Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 116
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Ik heb vroegah opgetreden met V-Amp Pro, Line6 XTLive en later de X3Live. Uitversterkt via een transistor amp, later een combo. Tja toen ging dat wel. Ander referentiekader heet dat. Miste er wat? Jawel, het klonk achteraf gezien best wel vlak, maar omdat we allemaal toch niet zo geweldig waren viel dat niet op.

    Tegenwoordig heb ik een GT8 met 4CM met een 50W tube head & 212 V30 cab. Wij spelen de bekende pop-rock covers dus flexibiliteit is belangrijk vandaar die GT8. Hoe mensen dat doen met pedaaltjes is me een raadsel, onprettig lijkt me. De crunch COSM sounds zijn niet zo bagger als je denkt, ik gebruik de dual sound optie.

    Ofwel ik gebruik een combinatie van technologie. Iig heb je zo de flexibiliteit van een modeler met de sound, feel, respons van een tube amp.

    Heel belangrijk is dat ik en de andere gitarist de amp/cab op een standaard hebben, en er vlak bij staan (1 m). Ik pas mijn volume aan aan de drummer. Kan mezelf zo altijd heel goed horen zonder in-ears enz. Wij spelen meestal in kroegen en de live set-up en feeling met de amps kan ik mij niet voorstellen met alleen een modeler en/of inears, voor onze muziek dan.

    Ik heb tevens gezorgd dat de patch volumes goed staan afgesteld, en ook de sounds stel ik in op hoger volume dus niet de huiskamer. Dus geluidsman hoeft niets/weinig te doen. Regelmatig spelen we ook zonder uitversterking, geeft live zelfs een beter geluid.
    Laatst gewijzigd door crapton; 25 februari 2012 om 17:19
    Me Crapton, you ...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crapton Bekijk bericht
    Ik heb tevens gezorgd dat de patch volumes goed staan afgesteld, en ook de sounds stel ik in op hoger volume dus niet de huiskamer. Dus geluidsman hoeft niets/weinig te doen. Regelmatig spelen we ook zonder uitversterking, geeft live zelfs een beter geluid.
    Dit gaat voor mij ook. Vooral die volume-verschillen zijn voor ons als band een pré. Daarom ben ik uiteindelijk ook overgestapt op een combinatie van pedalen, rack en modelling.

    Overigens is er natuurlijk wel een verschil tussen effect-moddelling met een tube amp en amp modeling.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Het spelen met modeling wil niet direct betekenen dat je met veel verschillende amps etc moet gaan werken..........hou het gewoon normaal want dan speel je toch ook gewoon met 1 echte buizenversterker......?

    Ik gebruik zelf 1 clean en 1 overdrive....allebei zijn global amps en dus alle patches hebben exact hetzelfde sound en volume , waarbij clean en overdrive qua hoorbaarheid in balans zijn .....en als ik een keertje een snelle verandering maak , gaat dit automatisch voor alle patches waarin ik die 2 amps gebruik.fluitje van een cent en klinkt altijd super zowel voor opnames als recording........

    Ik hoor ook vaak mensen met echte amps waarbij hun clean / overdrive balans een drama is dus niks te maken met modeling...gewoon simpel GOED je gear kennen ...

    A+

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Het spelen met modeling wil niet direct betekenen dat je met veel verschillende amps etc moet gaan werken..........hou het gewoon normaal want dan speel je toch ook gewoon met 1 echte buizenversterker......?
    Wie zei dat dan? Ik gebruik live ook maar 2 modellen.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Wie zei dat dan? Ik gebruik live ook maar 2 modellen.
    Neem aan dat dat clean en dirt is. Hoe maak je een verschil tussen ritme- en leadpartijen met drive?
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 26 februari 2012 om 22:02

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Wie zei dat dan? Ik gebruik live ook maar 2 modellen.

    de ervaren geluidsman ` Muziekschuur`.......

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Het spelen met modeling wil niet direct betekenen dat je met veel verschillende amps etc moet gaan werken..........hou het gewoon normaal want dan speel je toch ook gewoon met 1 echte buizenversterker......?

    Ik gebruik zelf 1 clean en 1 overdrive....allebei zijn global amps en dus alle patches hebben exact hetzelfde sound en volume , waarbij clean en overdrive qua hoorbaarheid in balans zijn .....en als ik een keertje een snelle verandering maak , gaat dit automatisch voor alle patches waarin ik die 2 amps gebruik.fluitje van een cent en klinkt altijd super zowel voor opnames als recording........

    Ik hoor ook vaak mensen met echte amps waarbij hun clean / overdrive balans een drama is dus niks te maken met modeling...gewoon simpel GOED je gear kennen ...

    A+
    Exact. Kom zelf niet verder als 3 amps waarvan de 2de en 3de dezelfde zijn enkel met andere gain instellingen.

  8. #18

    Standaard

    Ik speel al jaren IEM en gebruik maar 3 of 4 amp models, waarbij ik er op let dat de karakteristieken van de sounds niet te zeer uiteen lopen. Dan heb je een zeer consistente sound die zelfs 'ervaren geluidsmannen' niet kunnen verkloten ;-)
    als je op je podje de facory presets doorloopt heb je inderdaad de problemen die muziekschuur ervaart.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  9. #19

    Standaard

    Ik heb een aantal optredens met enkel een Line6 POD X3 live gespeeld. Na het eerste optreden besefte ik al dat je teveel afhankelijk bent van je monitor. Dus daarop een mooie actieve monitor gekocht. Dat heb ik 3 optredens zo gedaan maar dat bleek het toch ook net niet te zijn. Toen de POD maar aangesloten op een versterker. Dat ging al stukken beter.

    Omdat ik eigenlijk maar 3 patches gebruikte heb ik er inmiddels toch maar weer vanaf gestapt. Vooral eigenlijk ook omdat onze andere gitarist wel met een full-stack wil spelen.

    Persoonlijk vond ik het spelen met enkel de POD geen enkel probleem, alleen het nadeel is dat je jezelf echt via de monitor terug moet kunnen horen. En dat is waar het voor mij een beetje stuk liep. Ik repeteer er nog wel mee. Gitaar en 1 koffer in de auto en gaan.

    Easy as hell. En geen centje (rug)pijn.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Neem aan dat dat clean en dirt is. Hoe maak je een verschil tussen ritme- en leadpartijen met drive?
    EQ en additionele dirt die voor de amp modeling gaat (TS (intern, in de Axe) / Catalinbread Dirty Little Secret).
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top