Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik zou dan voor de Lexicon verschillende patches kunnen maken, wellicht met álle mogelijke scales, beter met degene die ik gebruik (worden er natuurlijk steeds meer). Dat zou ik kunnen schakelen met bv een MIDI Mouse: up/down-selector. Volgens mij is dat ook jouw suggestie.
    Die van mij iniedergeval niet en ik denk die van bluegate ook niet. Ik ben het er wel mee eens; sla dan gewoon dezelfde presets die je gebruikt op, maar dan met de toonsoorten die je wilt gebruiken. Je gaat er, zelf je zelf, toch maar per nummer 2 gebruiken, right?

    En waarom jezelf limiteren tot 8 presets? Erg onhandig, naar mijn mening. Natuurlijk heb je een paar basis-patches waaruit je werkt, maar als je het per nummer opslaat heb je gewoon geen extra MIDI-gear nodig. Ik raad het af om nog meer gear aan te schaffen voor zoiets. Als je controller MIDI gebruikt en de Lexicon ook, maak dan gebruik van die twee samen.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Die van mij iniedergeval niet en ik denk die van bluegate ook niet. Ik ben het er wel mee eens; sla dan gewoon dezelfde presets die je gebruikt op, maar dan met de toonsoorten die je wilt gebruiken. Je gaat er, zelf je zelf, toch maar per nummer 2 gebruiken, right?

    En waarom jezelf limiteren tot 8 presets? Erg onhandig, naar mijn mening. Natuurlijk heb je een paar basis-patches waaruit je werkt, maar als je het per nummer opslaat heb je gewoon geen extra MIDI-gear nodig. Ik raad het af om nog meer gear aan te schaffen voor zoiets. Als je controller MIDI gebruikt en de Lexicon ook, maak dan gebruik van die twee samen.
    Zo denk ik er ook over, waarom meer spullen als je ze weinig gebruikt? Ik weet niet of je veel optreedt of beroepsmatig speelt maar anders vind ik het te "overdone" zeg maar. Lijkt natuurlijk heel wat zo'n vol gepropte rack maar het moet ook praktisch zijn en uiteindelijk goed klinken.
    Maak extra patches en je hebt geen extra gear nodig...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Ik neem aan dat je niet in elk nummer de harmonizer gaat gebruiken?
    Dan zou ik een aparte bank maken met 1x Rhythm en 3x Lead met verschillende grondtoon en alle benodigde effecten gelijk aan.
    Klopt, en het zal voornamelijk (if not only) gebruikt worden met Rhythm en Lead. Maar ik begin er nu pas mee te experimenteren dus ik wil mezelf niet beperken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Die van mij iniedergeval niet en ik denk die van bluegate ook niet. Ik ben het er wel mee eens; sla dan gewoon dezelfde presets die je gebruikt op, maar dan met de toonsoorten die je wilt gebruiken. Je gaat er, zelf je zelf, toch maar per nummer 2 gebruiken, right?

    En waarom jezelf limiteren tot 8 presets? Erg onhandig, naar mijn mening. Natuurlijk heb je een paar basis-patches waaruit je werkt, maar als je het per nummer opslaat heb je gewoon geen extra MIDI-gear nodig. Ik raad het af om nog meer gear aan te schaffen voor zoiets. Als je controller MIDI gebruikt en de Lexicon ook, maak dan gebruik van die twee samen.
    Ik vind 8 patches juist erg handig. Ik heb alle sounds die ik nodig heb: phaser, compressor, flanger en chorus zijn aan/uit effecten en delay is afhankelijk van de preset. Dat blijft echter per song altijd hetzelfde. Harmonizers verschillen echter wel per song.

    Een aantal extra patches (Rhythm, wellicht Lead) met de juiste harmonizer instellingen gebruiken is waarschijnlijk de meest voordelige optie. Zeker voorlopig. Alleen niet zo high tech en ik hou wel van fancy ingewikkelde dingen (mits het functioneel is).

