Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 116
  1. #21
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2012
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1

    Standaard

    Het heeft enorme voordelen en zeker ook nadelen. Ik ben bijna een jaar aan het tweaken geweest en eindelijk de sound voor elkaar. Alhoewel ik tegenwoordig een buizenkit reserve heb staan. Gear: begonnen met de Line 6 X3 Pro. Al gauw kwam in de fx loop een old school Roland GP-8. En ietsje later ook nog een Blackstar Booster met een gemodificeerd buisje. De drives van Line 6 zijn me toch niet romig genoeg. Teveel hoog-mid-anti-tandsteen... Vandaar de analoge tussenschakels. Monitors via 2 AER's Compact 60.

    Klinkt echt wel heel erg goed. Heel allround en ook makkelijk als je akoestisch moet, want dan zet je de simulatie uit en klinkt het te gek. Het nadeel: wat je ook doet, hoe mooi je het ook maar weet te programmeren, je mist dikwijls toch speaker-reactie. Terwijl het nogmaals, echt wel heel goed klinkt hoor. En biedt veel voordelen. Als je op in-ear moet zonder backline, niets aan de hand. Nog minder sjouwen.

    Dus nu bepaal ik voor de gig welke set mee gaat, de AER's met modeling, of de buizenbakkies zonder modeling. In het laatste geval gebruik ik de X3 Pro slechts als effectenbakje, en dan ook nog alleen de delays en de reverbs. Niet vergeten de juiste presets in te laden van te voren....


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  2. #22

    Standaard

    Ik heb ook een tijdje op een modelling/multifx ding gespeeld. Ik vond het programmeren van die presets een drama. Ik wou dan af en toe kunnen schakelen tussen reverb aan/reverb uit, of tremolo aan, en dat kon alleen via een aparte patch. Tremolo aan/uit, reverb aan uit, drive met reverb, drive met reverb en tremolo, enz. Dan moest dat allemaal nog kloppen met de tracklist zonder 10 keer te moeten drukken: kut met peren.

    Ik speel nu met een soort tussenweg. Ik neem geen amp meer mee naar optredens, maar ook geen modelling: een kist met een preamp pedaal, tubeman, echo, tremolo en reverb. Die kan rechtstreeks in de PA of via de fx return over een versterker, klinkt prima, kan altijd beter maar toch, en is net aan mee te sjouwen met OV.
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tidalwave_sideburns Bekijk bericht
    Ik heb ook een tijdje op een modelling/multifx ding gespeeld. Ik vond het programmeren van die presets een drama. Ik wou dan af en toe kunnen schakelen tussen reverb aan/reverb uit, of tremolo aan, en dat kon alleen via een aparte patch. Tremolo aan/uit, reverb aan uit, drive met reverb, drive met reverb en tremolo, enz. Dan moest dat allemaal nog kloppen met de tracklist zonder 10 keer te moeten drukken: kut met peren.
    Dat dat niet kon ligt meer aan het apparaat / footcontroller die je gebruikt, dan het feit dat het modelling is natuurlijk. Just sayin'

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Dat dat niet kon ligt meer aan het apparaat / footcontroller die je gebruikt, dan het feit dat het modelling is natuurlijk. Just sayin'
    Inderdaad. Gewoon een kwestie van RTFM ... Dat wat jij wilde zou heus wel mogelijk zijn geweest.
    Ik vind het altijd wel grappig dat men rackgear of multi-FX units te moeilijk vind. Ik denk, in alle eerlijkheid, dat veel mensen gewoon geen zin hebben om ècht een unit te leren kennen.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    DCS, inderdaad! De leercurve van digitale apparaten is wellicht wat steiler dan die van een analoge (pedalen + amp) setup, maar die investering verdien je dubbel en dwars terug met flexibiliteit en diversiteit.

    (Overigens: ook zonder je te verdiepen in alle 'deep settings', kun je met de huidige generatie van modellers al een prima geluid neerzetten (niet uitsluitend de Axe, ook Eleven Rack, PodHD, Kemper))

    ..en nee, het zal nooit precies klinken zoals je boutique handwired class-A amp en vintage TS808 tubescreamer.....(even los van het feit of je dat verschil echt hoort in een band-setting), maar het KLINKT wel, en daar gaat het om (en de 20kilo die ik minder te versjouwen heb, ben ik ook niet rouwig om)

  6. #26

    Standaard

    Begon ook met meerdere presets in mijn Pod X3 Live met verschillende ampmodeling, uiteindelijk bleven er maar 2 amps over en trapte ik daar de effecten bij of af. Een probleem: ik heb flink de tijd genomen met de pod, en hoe beter ik het ding leerde kennen hoe meer het geluid me ging tegenstaan. Geluidsmannen waren nadat ik alle presets op gelijk volume had altijd dik tevreden over het ding (begrijpelijk), maar echt leven deed die pod niet en ik raakte m'n geluid domweg zat.

