Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 48
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Die tussenstand was helemaal hip in de eighties omdat ie zo lekker je chorus in een veld van delay en galm emo liet zijn. Als je de gitarist aan zijn schakelaar zag wurmen en tegelijktijd iets zag intrappen wist je, nou moet ik de aansteker tevoorschijn halen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    laten we wel wezen, de middenstand bij een LP like setup is toch ook een tussenstandje?

    en een gitarist als buddy guy weet wel hoe hij er een muzikaal koekje van bakt.
    http://www.youtube.com/watch?v=9waH6KLeEEw

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    heb je wellicht zo'n moderne strat met tegengesteld gepoold middenelement, dat zo heerlijk stil is in de tussenstandjes maar wel echt iets aan dat quackgeluidje verkloot?
    Ehmm ja en nee... Elementen zijn vervangen. Het midden element van Fender hot noiseless pickups heeft dat volgens mij niet.
    Output valt wel mee bij gericht testen. Geluid blijft een dingetje. Ik mis gewoon wat...
    http://soundcloud.com/bertilvandergu...r-not-to-quack luistert u mee?
    Laatst gewijzigd door beruk; 27 februari 2012 om 16:48 Reden: Interpunctie, altijd fijn.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    tja, het quackje zit er wel een beetje in, maar het houdt niet over..

    Ik heb zelf het idee dat standje vier het lekkerst klinkt met ouderwets fender(achtig) spul. niks noiseless, humcancelling, lacesensor, emg etc. dat klinkt volgens mij allemaal minder quack..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Geef mij maar 3 elementen, allemaal dezelfde kant op gewikkeld en magneten ook allemaal naar dezelfde kant (de ouderwetse versie dus). Tussenstandjes zijn dan lekkerder. Overigens zijn alle standen goed bruikbaar en gebruik ik ze allemaal. Brugelement is wel wat scherp, maar daar heb ik een aparte potmeter voor die het neckelement er een beetje bij kan blenden. Dat werkt lekkerder dan de tonepot wat dichtdraaien. Een strat kan te veel mooie geluiden maken om alleen standje 2 en 4 te gebruiken.
    147-c Guitars

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaywalker Bekijk bericht
    Hier mijn beklag,

    Wat heb ik er toch een hekel aan als mensen ALLEEN hun smak standje van hun stratocaster weten te gebruiken.
    Met smak standje bedoel ik dus:
    -combinatie van brug en midden element;
    -combinatie van midden element met hals element.

    Spreid het voort en hopelijk krijgen we zo een minder smakkerige stratocaster toekomst.
    hear hear. Ok, er zijn een paar gitaristen die zulke geluidjes goed weten toe te passen. Zo is het niet heel erg als Mike McCready het doet in Pearl jam's Black.

    Maar verder mag je op een Strat alleen het brugelement en het halselement gebruiken. Vooruit, het middenelement mag je gebruiken als je Neil Finn heet (maar eigenlijk moet hij gewoon op z'n Gretsch spelen).

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik gebruik het tussenstandje brug / midden eigenlijk nooit en alleen de midden pickup ook niet, kan er niks mee. Heb dan wel een humbucker in de brug, maar gebruik alleen de enkele coil (gesplit dus) wanneer icm het middelste element. Neckpickup vind ik heerlijk, net als de neck / midden. Humbucker als het moet scheuren, humbucker gesplit is dan weer niks. Overigens heb ik hetzelfde met een 3x single coil strat, dus vandaar de humbucker. Als het moet jengelen hoor ik liever een telecaster.

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    tja, het quackje zit er wel een beetje in, maar het houdt niet over..

    Ik heb zelf het idee dat standje vier het lekkerst klinkt met ouderwets fender(achtig) spul. niks noiseless, humcancelling, lacesensor, emg etc. dat klinkt volgens mij allemaal minder quack..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Geef mij maar 3 elementen, allemaal dezelfde kant op gewikkeld en magneten ook allemaal naar dezelfde kant (de ouderwetse versie dus). Tussenstandjes zijn dan lekkerder.
    Helemaal waar. Ik heb hier verschillende strats met verschillende setjes, en de exemplaren met de meeste ruis klinken het fijnst.


    Overigens zijn alle standen goed bruikbaar en gebruik ik ze allemaal. Brugelement is wel wat scherp, maar daar heb ik een aparte potmeter voor die het neckelement er een beetje bij kan blenden. Dat werkt lekkerder dan de tonepot wat dichtdraaien. Een strat kan te veel mooie geluiden maken om alleen standje 2 en 4 te gebruiken.
    Klopt. Ik heb een strat die echt fijn is op alle standen. Daar heb ik '54 customs inzitten.
    Erg veelzijdige gitaar. De gitaren die ik gebruik voor m'n band wil ik gaan uitrusten met een 3-way switch. Is gewoon makkelijker.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Helemaal waar. Ik heb hier verschillende strats met verschillende setjes, en de exemplaren met de meeste ruis klinken het fijnst.



    Die laastste strat had ik voorzien van een dummiecoil, maar die staat eigenlijk altijd uit. Geen shielding en geen humcanceling standen op de schakelaar. Geen idee wat hij op oorlogssterkte doet..... maar het klinkt inderdaad wel heerlijk. Brom vs.. tone... ik weet het wel.
    147-c Guitars

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    198

    Standaard

    Tussenstandjes klinken toch verdomde lekker op mijn jap. strat, maar gebruik ze net zo vaak als alleen neck en brug pup. Middelste gebruik ik eigenlijk vrij weinig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top