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Klopt, en het zal voornamelijk (if not only) gebruikt worden met Rhythm en Lead. Maar ik begin er nu pas mee te experimenteren dus ik wil mezelf niet beperken.

    Ik vind 8 patches juist erg handig. Ik heb alle sounds die ik nodig heb: phaser, compressor, flanger en chorus zijn aan/uit effecten en delay is afhankelijk van de preset. Dat blijft echter per song altijd hetzelfde. Harmonizers verschillen echter wel per song.

    Een aantal extra patches (Rhythm, wellicht Lead) met de juiste harmonizer instellingen gebruiken is waarschijnlijk de meest voordelige optie. Zeker voorlopig. Alleen niet zo high tech en ik hou wel van fancy ingewikkelde dingen (mits het functioneel is).
    Sorry, kerel, maar dat laatste punt is echt een aap-opmerking. Wil je nu meer gear om een 30HE rack te vormen? Weet je wat technisch en high tech is? Je gear onder de knie krijgen en het goed gebruiken. Nogmaals, combineer wat je hebt en stem het op elkaar af. Ik zou me echt rotlachen als je voor deze harmonizer truckjes daar staat met een MIDI keyboard als je het gewoon uit je footcontroller kan doen met 1 druk op de knop en in dezelfde preset.

    Als je effecten over het algemeen hetzelfde blijven, dan moet je dat zelf weten, maar ik kan me niet voorstellen dat ik maar met 8 presets werk. Als je in een band speelt en je hebt de mogelijkheid om hier en daar wat harder of zachter te gaan van volume of jezelf wat natter of droger in de mix te plaatsen, dan gebruik je dat sowieso al intern met bepaalde presets. Dat is al een reden om met meer dan 8 presets te werken. Ik vind dat je jezelf echt limieten oplegt en het jezelf te moeilijk maakt met de gear die je hebt en jezelf eigenlijk ook niet echt de kans geeft om uit te breiden met wat je al hebt.

    Laatste advies: als je die harmonizer aan / uit wilt doen, dan kopiëer je de betreffende preset, droog, en daarnaast dezelfde, maar dan met die harmonizer. Kun je lekker op en neer switchen. Klaar.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik gebruik maar 5 patches op mijn 11R, daar kan ik alles mee.
    De extra's schakel ik met IA's bij zoals Comp, Phase, extra OD.
    Dus ik kan zijn 8 presets verhaal goed begrijpen.

    Sterker nog, op de Eventide gebruik ik maar 1 patch daarin zit: Comp, Tremolo, Vibe, Octaver, Space Echo sim., PCM 70 cir. del. sim., Detune, Reverb
    Daar kan ik complete optredens mee doen gebruik dan mijn SLO100 clone voor Clean/OD.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Ik gebruik maar 5 patches op mijn 11R, daar kan ik alles mee.
    De extra's schakel ik met IA's bij zoals Comp, Phase, extra OD.
    Dus ik kan zijn 8 presets verhaal goed begrijpen.
    Dat is allemaal prima en leuk, maar dan kies je daarvoor omdat je de rest niet nodig hebt. Prima. Maar je gaat toch geen extra stuk gear kopen als het met je huidige gear kan? Of je nu op je footcontroller drukt op de 'next preset' knop (bij wijze van spreken) of een andere knop, dat maakt niet uit, maar er een extra MIDI controller voor kopen is toch loos?
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik denk niet dat je mijn setup helemaal snapt, Demo, maar je brengt me wel op een idee (misschien bedoelde je dat wel en if so, briljant! :P). Ik zou een bank kunnen maken waarin enkel de presets van de Lexicon veranderen, en met de standaard 8 patches die ik gebruik de Lexicon niet schakelen. Dan heb ik eigenlijk een extra controller, maar geintegreerd in de GCP.

