Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 48 van 48
  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    heb je wellicht zo'n moderne strat met tegengesteld gepoold middenelement, dat zo heerlijk stil is in de tussenstandjes maar wel echt iets aan dat quackgeluidje verkloot?
    Grappig, ik dacht dat een strat quackte juist omdat de polariteit tegengesteld was.
    Weer wat geleerd.

    Overigens vind ik de tussenstandjes het enige acceptabele geluid opleveren, de rest kan ik gewoon niks mee.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Sinds ik hele goede amps heb begin ik een heel groot liefhebber te worden van de standen 1-3-5. De tussenstanden klinken dan stukken minder. Sinds ik de Victoria heb stel ik de amp af op de brugelementen. In 40 jaar daarvoor nooit gedaan en nooit geweten hoe mooi die elementen kunnen klinken met een strat.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Nieuwe strats kunnen notoir scherp klinken op de brug positie. Een paar decennia op de teller trekt dat wel bij. Enniewee, zo mooi als een neck kan klinken in je slaapkamer, zo praktisch is de brug op een podium, die blijft nog lang overeind waar de neck verzuipt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #44

    Standaard

    Ik ben altijd gek geweest van het tussenstandje van de strat. Sinds eenpaar maanden heb ik een goede strat en veel met het tussenstandje gespeeld. Laatst had ik een optreden waar ik weinig sounds had (geleende spullen) en toen merkte ik dat de andere standjes ook een hele hoop doen en een erg eigen karakter hadden. Dat was voor mij na 2 maanden strat spelen een hele ontdekking.
    Erg leuk om mee te spelen. Sinds ik dat gehoord heb ben ik alle pickups gaan gebruiken... Maar die tussen stand is zeker niet verkeerd. Ik vindt het een heerlijk ding met wat chorus en delay erbij! Ha!!!!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    300

    Standaard

    Stratocaster, is dat niet die gitaar voor wijven en dameskappers? Die hele lelijke, met de gewelfde vormen van 'n kekke, compacte cabrio. Die in alle pickup configuraties altijd lijkt te zeggen: "Ik weet 't, schat. Zo zijn al die kerels"

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Gebruikt er iemand de drie pickups tegelijk? Ik heb recent een "blend"-functie op mijn tweede potmeter geinstalleerd en zo het "3- pickupsgeluid" ontdekt: Klinkt een beetje quacky, zoals de midden-brug positie, maar dan met wat mid eruit gedraaid. Klinkt heel fris en funky! Erg bruikbaar ritmegeluid!

  7. #47

    Standaard

    Nog niet geprobeerd. Wel kan ik mn brugelement in serie schakelen met mn nek en midden element. Dit ivm de ringleiding en het feedbacken. Werkt leuk maar is nog geen humbucker sound... :-)

    Het bij blenden zal ik ook eens proberen...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Gebruikt er iemand de drie pickups tegelijk? Ik heb recent een "blend"-functie op mijn tweede potmeter geinstalleerd en zo het "3- pickupsgeluid" ontdekt: Klinkt een beetje quacky, zoals de midden-brug positie, maar dan met wat mid eruit gedraaid. Klinkt heel fris en funky! Erg bruikbaar ritmegeluid!
    Ik heb die mogelijkheid op mn frankenstein.. klinkt leuk en soms best bruikbaar, net als de brug+nek combi..
    maar toch..ik ga voor drie standen, denk ik..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top