Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard herfretjob from hell

    jawel daar ben ik nu mee bezig, kocht vanmiddag een el maya EM-1200voor 150 euro, en zag gelijk hier is iemand aan het prutsen geweest, ruwe ongelijke frets en zwart gelakt fretboard.
    dus ik dacht effe herfretten en als alle frewts er uit zijn kan ik mooi het fretboard schoonmaken en ontdoen van de laag verf, na het schuren zag ik wel waarom ze de boel zwart geverfd hadden, zoveel stukjes heb ik nog nooit meegemaakt dat dat uit een fretboard miste en al die gaatjes zijn opgevuld met plamuur, godbetere het, er missen ook een paar grote stukken maar dat vind ik lang zo'n ramp niet lijm daar wel een stukje rosewood in, heb wel een plankje liggen alleen al die kleine splinters.
    er mist zelfs een stuk uit over bijna de hele lengte van een fretvak.
    ik zet er al jumbofrets in dus de kleinste splinters zie je niet meer maar toch enorm veel werk om weg te werken.
    heeft iemand een tip hoe ik dit op kan lossen of wordt het echt overal een splintertje in lijmen en dan weer vlak schuren?

    er zit wel meer werk aan deze el maya, hij is transparant overgelakt vol stof en de brug is helaas niet origineel en iets ofline gemonteerd, niet ernstig maar toch iets, jammer van de niet originele brug maar die slechte uitlijning en die lak is niet moeilijk te verhelpen.

    maar goed ik werd verliefd en kon hem niet laten staan en nu is het dus tijd om hem weer nieuw leven in te blazen.

    wie dit ding zo mishandeld heeft moeten ze al zijn gereedschap afnemen en hem nooit weer aan een gitaar laten werken, degene waar ik hem van kocht wist me te vertellen dat de gitaar helemaal zwart was gekwast toen hij hem kocht vorig jaar.
    hij had zelf die zwarte verf verwijderd van de body.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ben je niet sneller klaar door het hele fretboord te verwijderen en een nieuwe te plaatsen??

    (niet gehinderd door enige kennis ;-)
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2009
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Standaard

    heb je foto's? ik ben wel benieuwt!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    balen man

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    houtpapjes / epoxy enz... ga je allemaal veel feller zien dan ingelijmde stukjes. gewoon rustig verder doen. Voor dit soort kloteklusjes helpt het als je ze niet te snel wil doen: gewoon af en toe als je er langskomt of tijdens een ander werkje enkele stukjes inlijmen en weer laten liggen.
    na enkele dagen kan je de hele zwik schuren en ben je de moeite vergeten

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Ben je niet sneller klaar door het hele fretboord te verwijderen en een nieuwe te plaatsen??

    (niet gehinderd door enige kennis ;-)
    Dat was ook mijn eerste gedachte......
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    heb je wel es een fretboard van een ouwe gitaar verwijderd en vervangen? ...

  8. #8

    Standaard

    ooit geprobeerd, alleen van een egmond ging het zonder problemen, maar daar zat het fretboard ook van los, anders is het een duivels karwei, dan is rustig de boel opvullen met splinters nog een simpel klusje.
    daarbij is een EM-1200 niet bepaald een standaard gitaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    zeker een mooi ding, ik zou overwegen het pro te laten doen, gezien de waarde?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Ik heb wel eens een fretboard losgestoomd. 2,5 uur toen was ie eraf. Dat was overigens geen oude fabrieksgitaar.
    Het is te doen maar als het niet hoeft..

    Succes man en foto's wil ik ook wel zien.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top