    Over 'fancy ingewikkelde dingen': ik vind techniek iets leuks om mee bezig te zijn en hoewel het functioneel moet blijven hou ik wel van ingewikkelde setups. Alles binnen de perken uiteraard.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik denk niet dat je mijn setup helemaal snapt, Demo, maar je brengt me wel op een idee (misschien bedoelde je dat wel en if so, briljant! :P). Ik zou een bank kunnen maken waarin enkel de presets van de Lexicon veranderen, en met de standaard 8 patches die ik gebruik de Lexicon niet schakelen. Dan heb ik eigenlijk een extra controller, maar geintegreerd in de GCP.
    Hè-Hè ... hij snapt het.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Over 'fancy ingewikkelde dingen': ik vind techniek iets leuks om mee bezig te zijn en hoewel het functioneel moet blijven hou ik wel van ingewikkelde setups. Alles binnen de perken uiteraard.
    Dat blijft dan ons discussiepunt, I guess. Techniek is leuk, maar het geheel snappen is een stuk interessanter. Het is zoiets als een Deluxe Memory Man hebben en dan een FX loop er in laten bouwen om een chorus (of welke LFO dan ook) in die FX loop te gooien terwijl hij al een prachtig onboard LFO heeft.

    Wat je hebt kan simpelweg doen wat jij wilt, dus dan is het geheel onnodig om er iets nieuws voor te kopen. Naar mijn mening moet je dat ook niet willen. Een racksetup is nu netjuist zo prachtig omdat je het kunt integreren in een complex switching-system. Er een tweede controller bij kopen kost je weer extra geld, extra ruimte en een extra tap/klik die je je niet kunt permiteren; een van de grootse redenen waarom velen rack / multi-FX gaan.

    Kortom: je maakt het 'simpeler' door goed na te denken. Iets erbij kopen is niet 'meer complex' het is netjuist het tegenovergestelde. Als je alles met elkaar kan laten samenwerken dàn pas heb je je rig goed uitgedacht.
    Laatst gewijzigd door DemolitionColorScheme; 26 februari 2012 om 16:46
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Dat blijft dan ons discussiepunt, I guess. Techniek is leuk, maar het geheel snappen is een stuk interessanter. Het is zoiets als een Deluxe Memory Man hebben en dan een FX loop er in laten bouwen om een chorus (of welke LFO dan ook) in die FX loop te gooien terwijl hij al een prachtig onboard LFO heeft.

    Wat je hebt kan simpelweg doen wat jij wilt, dus dan is het geheel onnodig om er iets nieuws voor te kopen. Naar mijn mening moet je dat ook niet willen. Een racksetup is nu netjuist zo prachtig omdat je het kunt integreren in een complex switching-system. Er een tweede controller bij kopen kost je weer extra geld, extra ruimte en een extra tap/klik die je je niet kunt permiteren; een van de grootse redenen waarom velen rack / multi-FX gaan.

    Kortom: je maakt het 'simpeler' door goed na te denken. Iets erbij kopen is niet 'meer complex' het is netjuist het tegenovergestelde. Als je alles met elkaar kan laten samenwerken dàn pas heb je je rig goed uitgedacht.
    De vraag is of het makkrlijk genoeg is om een x aantal banks op te moeten schuiven om de juiste harmonizer-patch te selecteren en vervolgens weer terug te moeten scrollen voor de normale banks. Da's met een extra controller wellicht sneller.
    Maar voorlopig vind ik het een goed idee en ga ik het zo toepassen .

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    De vraag is of het makkrlijk genoeg is om een x aantal banks op te moeten schuiven om de juiste harmonizer-patch te selecteren en vervolgens weer terug te moeten scrollen voor de normale banks. Da's met een extra controller wellicht sneller.
    Maar voorlopig vind ik het een goed idee en ga ik het zo toepassen .
    Hoeft ook niet. Zodra jij dit in een band gaat gebruiken, dan programmeer je toch gewoon per song? Stel je voor, je gebruikt in song X 4 patches, dan programmeer je dat op dat moment in. Je zult dan op dat moment in track X die pitchshifter gebruiken waar nodig is. Dat is toch het prachtige aan zulke setups?
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top