arbeid = lengte arm x kracht). Ik zou er niet aan gaan rukken, want van te ver buigen wordt het niet beter. Desnoods langzaam kracht op zetten met een dubbel stuk touw dat je langzaam met een dikke schroevendraaier opdraait. Kijk regelmatig hoe het ermee staat (2 mans klus?).

    Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is...

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.977

    Standaard

    Volgens mij maak je de beste kans om het weer recht te krijgen door de hele frontplaat te demonteren en in een flinke bankschroef weer plat te knijpen.
    Dus knoppen van de potmeters afhalen en potmeters voorzichtig losschroeven, imbusjes voorop losdraaien en losnemen dat paneel.
    Kan op de foto niet zien hoe het ding in elkaar zit maar volgens mij moet dat kunnen.
    Dan op naar iemand met een grote bankschroef en het gebogen gedeelte helemaal (horizontaal) tussen de kaken van de bankschroef houden en de kaken naar elkaar toe draaien.
    Zeker niet gaan kloten met bahcos e.d.!
    Lakschade kun je wel voorkomen door er stukjes dun karton tussen te houden, denk aan diepvriespizzadozenkarton.
    En met dat woord kun je ook nog hoge ogen gooien tijdens een potje scrabble, dus wat wil je meer?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Dit topic mag wel dicht, hoor ... 1210 is inmiddels verkocht wegens opsparen van vakantiegeld.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Volgens Nielsje is die voorplaat van staal maar het lijkt mij eerder alumium en dat is een stuk zachter en makkelijker te buigen.
    Maar hou er eens een magneetje bij, dan weet je het zeker...
    Ja, daar ging ik even van uit. Als het alu is buigt het makkelijker, maar moet je er ook wel iets voorzichtiger mee omgaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Dit topic mag wel dicht, hoor ... 1210 is inmiddels verkocht wegens opsparen van vakantiegeld.
    Ja, ho effe! Hoe heb je het nou opgelost?
    Ben weel benieuwd.

    Interessant argument ook: je spaart vakantiegeld op, en daarom verkoop je hem?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Ja, ho effe! Hoe heb je het nou opgelost?
    Ben weel benieuwd.

    Interessant argument ook: je spaart vakantiegeld op, en daarom verkoop je hem?
    Nope, niet opgelost, maar hij paste nog in het rack. Dus zo erg was het niet. Heb bij verkoop ook duidelijk vermeld dat het oor gebogen was.
    En was is er raar aan iets verkopen om meer geld te hebben voor een vakantie? Ik ga in Juni naar Griekenland en dat pakte wat duurder uit dan ik en m'n vriendin gedacht hadden, dus de 1210 verkocht en er staat nog wat spul te koop.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #27

    Standaard

    Naar Griekenland? Dan blijft de tip van Jerome toch van kracht.
    "ik zou een lange baco nemen" en daarna nog 10... ;-)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    haha! Right on!
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top