    Speel nu normaal gesproken met losse pedaaltjes over een buizencombo, maar heb voor noodgevallen een tech 21 blonde om rechtstreeks te kunnen spelen. De grap is dat die tech 21 meer dynamiek heeft dan uit die pod te halen viel, en ik prima met het geluid van de tech 21 kan leven.

    Wat dat betreft ben ik zeker niet tegen modeling en optreden ermee, maar ik ben tijdens de optredens wel achter één belangrijke basisregel gekomen: minder is meer, en zeker bij modeling. Bij die pod had ik heel erg de neiging alles vol te stoppen met allerlei ambient effecten, eq-curves en wat meer terwijl je dikwijls beter een goed ampmodel kan gebruiken zonder teveel rotzooi eromheen. Prikt beter door de mix, en komt je dynamiek vaak ten goede. Nadeel van de meeste modelers is dat ze vaak 30+ verschillende versterkers na moeten bootsen, maar dat er vaak maar 1 of 2 daarvan redelijk klinken en reageren op je spel. De overige vielen direct of na verloop van tijd ook door de mand. Gelukkig zijn er inmiddels betere alternatieven (Kemper, AxeFX, Elevenrack), maar zolang die nog boven mijn budget blijven hou ik het lekker bij mijn huidige analoge setup.
    Laatst gewijzigd door jim__; 8 maart 2012 om 16:27 Reden: spellingscheck ;-)

  7. #27

    Standaard

    De functie van " vorige/volgende patch" ipv " aan/uit" waar de analoge pedalen voor dienen is toch wel echt direct verbonden met modelling.
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tidalwave_sideburns Bekijk bericht
    De functie van " vorige/volgende patch" ipv " aan/uit" waar de analoge pedalen voor dienen is toch wel echt direct verbonden met modelling.
    Wel als de parameters van je 'analoge pedalen' per patch veranderen. Anders kan het ook met een goede MIDI-controlled setup.

  9. #29

    Standaard

    Ik gebruik helemaal geen amp-modelling uit mijn Digitech RP355. Alleen de effect modelling. Ik heb maar vier verschillende patches, die ik ook nog in stompbox mode kan bedienen, zodat ik de effecten een voor een aan/uit kan zetten.
    Clean met alleen reverb.
    Een milde TS9-overdrive met een beetje reverb en in stompbox-mode bijschakelbare chorus en delay.
    Een stevig distortion-pedal effect met een beetje reverb en in stompbox-mode bijschakelbare chorus en delay.

    Verder onder het expressiepedaal gewoon de volumeregeling en de distortion kan ik nog bijsturen door het volume op de gitaar aan te passen. Ready to rock.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pdmusix Bekijk bericht
    Teveel hoog-mid-anti-tandsteen... Vandaar de analoge tussenschakels. Monitors via 2 AER's Compact 60.

    Klinkt echt wel heel erg goed. Heel allround en ook makkelijk als je akoestisch moet, want dan zet je de simulatie uit en klinkt het te gek. Het nadeel: wat je ook doet, hoe mooi je het ook maar weet te programmeren, je mist dikwijls toch speaker-reactie. Terwijl het nogmaals, echt wel heel goed klinkt hoor. En biedt veel voordelen. Als je op in-ear moet zonder backline, niets aan de hand. Nog minder sjouwen.

    Dus nu bepaal ik voor de gig welke set mee gaat, de AER's met modeling, of de buizenbakkies zonder modeling. In het laatste geval gebruik ik de X3 Pro slechts als effectenbakje, en dan ook nog alleen de delays en de reverbs. Niet vergeten de juiste presets in te laden van te voren....


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Heb je die AER's nog vergeleken met andere actieve monitors?
    Mij lijkt dat dat die AER's (als 'akoestische versterkers') toch een andere 'neutrale' stand hebben, dan een generieke PA actieve monitor..?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top